reklama

KGHM Polska Miedź wyposażył pracowników w hulajnogi. Tak jest taniej i ekologicznie

Andrzej Zwoliński
KGHM Polska Miedź hulajnoga elektryczna. KGHM
Na elektrycznych dwukołowcach poruszają się między biurowcami. - Hulajnogi są tanie i ekologiczne – przekonują przedstawiciele miedziowego giganta.

Elektryczne hulajnogi to nowy środek transportu, który dla swoich pracowników wprowadziła miedziowa spółka. W ten sposób specjaliści IT z Centralnego Ośrodka Przetwarzania Informacji (COPI) KGHM Polska Miedź S.A. przemieszczają się pomiędzy rozproszonymi w mieście budynkami firmy.

Pracownicy COPI mają do pokonania stosunkowo krótkie, bo mierzące do dwóch kilometrów, odległości pomiędzy zlokalizowanymi w różnych miejscach Lubina biurowcami. W dojazdach do nich pomagają im hulajnogi.

- Używanie alternatywnego środka transportu na krótkich dystansach ma wiele plusów. Zmniejszamy zanieczyszczenie środowiska, które jest największe w pierwszej fazie jazdy autem, oszczędzamy czas oraz obniżamy koszty. Hulajnogi są tanie w eksploatacji i znakomicie sprawdzają się w Zagłębiu Miedziowym - mówi pomysłodawca projektu Ireneusz Jazownik, dyrektor naczelny COPI. - Pokonanie jednego kilometra na hulajnodze zajmuje około 3 minut – dodaje.

Hulajnogi wyprodukowała jedna z polskich firm. Od pierwszego dnia są w ciągłym ruchu, mając już na liczniku średnio po kilkadziesiąt kilometrów przebiegu każda.

Wybrani dostali elektryczne auta

COPI do przemieszczania się po całym Zagłębiu Miedziowym, na przykład do oddalonych o kilkadziesiąt kilometrów oddziałów firmy, używa również samochodów elektrycznych. Ładowarki koncern za darmo udostępnił także wszystkim właścicielom elektrycznych aut w regionie.

KGHM podkreśla swoje zainteresowanie alternatywnymi źródłami energii oraz nowymi, przyjaznymi środowisku technologiami. Kierunek ten uwzględniono jako jeden z priorytetów w realizowanej od roku Strategii firmy, której plan zakłada m.in. zaspokojenie w 50 procentach do 2030 roku zapotrzebowania KGHM na energię elektryczną ze źródeł własnych i OZE.

Pod ziemią elektrycznym Sokołem

Miedziowa spółka rozpoczęła również testy Sokoła 4x4, elektrycznego auta terenowego. Próby jego praktycznego wykorzystania to pierwszy etap projektu, w ramach którego planuje się testowanie różnych typów maszyn górniczych z napędami elektrycznymi i określenie ich wpływu na produkcję górniczą, infrastrukturę energetyczną czy organizację pracy w oddziałach górniczych. Długość podziemnych wyrobisk wraz z siecią dróg we wszystkich kopalniach KGHM to około 2 tysiące kilometrów. Przemierza je 300 samochodów terenowych. Każdy pokonuje średnio 130 km na dobę.

Żłobki tylko dla szczepionych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 20

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
20 listopada, 12:40, Tomasz:

Brawo KGHM to dobry pomysł gratuluję

Co na to BHP ???

Spowodowałeś wypadek, jadąc elektryczną hulajnogą?

Odpowiedzialność za wypadek na hulajnodze może słono kosztować! Co do zasady, osobie poszkodowanej zawsze płaci wyrządzający szkodę. W przypadku osób wypożyczających hulajnogi, mimo że właścicielem jest firma wypożyczająca, za szkody odpowiada “kierowca". Cały paradoks polega na tym, że osoba poruszająca się hulajnogą, w świetle aktualnie obowiązującego prawa jest... pieszym.

Rekordowe odszkodowanie, jakie zostało przyznane do tej pory w Polsce wyniosło 2,5 mln zł! - przypomina w swoim raporcie mfind.pl. Do tego, na rzecz poszkodowanej, została zasądzona comiesięczna renta w wysokości ponad 12 tys. zł. W takiej sytuacji, brak odpowiedniego ubezpieczenia oznacza, że wszystko to, z własnej kieszeni będzie musiała pokryć osoba kierująca hulajnogą.

PAP/Dziennik Gazeta Prawna

Czytaj więcej na https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-coraz-wiecej-wypadkow-elektryczne-hulajnogi-zmora-szpitali,nId,3132600#.rmf24.pl

s
sdv
20 listopada, 19:16, apsolwent:

Takie chulajnogi powinni roz dać też studentom.

a co nogi odmawiają posłuszeństwa i 22 latek nie może 1 czy 2 km na piechotę przejść tylko musi hodować sadło na hulajnodze?

f
felek

Jaja, lepiej było kupić po parze tenisówek, byłoby zdrowiej. Kto zarządza KGHM?, prezesowi kupić hulajnogę.

a
apsolwent

Takie chulajnogi powinni roz dać też studentom.

G
Gość
20 listopada, 12:57, co..:

A powiedzieli gdzie mają nimi jeździć? Ni to po chodniku, ni to po jezdni...

Firma Lime nie ma żadnego regulaminu w j. polskim, na stronie jest tylko USA, gdzie wyraźnie jest napisane, że wszelki spory rozstrzyga sąd w SanFrancisco. Powodzenia jeśli np. w wyniku wypadku wybuchnie ci bateria i poparzy ciało.

Gdzie można jeździć elektryczną hulajnogą we Wrocławiu? Według prawa nigdzie!

- Takim urządzeniem można się poruszać po drogach niepublicznych, ale pojazd musi spełniać określone warunki. Musi mieć odpowiednią homologację - mówi Wojciech Jabłoński z dolnośląskiej policji.

w myśl przepisów "Prawo o ruchu drogowym", osoba, która jedzie na hulajnodze jest traktowana jako osoba piesza i powinna poruszać się chodnikiem - tłumaczy Wojciech Jabłoński.

Tu jednak pojawia się problem, bo prawo prawem, ale zgodnie z regulaminem firmy Lime, poruszanie się elektryczną hulajnogą po chodniku też jest zabronione.

Zatem gdzie taką hulajnogą jeździć można? Niestety dopóki kwestie prawne nie zostaną w tym zakresie uporządkowane, jedyną odpowiedzią na to pytanie zdaje się być słowo: nigdzie.

Co na to ubezpieczyciel, kiedy użytkownik spowoduje wypadek drogowy lub kogoś zrani, uszkodzi, może okaleczy na całe życie?????? Ukarać przedstawicieli firmy zarządzającej hulajnogami i zabronić użytkowania.

Hulajnoga i skuter elektryczny są pojazdami silnikowym wolnobieżnymi, a takimi nie można się poruszać po chodniku.

https://gazetawroclawska.pl/gdzie-mozna-jezdzic-hulajnoga-elektryczna-nigdzie-ostatecznie-po-chodniku/ar/13681238

G
Gość
20 listopada, 15:13, Gość:

Tylko po co "pracownicy IT" muszą się wciąż przemieszczać fizycznie pomiędzy budynkami tej firmy? Czy ktoś czegoś tam przypadkiem źle nie przemyślał?

Sieć internetowa wysiadła

G
Gość

wspaniały pomysł,

mam nadzieje że lekarze zakładowi mają gotowe ambulatorium urazowe,

oraz że firma jest przygotowana na zwiększoną ilość L4 z powodu przeziębień w okresie zimowym...

t
teren zabudowany

Bardzo dobry pomysł. Bogata firma i mądre rozwiązania.

G
Gość

BO DOBRY PRACOWNIK TO MARTWY PRACOWNIK.

G
Gość

Tylko po co "pracownicy IT" muszą się wciąż przemieszczać fizycznie pomiędzy budynkami tej firmy? Czy ktoś czegoś tam przypadkiem źle nie przemyślał?

G
Gość
20 listopada, ‎13‎:‎23, Rob:

A rowerami to nie łaska? Chyba są bardziej ekologiczne.

I zad nie rośnie.

G
Gość

Czyli jeżdżenie na hulajnodze wyprodukowanej w Chinach i przywiezionej do POLSKI ładowanej z prądu z węgla jest bardziej ekologiczne niż chodzenie z buta.

Niezłym trzeba być zwyrolem, aby coś takiego wymyślić.

G
Gość

Ale fajna ta hulaj...a, och!

p
propozycja nie do odrzu

a jakby tak wszyscy urzędnicy wroclawskiego magostratu musieli jeżdzić hulajnogami ? i pracownicy MPK z ich szefem włącznie

R
Rob

A rowerami to nie łaska? Chyba są bardziej ekologiczne.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3