Teraz w autobusach będzie instalowany system informacji pasażerskiej i nowe biletomaty. Odbiory potrwają do marca.
– W zasadzie mogłyby jeździć już w lutym, ale mennica wprowadza nowe biletomaty. Nie chcieliśmy jednak montować w nowych autobusach starych kasowników i biletomatów i po miesiącu je zdejmować – wyjaśnia Szczepańska.
7 marca na wrocławskie ulice wyjedzie 60 nowych autobusów marki Mercedes Citaro drugiej generacji - 40 przegubowych i 20 pojedynczych. Nowe autobusy będą niskopodłogowe i klimatyzowane. 18-metrowe autobusy przegubowe będą miały 155 miejsc, w tym 44 siedzące (czyli o 2 więcej niż w wycofywanych autobusach Volvo). W krótszych pojedynczych pojazdach zmieści się 100 osób, a miejsc siedzących będzie 26 (w Volvo było ich 29). Z wyglądu podobne będą do już jeżdżących po Wrocławiu autobusów Mercedes-Benz Citaro pierwszej pierwszej generacji. Będą jednak bezpieczniejsze.
– Nadwozie wykonano ze stali o podwyższonej jakości, co sprawi, że cała konstrukcja autobusy będzie mocniejsza. Ponadto silnik posiada system zapobiegający powstaniu pożarów – wymienia Adam Kempiński, dyrektor działu sprzedaży EvoBus Mercedes-Benz.
Autobusy zostały wydzierżawione przez MPK na 10 lat. Spółka zapłaci za nie 168 mln zł. Poza samą dzierżawą w cenę wliczone są także koszty związane z naprawą i materiałami niezbędnymi podczas serwisowania. Autobusy będą miały dwuletnią gwarancję.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?