Już są! Tak wyglądają nowe autobusy dla Wrocławia [ZDJĘCIA]

mkZaktualizowano 
Pierwsze autobusy Mercedes Citaro drugiej generacji, które na wrocławskie ulice wyjadą 7 marca przyjechały do siedziby mercedesa w Pietrzykowicach.

Teraz w autobusach będzie instalowany system informacji pasażerskiej i nowe biletomaty. Odbiory potrwają do marca.
– W zasadzie mogłyby jeździć już w lutym, ale mennica wprowadza nowe biletomaty. Nie chcieliśmy jednak montować w nowych autobusach starych kasowników i biletomatów i po miesiącu je zdejmować – wyjaśnia Szczepańska.

7 marca na wrocławskie ulice wyjedzie 60 nowych autobusów marki Mercedes Citaro drugiej generacji - 40 przegubowych i 20 pojedynczych. Nowe autobusy będą niskopodłogowe i klimatyzowane. 18-metrowe autobusy przegubowe będą miały 155 miejsc, w tym 44 siedzące (czyli o 2 więcej niż w wycofywanych autobusach Volvo). W krótszych pojedynczych pojazdach zmieści się 100 osób, a miejsc siedzących będzie 26 (w Volvo było ich 29). Z wyglądu podobne będą do już jeżdżących po Wrocławiu autobusów Mercedes-Benz Citaro pierwszej pierwszej generacji. Będą jednak bezpieczniejsze.

– Nadwozie wykonano ze stali o podwyższonej jakości, co sprawi, że cała konstrukcja autobusy będzie mocniejsza. Ponadto silnik posiada system zapobiegający powstaniu pożarów – wymienia Adam Kempiński, dyrektor działu sprzedaży EvoBus Mercedes-Benz. 

Autobusy zostały wydzierżawione przez MPK na 10 lat. Spółka zapłaci za nie 168 mln zł. Poza samą dzierżawą w cenę wliczone są także koszty związane z naprawą i materiałami niezbędnymi podczas serwisowania. Autobusy będą miały dwuletnią gwarancję. 

polecane: FLESZ: Niebawem zmiana czasu, jedna z ostatnich

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 114

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

J
Ja

Czy też tak piszczą przy zamykaniu drzwi jak te okropne tramwaje i autobusy niszczące słuch i zdrowie?

J
Ja

Czy też tak piszczą jak te okropne tramwaje i autobusy niszczące słuch i zdrowie?

A
Autosan

A dlaczego nie kupili polskich???CBA powinno to sprawdzic

K
Kolczak

168 mln zł na 10 lat dla 60 autobusów - daje to kwotę 2,8 mln za autobus który nie będzie własnością MPK po 10 latach. Ciekawe ile kosztuje nowy? 1,2 mln?
Mam auto w najmie długoterminowym o wartości 100 tyś zł na okres 3 lat. Te same opcje w cenie - serwisy, przeglądy naprawy, nawet wymiana opon i ubezpieczenie. Płacę 1600zł brutto co da (po 3 latach) kwotę nieco ponad 50% początkowej wartości auta. Nigdy nie zdecydowałabym się na najem który będzie stanowić 233% wartości pojazdu po skończonym okresie najmu. No chyba że byłoby to Ferrari, a umówmy się że Mercedes Citaro drugiej generacji nim nie jest.

c
cdn

euro 3 chyba jak były nowe. teraz wystarczy sie przyjrzec jak jada a najlepiej jak ruszaja

k
kierownik

Dla meneli pierwsza klasa

t
tantus

Volvo nie produkuje już autobusów napędzanych wyłącznie silnikiem Diesla.

t
tantus

Daj spokój, tych złomów to chyba nawet w Kongo nie kupią.

t
tantus

A tak naprawdę, to:
autobusy - niemieckie (MAN, Mercedes-Benz), polskie (Solaris) i szwedzkie (Volvo)
tramwaje - polskie (Konstal, Protram, Moderus, Pesa) i czeskie (Skoda)

t
tantus

Żmudzini!?

t
tantus

W tym przypadku przetarg był na dzierżawę autobusów, a w takiej sytuacji duże znaczenie mają warunki finansowe. Producent musi się dogadać z jakimś bankiem i od tego dogadania zależy, jak korzystna będzie jego oferta. To premiuje dużych producentów, chociaż Solaris wygrywał też i takie zamówienia. Jednak we wrocławskim postępowaniu nie wystartował - jest obecnie zawalony zamówieniami.

k
kierowca

nie ma solarisa bo nie brał udziału w przetargu a po 2 ich wykonanie zostawia wiele do zyczenia...

b
bzdryk

kiedy w naszym pięknym kraju ludzie nauczą się patriotyzmu konsumenckiego. Na pewno SOLARIS był dużo tańszy no i najważniejsze wyprodukowany w Polsce. Ale osoby które decydują o tym mają klapki na oczach i tylko dbają o własną D.........,

c
cosinus

Ale przypuszczam, że może być tak, że ogólne koszty napraw za cały okres są pomniejszone o okres gwarancji. Serwisowanie jest bardzo ważne dla autobusów, więc jestem pewien, że umowa jest pod tym względem odpowiednio skonstruowana.

c
cosinus

Jeżeli zysk z biletów ma iść na zakup takich autobusów i odmładzanie taboru to nie mam nic przeciwko. A tak na marginesie wrocławski cennik przewozów jest jak najbardziej w porządku, normalne ceny.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3