Karambol na autostradzie A4 koło Pietrzykowic. Są utrudnienia

Celina Marchewka
Celina Marchewka
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Celina Marchewka
Siedem samochodów zderzyło się między węzłami Pietrzykowice a Kąty Wrocławskie w stronę Zgorzelca. Lewy pas jest zablokowany. W zderzeniu brało udział 7 aut osobowych. Nikt nie zginął, nie ma też rannych, ale przez jakiś czas nieprzejezdny był lewy pas nitki w stronę Zgorzelca. Ruch odbywał się prawym pasem. Przyczyny kolizji nie są znane. Od godz. 22.08 nie ma już utrudnień.

FLESZ: Koronawirus torpeduje gospodarkę, traci także Polska

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 27

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
asdf
29 września, 22:12, Gość:

i gdzie jest policja? Gdzie jest grupa speed? Policja już dawno straciła moim zdaniem, panowanie nad polskimi drogami.

29 września, 22:37, Caro:

Grupa speed czai się na jadących 200km/h, bo to efektowne medialnie. Jak się jedzie na A4 30km/h za dużo (czyli 140) nawet nie zareagują. A na tej ścieżce, przy tym ruchu, nieraz wystarczy 90km/h, żeby spowodować karambol.

30 września, 09:04, ...:

predkosc nie ma znaczenia, znaczneie ma ODLEGLOSC od poprzedzjącego

zgadzam się, sama prędkość nie zabija, tylko niebezpieczne manewry kierowców bez wyobraźni.

matole ze skody, który tydzień temu w niedzielę ok. 18:30 wjeżdżałeś w kostomłotach na wrocław: jak już, jadąc za mną, wskoczyłeś na autostradę, to nie blokuj wjazdu pojazdom, które miałeś przed sobą! jak myślisz, po kiego wuja wielu jadących autostradą uprzejmie zjeżdza na lewy pas, widząc włączających się do ruchu? dorośnij dzieciaku

...
29 września, 22:12, Gość:

i gdzie jest policja? Gdzie jest grupa speed? Policja już dawno straciła moim zdaniem, panowanie nad polskimi drogami.

29 września, 22:37, Caro:

Grupa speed czai się na jadących 200km/h, bo to efektowne medialnie. Jak się jedzie na A4 30km/h za dużo (czyli 140) nawet nie zareagują. A na tej ścieżce, przy tym ruchu, nieraz wystarczy 90km/h, żeby spowodować karambol.

predkosc nie ma znaczenia, znaczneie ma ODLEGLOSC od poprzedzjącego

G
Gość

Sugestia do poslow wszystkich partii - nakazac zachowanie odleglosci. Wczoraj rano jadac A4 trzymalem odstep ok 70m od poprzedzajacego auta. Jaki skutek? 4 auta wbily sie przedemnie zmuszajac do hamowania nie tylko mnie ale i tych ktorzy za mna jechali na zderzaku. Na szczescie nie doszlo do niczego

G
Gość
30 września, 1:31, Gość:

Jechałem w tym czasie w stronę Zgorzelca. Jazda na zderzaku, wjeżdżanie z prawego na lewy w bezpieczny odstęp między samochodami. I tak aż do Drezna. Oczywiście blachy PL w roli głównej.

Tak 7 aut ... to nic tylko niezachowanie odległości .... szkolenie kierowców takie mamy na placach manewrowych.

G
Gość
30 września, 7:49, Gość:

Przy takich mandatach to dlugo Polacy nie zwolnia, w Austrii sa fotoradary co 20 km i jak jest 50 to wszyscy tyle jada.

To jazda na zderzaku ... odcinkiem przed tym węzłem za szybko się nie jedzie, ale większość myśli że jadąc powolną 100 km/h można 5 metrów odstępu sobie zostawić.

Fotoradary do bym w miastach poustawiał. Jak w mieście natrzepie punktów to już odechce sie szybkiej jazdy.

G
Gość

Przy takich mandatach to dlugo Polacy nie zwolnia, w Austrii sa fotoradary co 20 km i jak jest 50 to wszyscy tyle jada.

G
Gość
29 września, 20:54, Paweł:

Przyczyna kolizji jest znana - jazda na zderzaku poprzednika.

29 września, 23:49, latak:

Ale to nie byli motocykliści?

30 września, 0:28, taka prawda:

Dawcy to są odważni w mieście i na zwykłych drogach bo tam moga pokazać tym w samochodach jacy to są kozacy. Przy prędkościach autostradowych jak inni jadą z takimi samymi prędkościami, albo i większymi to już im rurka mięknie.

Motocykliści to nie dawcy nic się nie nadaje do przeszczepu po wypadku z ich udzialem

G
Gość

Jechałem w tym czasie w stronę Zgorzelca. Jazda na zderzaku, wjeżdżanie z prawego na lewy w bezpieczny odstęp między samochodami. I tak aż do Drezna. Oczywiście blachy PL w roli głównej.

t
taka prawda
29 września, 20:54, Paweł:

Przyczyna kolizji jest znana - jazda na zderzaku poprzednika.

29 września, 23:49, latak:

Ale to nie byli motocykliści?

Dawcy to są odważni w mieście i na zwykłych drogach bo tam moga pokazać tym w samochodach jacy to są kozacy. Przy prędkościach autostradowych jak inni jadą z takimi samymi prędkościami, albo i większymi to już im rurka mięknie.

L
Latak
29 września, 22:44, Aveja:

Czy można uzyskać odszkodowanie za utracony czas od sprawcy? Pytam poważnie..

Wszystko można.z wyjątkiem 3ech rzeczy: 1.otwarcia parasola w d..., 2. .. 3. ... Poważnie

l
latak
29 września, 20:54, Paweł:

Przyczyna kolizji jest znana - jazda na zderzaku poprzednika.

Ale to nie byli motocykliści?

D
Driver
29 września, 22:04, Gość:

siedmiu debili samych się wykluczyło, brawo

29 września, 22:33, Caro:

Sam jesteś debilem. Skąd wiesz, że wszyscy byli sprawcami? Że ktoś prawidłowo jadący nie został uderzony przez wyprzedzającego z drugiego pasa albo najechany z tyłu? Skąd wiesz, że sprawca wcześniej nie zasłabł albo nie dopadło mu koło dzięki jakimś "fachowcom" z ASO?

Może i było 7 sprawców. A może wszyscy to poszkodowani przez sprawcę, który się oddalił.

Jakby ktoś oberwał na pasie obok, to by były zablokowane oba pasy. Przyczyna na A4 jest jedna, brak bezpiecznej odelgłości.

G
Gość
29 września, 21:51, Przecież to nie ważne:

Powód jest jeden od dawna: brak drożności tej pseudo autostrady. Już dawno nie ma możliwości płynnego przejazdu takiej ilości pojazdów. W mojej ocenie warto wytoczyć sprawy podmiotom, które za to odpowiadają, gdyż z premedytacją narażają użytkowników na utratę życia i zdrowia. Wyjście jest tylko jedno, do czasu remontu i dołożenia kolejnych pasów, należy zmienić kategorię drogi i wprowadzić stosowne ograniczenia m.in. prędkości.

Moja ocena jest subiektywna i oczywiście podlega Państwa komentarzem, za które z góry dziękuję i liczę na konstruktywną krytykę, która może tylko pomóc w odnalezieniu rozwiązania dla tej pseudo autostrady.

Pozdrawiam serdecznie

Popieram , lepiej pojechać wolniej ale w zdrowiu dojechać. Wypadku kosztują masę pieniędzy. Lekarze, rehabilitacja a czasami kaleka do końca życia na utrzymaniu rodziny. Zabite albo ranne dzieci. Dlatego mówimy dość wariatom drogowym. I lewy pas jest dla wszystkich nie tylko dla cwaniaków mających opatentowane przekraczanie prędkości. Maksymalne mandaty powinny być za każde 30 km przekroczone. Czyli iloczyn 30 daje liczbę x 500 złotych. Do tego nie rozumiem jakim cudem ubezpieczyciele nie dochodzą pieniędzy od sprawców umyślnych wypadków spowodowanych nieodpowiedzialną jazdą.

G
Gość

Znowu król szos wszystkich zepchnął?

A
Aveja

Czy można uzyskać odszkodowanie za utracony czas od sprawcy? Pytam poważnie..

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3