Kiedy koniec remontu Hallera? MPK przyznaje beztrosko: nie wiemy

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Remont torowiska tramwajowego na Hallera. Gazeta Wrocławska/Andrzej Zwoliński
Po naszym tekście o opóźnieniach w przebudowie torowiska, MPK zapowiada kary dla wykonawcy. Spółka nie wie jednak, kiedy tramwaje wrócą na swoje trasy.

Miasto odwołało powrót tramwajów na aleję Hallera. Przebudowa torowiska, którą rozpoczęto 11 lipca, miała potrwać do 19 sierpnia, później ogłoszono, że skończy się ostatniego dnia sierpnia. Dziś przyznano, że prace jeszcze potrwają, ale nie wiadomo jak długo. MPK zapewniło nas, że firma, która zawaliła terminy zostanie ukarana.

- MPK robi wszystko, aby jak najszybciej puścić bezpiecznie ruch nowym zielonym torowiskiem na al. Hallera – zapewnił nas Bartosz Naskręski ze spółki.
Nie określił, jednak daty przywrócenia ruchu na remontowanym odcinku. Od robotników usłyszeliśmy wczoraj nieoficjalnie, że prace na Hallera mogą potrwać co najmniej do następnego piątku.

Prace prowadzone są na odcinku Hallera między ulicami Ojca Beyzyma i Mielecką. Łącznie wymienianych jest 600 m torów i 1,6 km sieci trakcyjnej. Remontowane są też przejazdy i przejścia przez torowisko, a także przystanki.

Miało być szybko i sprawnie, a tymczasem inwestycja na Krzykach przypomina tę na Biskupinie. Przypomnijmy, że budowę zielonego torowiska na Olszewskiego wstrzymano na polecenie Miejskiego Konserwatora Zabytków, który wskazał, że wskutek prac mogą ucierpieć korzenie dębów rosnących przy torach. Niestety projektując torowisko tego nie przewidziano.

Co jest powodem opóźnień na Hallera i co z karami?
- Powodem przedłużających się prac jest niewywiązanie się wykonawcy z wcześniej zadeklarowanego terminu. Nie wstawił on na czas słupów, na których zawisnąć miała sieć trakcyjna. Wykonawcy zostaną naliczone kary umowne. Na opóźnienie miały również wpływ ulewne deszcze, które uniemożliwiły prace na torowisku – odpowiada Bartosz Naskręski.

Jak się dowiedzieliśmy, umowa zawarta z wykonawcą - firmą KZN Rail – zawiera klauzule o karach za każdy dzień zwłoki w ukończeniu prac. To 57 tysięcy złotych za każdy dzień opóźnienia.

W MPK zapewniono nas także, ze zgodnie z zapowiedzią, torowisko na Hallera zamieni się w zielone, ale to musi potrwać. - Tak jak obiecywaliśmy, remontowane torowisko zamieni się w torowisko zielone. Warstwa zielona pojawi się jednak kilka dni po puszczeniu ruchu tramwajowego. Zanim ją położymy chcemy zobaczyć „jak pracuje” torowisko bez położonej na niej trawy. Tłuczeń, który znajduje się obecnie na torowisku jest koniecznym fundamentem, inaczej torowisko zapadłoby się. Na nim to zostanie dopiero rozłożona geowłóknina, na której wykonawca położy ziemię urodzajną tzw. hummus. To właśnie na tej warstwie kładzie się trawę – wyjaśnia rzecznik MPK. Zielone torowisko ma zapewnić, że jeżdżące nim tramwaje będą cichsze. Dodatkowo jadące wagony mają wzniecać mniej pyłów, ponieważ nie będzie pod nimi warstwy tłucznia.

W związku z tym, że prace na Hallera się przeciągną, linii tramwajowe 20 oraz 74 będą nadal kursować objazdami. Ponadto, kursy okresowej linii autobusowej 720 nie ulegną zmianie.

Kolno wolne od koronawirusa

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
M.gazeta.pl

Od soboty tramwaje ruszają prse hallera.

G
Gość
6 września, 17:03, Gość:

I tak dobrze, że budują, w końcu będzie tramwaj w przeciwieństwie do Biskupina, gdzie pseudo ekolodzy wymyślili, ze nowe torowisko korzeniom dębów zaszkodzi. Stare torowisko jakoś im nie szkodziło, korzenie są też pod jezdnią i jezdnia im nie szkodzi ale grupka osób znalazła pretekst aby walczyć z magistratem biorąc za zakładników tysiące ludzi. Dla których spaliny z aut i autobusów są bardziej ekologiczne niż tramwaj.

6 września, 20:34, Gość:

tego co wyczytałem wtym piśmidle, to problem polegał na Biskupinie na głębokości rycia. Konserwator chciał jak pod torowisko, MPK jak tunel do złotego pociągu

Bo grunt pod torami trzeba utwardzić, aby znowu tory nie rozjechały się po kilku miesiącach, a pieniądze nie poszły w błoto.

G
Gość
6 września, 17:03, Gość:

I tak dobrze, że budują, w końcu będzie tramwaj w przeciwieństwie do Biskupina, gdzie pseudo ekolodzy wymyślili, ze nowe torowisko korzeniom dębów zaszkodzi. Stare torowisko jakoś im nie szkodziło, korzenie są też pod jezdnią i jezdnia im nie szkodzi ale grupka osób znalazła pretekst aby walczyć z magistratem biorąc za zakładników tysiące ludzi. Dla których spaliny z aut i autobusów są bardziej ekologiczne niż tramwaj.

tego co wyczytałem wtym piśmidle, to problem polegał na Biskupinie na głębokości rycia. Konserwator chciał jak pod torowisko, MPK jak tunel do złotego pociągu

K
Kot Wrocek

Jaca na elektrycznym rowerze , Krystofer rowerem wodnym w Boszkowie. A Biskupin i Krzyki , Rondo Reagana klapa kierownicy z polbusa , planista z polbusa, dyspoztorka z polbusa , sekretarka z polbusa .... Kot z polbusa

Jaca czy w tym Mpka nie ma wykształconych ludzi z wiedzą i doświadczeniem. Czy Ci z polbusa to figuranci.

B
Buhaha...

Nasze MPK, jak widzę, znowu dynamicznie nas zaskakuje. Kłaść hummus na tory to już ekstrawagancja. Pasta z ciecierzycy i czosnku na torach?

Panie Andrzeju, po co cudzysłów w słowie hummus? Przecież tak się to nazywa. I dla ścisłości, na torach będzie humus.

g
gość

Wiem ,ze temu gazecianemu "miszczowi pióra" wszystko jedno ale wypadało by rozróżnić niewyróbkę wykonawcy od wstrzymania robót z powodów formalnych. To taka subtelna różnica jak samobójstwo konta zabójstwo.

A
Andrzej

Dopiero komunikat byl że otwierają 12.09.20

Bartosz to chyba zmienia zdanie lub ktoś mu dziwny scenariusz pisze. Dodatku wrócił Aleksander to może wspólnie ogarną ten bałagan zanim Jaca prezydent się wkurzy że inwestycje nieprzygotowane, że administracja mega wzrasta ....

G
Gość

I tak dobrze, że budują, w końcu będzie tramwaj w przeciwieństwie do Biskupina, gdzie pseudo ekolodzy wymyślili, ze nowe torowisko korzeniom dębów zaszkodzi. Stare torowisko jakoś im nie szkodziło, korzenie są też pod jezdnią i jezdnia im nie szkodzi ale grupka osób znalazła pretekst aby walczyć z magistratem biorąc za zakładników tysiące ludzi. Dla których spaliny z aut i autobusów są bardziej ekologiczne niż tramwaj.

E
Eaff

Mieszkam niedaleko i trzeba przyznać że ostro pracuję

M
Maryja Zawsze Dziewica

Dajcie Krzysiowi spokój bo chłopak zawału serca dostanie .. Nie dość że ma nadwagę a co za tym idzie otłuszczone narządy w tym serce to jeszcze wy mu dokładacie . A on ma jeszcze misje do spełnienia .... tzn ściągnąć więcej ludzi z Polbusa do MPK :)))))))) Szanujcie pana Prezesa !!!!

G
Gość

Czy te 57 tys. zł dziennie trafi do pasażerów, którzy ponoszą konsekwencje nieudolności urzędników?

Dodaj ogłoszenie