Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

KGHM Polska Miedź wyposażył pracowników w hulajnogi. Tak jest taniej i ekologicznie

Andrzej Zwoliński
KGHM Polska Miedź hulajnoga elektryczna.
KGHM Polska Miedź hulajnoga elektryczna. KGHM
Na elektrycznych dwukołowcach poruszają się między biurowcami. - Hulajnogi są tanie i ekologiczne – przekonują przedstawiciele miedziowego giganta.

Elektryczne hulajnogi to nowy środek transportu, który dla swoich pracowników wprowadziła miedziowa spółka. W ten sposób specjaliści IT z Centralnego Ośrodka Przetwarzania Informacji (COPI) KGHM Polska Miedź S.A. przemieszczają się pomiędzy rozproszonymi w mieście budynkami firmy.

Pracownicy COPI mają do pokonania stosunkowo krótkie, bo mierzące do dwóch kilometrów, odległości pomiędzy zlokalizowanymi w różnych miejscach Lubina biurowcami. W dojazdach do nich pomagają im hulajnogi.

- Używanie alternatywnego środka transportu na krótkich dystansach ma wiele plusów. Zmniejszamy zanieczyszczenie środowiska, które jest największe w pierwszej fazie jazdy autem, oszczędzamy czas oraz obniżamy koszty. Hulajnogi są tanie w eksploatacji i znakomicie sprawdzają się w Zagłębiu Miedziowym - mówi pomysłodawca projektu Ireneusz Jazownik, dyrektor naczelny COPI. - Pokonanie jednego kilometra na hulajnodze zajmuje około 3 minut – dodaje.

Hulajnogi wyprodukowała jedna z polskich firm. Od pierwszego dnia są w ciągłym ruchu, mając już na liczniku średnio po kilkadziesiąt kilometrów przebiegu każda.

Wybrani dostali elektryczne auta

COPI do przemieszczania się po całym Zagłębiu Miedziowym, na przykład do oddalonych o kilkadziesiąt kilometrów oddziałów firmy, używa również samochodów elektrycznych. Ładowarki koncern za darmo udostępnił także wszystkim właścicielom elektrycznych aut w regionie.

KGHM podkreśla swoje zainteresowanie alternatywnymi źródłami energii oraz nowymi, przyjaznymi środowisku technologiami. Kierunek ten uwzględniono jako jeden z priorytetów w realizowanej od roku Strategii firmy, której plan zakłada m.in. zaspokojenie w 50 procentach do 2030 roku zapotrzebowania KGHM na energię elektryczną ze źródeł własnych i OZE.

Pod ziemią elektrycznym Sokołem

Miedziowa spółka rozpoczęła również testy Sokoła 4x4, elektrycznego auta terenowego. Próby jego praktycznego wykorzystania to pierwszy etap projektu, w ramach którego planuje się testowanie różnych typów maszyn górniczych z napędami elektrycznymi i określenie ich wpływu na produkcję górniczą, infrastrukturę energetyczną czy organizację pracy w oddziałach górniczych. Długość podziemnych wyrobisk wraz z siecią dróg we wszystkich kopalniach KGHM to około 2 tysiące kilometrów. Przemierza je 300 samochodów terenowych. Każdy pokonuje średnio 130 km na dobę.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska