Spis treści
Kolejny odcinek WOW otwarty dla kierowców
Nowy etap WOW mierzy 2,5 kilometra i jest to droga jednojezdniowa z jednym pasem ruchu w obie strony. Inwestycja jest jednak zrealizowana z założeniem jej rozbudowy. Z utworzonej z pasa zieleni rezerwy można rozbudować drogę do dwóch jezdni i na pewno tak się stanie, gdy aglomeracja wrocławska się powiększy.
Na odcinek między rondem w Żernikach a rondem przy ulicy Grota-Roweckiego utworzono drogę główną, skrzyżowania w formie rond, ciąg pieszo-rowerwoy na całej długości oraz ścieżkę rowerową wzdłuż ulicy Buforowej. Na niektórych fragmentach drogi pojawiły się też ekrany akustyczne i oświetlenie drogowe. Kosztowało to firmę Budimex 33,3 mln złotych, co całkowicie zostało sfinansowane z budżetu województwa.
Tak przebiega WOW między Buforową a Grota-Roweckiego:
- Nowa droga to przede wszystkim skrócenie czasu podróży, zapewnienie komfortu jazdy i zmniejszenie ryzyka wypadków - mówił na otwarciu Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Przed świętami odcinek Długołęka-Łany
Do ukończenia obwodnicy pozostały dwa etapy. Pierwszy z nich zostanie otwarty na dniach.
- 20 grudnia otworzymy 10-kilometrowy fragment między Łanami a Długołęką. To odcinek, który połączy istniejącą już obwodnicę wschodnią w rejonie wrocławskiego osiedla Strachocin z drogą Wrocław - Długołęka, w okolicach Mirkowa. Z tego ostatniego miejsca kierowcy szybko dostaną się też do AOW, poprzez łącznik Długołęka - tłumaczy Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
Na ostatni etap WOW mieszkańcy Wrocławia muszą jeszcze trochę zaczekać
Węzeł bielański na Wschodniej Obwodnicy Wrocławia
Ten fragment budowy WOW ma prowadzić przez wieś Wysoka w gminie Kobierzyce. Jej mieszkańcy ogłosili protest i jasno deklarują, że nie chcą obwodnicy Wrocławia przechodzącej przez ich okolicę.
- Te osoby twierdzą, że nie znały przebiegu drogi, chociaż w planach był on znany dużo wcześniej, jeszcze zanim wykonywaliśmy otwarty właśnie odcinek, a nawet zanim jeszcze te osoby kupowały mieszkania i osiedlały w tamtym rejonie. To nie jest argument, dla którego można wstrzymać budowę drogi, która pomoże innym mieszkańcom. - mówi "Gazecie Wrocławskiej" Krzysztof Maj, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Projekt przebiegu i budowy ostatniego z odcinków Wschodniej Obwodnicy Wrocławia został już złożony do Wojewody. Niebawem powinien on wydać zarządzenie o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Kiedy rozpoczną się prace na ostatnim odcinku wschodniej obwodnicy?
Wybór wykonawcy nastąpi w połowie 2023 roku. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosi przetarg na budowę odcinka dopiero po skompletowaniu wszystkich pozwoleń i całej dokumentacji. Prace rozpoczną się na początku 2024 roku.
Ten odcinek obwodnicy ma prowadzić od ronda przy Grota-Roweckiego do węzła autostrady A4 Bielany Wrocławskie. Powstanie tam dwupoziomowe skrzyżowanie z aleją Karkonoską i ulicą Francuską.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?