Kara za transport rygli na wrocławski stadion

Marcin Rybak
Kontrola na wadze przy ul. Lotniczej wykazała, że nacisk na osie ciężarówki jest zbyt duży
Kontrola na wadze przy ul. Lotniczej wykazała, że nacisk na osie ciężarówki jest zbyt duży Janusz Wójtowicz
Czy po wybudowaniu wrocławskiego stadionu trzeba będzie remontować ulicę Lotniczą, bo jeździły nią zbyt ciężkie samochody z betonowymi elementami - tzw. ryglami zębatymi - potrzebnymi do konstrukcji trybun?

W nocy ze środy na czwartek Inspekcja Transportu Drogowego kontrolowała konwój jadący z bocznicy kolejowej obok pętli przy ul. Lotniczej na stadion. Inspektorzy na jezdni rozłożyli specjalną wagę. Okazało się, że przyczepa jednej z ciężarówek była za ciężka - tzw. nacisk na oś od 3,5 do ponad 5 ton przekraczał normy.

- To dużo. Przekroczenie dopuszczalnego nacisku na drogę to jedne z najpoważniejszych uchybień, jakie ścigamy - mówi Adrian Gierczak z ITD. - Tak wielki ciężar może spowodować zniszczenie drogi. Choć skutki ujawnia się po dłuższym czasie. Dlatego grożą za to surowe kary.
Za zbyt ciężką przyczepę firma Universal Transport może zapłacić 23 tysiące złotych kary. Zdaniem inspektorów, źle rozłożono ciężar wiezionego na stadion elementu. - Będziemy się odwoływać. Naszym zdaniem ważenie przeprowadzono nieprofesjonalnie - denerwuje się Tomasz Framski z Universal Transport. - Jestem tego pewien.

Jego zdaniem, akcja ITD to efekt "denuncjacji" jednej z konkurencyjnych firm. - Wiem, kto za tym stoi - zarzeka się Framski. Przeciążona przyczepa to niejedyny efekt nocnej akcji inspektorów. Druga z kontrolowanych ciężarówek nie miała problemu z wagą, a z dokumentami.

Inspektorzy twierdzą, że woziła betonowe rygle nielegalnie. Pojazd jest zarejestrowany w Niemczech. Taka ciężarówka może zrobić w Polsce tylko trzy kursy z towarem i musi wrócić do swojego kraju. To przepis chroniący polski rynek. - W Niemczech obowiązują takie same przepisy - przekonuje Adrian Gierczak z ITD. - Naszym zdaniem ciężarówka była u nas za długo. Efekt, to 12 tysięcy złotych kary. No i konieczność podstawienia przez przewoźnika nowej ciężarówki.

Tomasz Framski jest oburzony. - Ten kraj jest chory - złości się. Zapowiada walkę o uchylenie kary. Jego zdaniem firma prawa nie złamała.

W nocy ze środy na czwartek ciężarówki Universal Transport miały dostarczyć na budowę 4 betonowe elementy. Dostarczyły tylko dwa. Resztę nocy trwało postępowanie inspektorów.
Tomasz Framski zapewnia, że akcja Inspekcji nie utrudni budowy stadionu. - Dostarczyliśmy już na budowę i tak więcej niż pierwotnie planowano. W nocy z czwartku na piątek na stadion wyruszyły kolejne rygle.

Po co te rygle
Wielkie betonowe belki podtrzymają trybuny wrocławskiego stadionu. Są produkowane w Niemczech, w fabrykach należących do firmy Max Bögl, która jest generalnym wykonawcą areny.
Na stadionie zamontowanych bedzie 100 rygli. W tym 50 największych. Każdy z nich ma 36 metrów długości i waży 110 ton.
Do Polski przywożone są pociągami na bocznicę kolejową na Kuźnikach. Stamtąd jadą na stadion.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

p
przewoźnik47

Uniwersal prawie nigdy nie ma zezwoleń. To bandyci drogowi. Powinni juz dawno stracic koncesje. Prokuratura tez by miała co robic gdyby blizej przyjrzała sie całej tej bandzie z Poznania. No i oczywiście profesjnalista z Mito alians Jarzyna. Pilotaż z Mito 5m szerko zezwolenie od sołtysa i do przodu.
pozdrawiam wszystkich uczciwych przewoźników gabarytów.

Ł
Łoś

Z tym stwierdzeniem zgadzam się w 100%

Z
ZIMNY LESŁAW

KROKODYLE to śmieszni ludzie bo mają dużą władzę. Niech zaczną kontrolować tam gdzie potrzeba .Na przykład po ul. Solskiego codziennie przejeżdżają dziennie setki przeładowanych ciężarówek z Mokronosu i tam ich nie ma, a zakaz jest jak byk. Szef krokodyli powinien dostać teraz premie z 100 tyś. za przebiegłość i odwagę swoich przełożonych. Żadna firma z Polski nie ma doświadczenia z budowa takiego obiektu.

n
nix

ciekawa sprawa...
ewidente napuszczenie kotrolerów przez konkurencję.
coś tu było niedograne - przeciez nie budujemy kolejnej galerii tylko stadion miejski.
z drugie strony jednak prawo jest i trza się go trzymac.

ot, polski bajzel - jakoś to bedzie no i jakoś to wyszło

p
przewoźnik

Panie Framski, słoma panu z butów wystaje! Zarabiasz pan łamiąc prawo i masz jeszcze pretensje??? Ciekawy jestem jakby niemiecka policja dokonała takiej kontroli to straciłbyś pan koncesje na przewozy i jeszcze grubo w tysiaczkach euro poleciał i nie pisnął byś pan ani słowa! Pozdrawiam wszystkich legalnych i dbających o bezpieczeństwo innych użytkowników dróg, przewoźników! Dobrze że pracują inspektorzy transp. drogow. bo gdyby nie ITD, na drogach byłaby samowolka takich jak pan Framski! Widać ich pracę!

w
wieszcz

Za opisane naruszenia prawa wysokość kar w Polsce jest śmieszna. Ciekawe jaki odcinek drogi, po której jeździły przeciążone pojazdy, da się wyremontować za 23 tysiące zł. Tak więc reszta pójdzie z pieniędzy polskich podatników. Podobnie rzecz ma się z karą 12 tysięcy zł, za nielegalne przewozy. Prawdopodobnie Niemcom, w razie wpadki, bardziej się opłacało zapłacić karę, niż co 3 dni sprowadzać kolejne ciężarówki do przewodu rygli. Ciekawe, ile takie zabawy kosztowałyby polskiego przewoźnika w Niemczech?

b
buju

wiec niech będzie przejrzyście i bardzo legalnie. polska firma faktycznie nie ma jak istnieć skoro auto przyjeżdża z niemiec i wozi tu towary. jest prawo i trzeba je respektowac. co do wagi to faktycznie pewnie z aptekarska dokladnoscia nie ma tego co wazyc - ale jesli duzo za duzo to trzeba bylo inaczej projektowac i w mniejszych/lzejszych elementach dostarczac.

M
Mateusz

Polska to jednak chory kraj !! Przeciez to jest sprawa tzw "wyzszej koniecznosci"! To tak jakby zatrzymac na drodze karetke ktora jedzie do pacjenta przekroczyla predkosc o 20km/h !! Ja pier....e ale Ci ludzie maja naj...ne !

J
Jm

Dlaczego jesteście takimi pierdolonymi społeczniakami???????????

T
TAURUS

Polaczkom co najwyżej można powierzyć organizację mistrzostw europy w chlaniu gorzały. Wystarczy łąka.

w
wrc

Dutkiewicz mu zapłaci tą i następne kary z publicznych pieniędzy. Ulicę też się wyremontuje za publiczne. Jak będzie trzeba to nawet dwa razy.
Patrz: kostka na Pl. Grunwaldzkim.

P
PR

Zapraszamy ITD w inne rejony miasta. W centrum miasta są betoniarnie do których w nocy dostarczane jest kruszywo. Tam inspektorów nie widac nigdy.

g
grrr

Jakby Inspekcja Transportu Drogowego nie miała ciekawszych rzeczy do robienia... bo po co zajmować się nielegalnymi taksówkami, niech traci państwo i kierowcy legalnych taksówek.

g
grrr

Jakby Inspekcja Transportu Drogowego nie miała ciekawszych rzeczy do robienia... bo po co zajmować się nielegalnymi taksówkami, niech traci państwo i kierowcy legalnych taksówek.

m
merol

Cóż będziemy mieli stadion przy którym pracę zgodnie z obietnicami miało mieć 350 osób a tymczasem dajemy prace niemieckim firmom tu na budowie jak i w Niemczech.Okazuje się ze i ciężarówki sa niemieckie.
Tak to nas cwani Niemcy wysiudają po kolei z wszystkich dziedzin a z czasem będziemy u nich pracować a oni bez wojny wrócą na swoje ziemie.
Będzie się nam sypać Legnicka ale będzie przynajmniej praca dla Polaków przy jej naprawie. Potrzeba tylko bagatela 60 mln i do roboty.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3