Kolejny przetarg zakończył się sukcesem. Miasto za 9 mln 513 tys. zł. sprzedało kamienicę Wyspa Słodowa 7 firmie Pro Design z Poznania. Cena sprzedaży okazała się wyższa od ceny wywoławczej o prawie 3 mln zł.
Ewa Voelkel-Krokowicz, prezes Pro Design, zdradza, że kamienica zostanie rozbudowana, a w cały obiekt będzie pełnił różne funkcje. Przede wszystkim Wyspa Słodowa 7 ma być otwarta dla wszystkich wrocławian.
Na parterze znajdą się niewielkie restauracje i punkty gastronomiczne, tzw. food courty. Goście wejdą do nich bezpośrednio z wyspy, a latem skorzystają z ogródków gastronomicznych. Co w menu? Tego jeszcze nie wiadomo, ale kuchnia na pewno będzie różnorodna.
Powyżej wrocławianie znajdą miejsce inicjatyw artystycznych. W 150-metrowej sali będą organizowane wydarzenia towarzyszące koncertom i festiwalom odbywającym się na Wyspie Słodowej. - Chcemy, żeby sala zamieniała się na przykład w kluby festiwalowe. Zamierzamy w niej organizować otwarcia festiwali i wystawy uzupełniające - zapowiada Ewa Voelkel-Krokowicz.
Kolejne trzy piętra to przestrzeń dla biznesu. Pro Desing planuje stworzyć w niej inkubator przedsiębiorczości. Młode wrocławskie firmy będą rozwijały działalność na zasadzie coworkingu.
Na ostatnim piętrze znajdzie się sala konferencyjna z tarasem, otwartym dla wszystkich wrocławian.
- Wierzymy, że pomysł na kamienicę jest nie tylko atrakcyjny dla nas pod względem ekonomicznym, ale przede wszystkim atrakcyjny dla miasta i mieszkańców. Szukamy ciekawych miejsc z historią i uważamy, że udało nam się takie znaleźć we Wrocławiu. Realizujemy ambitny projekt, który zainteresuje wszystkich, którzy spędzają czas na wyspie, i wielu innych - cieszy się prezes.
Bez zastrzeżeń
Spółka Pro Design starała się kupić kamienicę po raz drugi. Za pierwszym razem koncepcja zagospodarowania budynku i terenu wokół niego nie spodobała się komisji. Koncepcja została więc dostosowana do wymogów ogłoszenia przetargowego. Tym razem komisja zastrzeżeń nie miała.
Komisja uznała, że przedstawiona w koncepcji programowo-przestrzennej architektura rozbudowy nie zaburza istniejącej formy kamienicy i że szczególnie ciekawie pokazano przestrzenie wielofunkcyjne, sale widowiskowe i strefę gastronomii. Zdaniem komisji spółka uwzględniła w planach dotychczasowy sposób wykorzystywania wyspy, a także jej znaczenie dla mieszkańców Wrocławia.
Komisja przetargowa wzięła również pod uwagę dotychczasowe działania spółki Pro Design, która w 2011 r. rozpoczęła renowację starej zabytkowej drukarni w Poznaniu, gdzie powstała Concordia Design – centrum designu i kreatywności dla biznesu, z programem skierowanym do szerokiej grupy odbiorców: od projektantów, przedstawicieli biznesu po mieszkańców.
Rodzinna grupa kapitałowa, w skład której wchodzi spółka Pro Design, jest właścicielem Uniwersytetu SWPS, w tym jego wrocławskiej filii.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?