Jest wykonawca torowiska na Hubskiej. Prace ruszą we wrześniu

Adriana Boruszewska
Adriana Boruszewska
Hubska będzie przebudowana. Na odcinku od Glinianej do Dyrekcyjnej położą torowisko.
Hubska będzie przebudowana. Na odcinku od Glinianej do Dyrekcyjnej położą torowisko. Fot. Weronika Skupin
Po licznych perturbacjach wreszcie wyłoniono wykonawcę torowiska na ul. Hubskiej. Jest to polsko-hiszpańskie konsorcjum Balzola, które zakończy inwestycję do końca przyszłego roku. Koszt prac wyniesie ponad 35 mln złotych.

Do przetargu stanęło sześciu chętnych: Balzola, Skanska, ZUE S.A, Berger Bau Sp. z o.o, STRABAG Infrastruktura Południu Sp. z o.o oraz konsorcjum, w którego skład wchodzi TOR-KRAK i DROBUD.

Wrocławskie Inwestycje wybrały najkorzystniejszą ofertę, którą przedstawiło konsorcjum Balzola. Za budowę torowiska na Hubskiej na odcinku od ul. Dyrekcyjnej do Glinianej, zażyczyli sobie 35 331 746 zł.

Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji mówi, że prace na Hubskiej rozpoczną się dopiero wtedy, gdy zakończą się roboty na ulicy Dyrekcyjnej, czyli we wrześniu.

- Prace obejmą wymianę nawierzchni oraz budowę torowiska na ulicy Hubskiej, od ulicy Glinianej do Dyrekcyjnej, co umożliwi wpięcie tego go do torowiska na ulicy Pułaskiego. Zbudowane będą chodniki oraz przystanki wiedeńskie. W ramach zadania wykonawca wymieni również nawierzchnię pod wiaduktem na ul. Pułaskiego - wylicza Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

Remont Hubskiej ma potrwać do końca przyszłego roku. Ulica zostanie całkowicie zamknięta dla ruchu. Wykonawca, czyli konsorcjum Balzola, ma także wyznaczyć objazdy dla kierowców.

Przypomnijmy, że pod koniec listopada 2016 roku 10 firm zgłosiło się do przebudowy Hubskiej i położenia torowiska. Wtedy jednak Wrocławskie Inwestycje w pierwszym etapie przetargu odrzuciły trzy firmy. Powód? Jedna podała rażąco niską kwotę, a dwie pozostałe nie spełniały wymogów. Wrocławskie Inwestycje zdecydowały, że najlepszą ofertę złożyło konsorcjum Balzola i to ono przebuduje Hubską. Wtedy jednak od wyniku odwołała się Skanska, która dowiodła, że konkretne osoby z Balzoli nie mają wymaganego w przetargu doświadczenia. Balzola została wykluczona z przetargu. Co ciekawe Skanska popełniła ten sam błąd. Ich oferta też zawierała nieprawdziwe oświadczenie, a więc i ją trzeba było wykluczyć. Pozostałe firmy wycofały wadium i zrezygnowały z przetargu. Wrocławskie Inwestycje musiały na nowo ogłosić przetarg, który teraz wygrała Balzola.

Przetarg jeszcze się nie uprawomocnił, więc firmy, które brały w nim udział, mogą się jeszcze odwołać.

Zobacz też: Takimi autobusami będziemy jeździć we Wrocławiu. Zamiast volvo

Wideo

Komentarze 49

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

_
to by miało sens,

tam jest potrzebny drugi wiadukt, to tego co jest poszerzyć sie nie da, ani pogłębić - bo już kompletna tragedia po każdym deszczu.
I wywalić te dwie cholerne kamienice - całą pierzeją woda mogła zabrać a tych ruder bronią!!!
D
DW
To niech szanowna szlachta spod Wrocławia i Wrocławia skorzysta z komunikacji zbiorowej. W pobliżu Wroclavii jeździ 5 linii tramwajowych, tyle samo autobusowych, w pobliżu Dworzec Główny, a pod galerią ma być dworzec autobusowy. Czego wy jeszcze chcecie? W takich miejscach parking powinien być ograniczony do niezbędnego minimum, żeby zmusić wygodnickich do przyjazdu zbiorkomem, a nie wożenia wszędzie d*** własnym autkiem i ciągłe płacze, że korki i nie ma gdzie zaparkować.
p
pasażer MPK
Dlatego właśnie wydziela się torowiska tramwajowe i buspasy. Pisanie, że we Wrocławiu nie ma komunikacji miejskiej to spore nadużycie. Jedź sobie do "nowoczesnych" miast u arabów czy murzynów - zobaczysz wielopasmowe arterie dla aut, komunikację miejską w postaci marszrutek i wszystko stojące w olbrzymim korku. Dziękuję - wolę jednak Wrocław.
d
do Tomka
Proste
d
d112
od wiaduktu do Lamowic (granice Wrocławia) ale ma być po dwa pasy w każdym kierunku i Tramwaj do Jagodna.
Marzenie widać, ale jak urzędasy muszą dać na WKS to kasa jest od razu czy inne fanaberie naszego Dupkiewicza.
Mieszkańcy tracą cierpliwość powoli zwłaszcza Jagodna, autobusu dodatkowego nawet brak a z trudnością udało się wywalczyć dodatkowe przystanki chociaż niby podobno zabrakło kasy na wiaty.

Wspólnoty Mieszkaniowe na Jagodnie i Lamowicach chyba są najbardziej zorganizowanym osiedlem w całym Wrocławiu. Walka na całego idzie z miastem i wygramy
T
Tomek
MPK jest dobre dla uczniów studentów emerytów bez prawa jazdy i innych, którzy w ciągu dnia jadą tylko z punktu A do punktu B dla każdego innego to strata czasu, który kosztuje.

Ponadto MPK za rządów Dutkiewicza i jego Radnych to wielki gów.o
T
Tomek
tylko co niektórzy debile niewiedzą jak należy się zachować jak nie mam na środku namalowanej linii
T
Tomek
i jego Radnych
T
Tomek
skoro brak obwodnicy miejskiej;
po za tym miała byś obwodnica staromiejska ale Dutkiewicz i jego Radni woleli Euro, ESK, wordy gamsy, zdjęcia Merlin i wiele wiele innego gów.a
B
Biały Pan
Wolę auto, szybciej i bez żuli i zawsze na siedząco. Hahaha
J
Jacek Kolonko
Nie, nie trzeba. Wystarczy wsiąść w tramwaj, których jeździ na Tarnogaj, Gaj, Huby i "wydostaje" się w ciągu 10 minut.
P
Pawe3llll
we Wrocławiu nie ma komunikacji miejskiej, synu.
Nie masz poijęcia, jak piowinna wyglądać komunikacja w takich miastach.,
d
do spectrama
Nigdzie w Europie nie lokuje się sześciu wielkich galerii handlowych w ściślym centrum miuasta, każde z parkingami na 1000 do 2500 aut.
Wręcz przeciwnie.
Nigdzie w Europie nie ma miasta o tak fatalnej komunikacji miejskiej jak Wrocław.
Nigdzie w Europie nie ma miast, które nie mają ani jednego obwodnicy miejskiej.
Coś jeszcze dodasz?
j
jankes8
do końca przyszłego roku? to chyba jakiś żart....
s
spectram
nigdzie w Europie nie poszerza się ulic w centrum
wręcz przeciwnie wiele miast ogranicza i spowalnia ruch w centrach
samochody ograniczają rozwój centrów
Dodaj ogłoszenie