- Wątpliwości Urzędu wzbudziły postanowienia w umowach zawieranych z detalicznymi sprzedawcami biletów (np. kioskami i sklepami). Postępowanie przeciwko Mennicy Polskiej zostało wszczęte w lutym 2012 r - mówi Małgorzata Cieloc z UOKiK.
Chodzi o zapisy w umowach zgodnie z którymi Mennica ma prawo nałożyć kary na handlowców za opóźnienia w płatnościach za sprzedane bilety. W takich sytuacjach Mennica ma - zgodnie z umowami - prawo zablokować punktom sprzedaży terminale do kodowania impulsów na karcie miejskiej. Za takie opóźnienia Mennica już wyłączyła terminale sieci kiosków RUCH.
Na terenie miasta działa ponad 200 punktów sprzedaży detalicznej biletów.
Wg UOKiK-u Mennica Polska dyskryminuje sprzedawców, m.in. poprzez zapisy, które przewidywały, że jeśli trzy razy się spóźnią z płatnościami firma może im w trybie natychmiastowym wypowiedzieć umowę.
Urząd zakwestionował też kary jakie Mennica przewidziała dla kioskarzy, którzy nie zachowają w tajemnicy warunków umowy jakie zawarli na sprzedaż biletów. Jeśli podzielą się nimi z innymi sprzedawcami Mennica może w ciągu trzech dni ukarać ich kwotą 10 tys. zł.
Co na to Mennica Polska?
- Nie zgadzamy się z decyzją UOKiK-u i nie zamierzamy zmieniać zakwestionowanych przepisów. Nie możemy dopuścić do generowania długów wobec nas, także informacje handlowe powinny być poufne. Będziemy się odwoływać od tej decyzji - tłumaczy Mariusz Przybylski, rzecznik Mennicy Polskiej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?