Jest wykonawca remontu mostów Pomorskich. W środę, 6 listopada, miasto poinformowało, że modernizacji tej ważnej przeprawy w centrum miasta podejmie się wrocławska firma Pro-Tra Building za 70 mln zł.
Czytaj także:Unikatowa w skali kraju operacja tętniaka niosła duże ryzyko
Na trzech mostach będą wymienione płyty żelbetowe, przebudowana zostanie jezdnia i torowisko, powstaną nowe chodniki i ścieżki rowerowe oraz przystanek wiedeński. Pasy ruchu będą mieć 3 m szerokości, torowisko prawie 7 m, droga rowerowa 1,5, a chodniki od 2,5 do 4 m. Wykonawca będzie musiał odrestaurować zabytkowe, historyczne elementy: balustrady, latarnie, baszty. Wykonawców do tej pory odstraszał szczególnie jeden etap zaplanowanych prac: projekt przewiduje schowanie rur ciepłowniczych w dnie Odry.
Czytaj także:Aleja Wielkiej Wyspy za 10 lat? Co z tą oczekiwaną inwestycją?
Zakończony dziś przetarg to kolejne podejście. Także tym razem nie obyło się bez trudności – termin rozstrzygnięcia był przekładany czterokrotnie. W postępowaniu wzięły udział dwie firmy. Druga oferta, złożona przez warszawski PORR S.A., była droższa o 20 mln zł. Poszczególne części remontu będą rozliczane przez miasto Wrocław - 52 mln zł, MPWiK - 1,5 mln zł oraz miasto wraz z Fortum - 16 mln zł, z czego 6,8 mln miasto, a pozostałą część Fortum.
Wykonawca ma na przeprowadzenie remontu 3 lata, co oznacza, że zmodernizowanymi mostami będziemy mogli pojechać w 2022 r. Na czas remontu mosty będą wyłączone z ruchu kołowego. Objazdy będą poprowadzone ul. Grodzką, przez most Uniwersytecki i ul. Cybulskiego. Na czas objazdu będzie prawoskręt z Drobnera w Cybulskiego. Zniknie też strefa „30” na Cybulskiego. Podczas badań natężenia ruchu przeprowadzonych w 2016 r. przez mosty w obu kierunkach jeździło ok. 1000 aut na godzinę. Taki ruch wymusi korektę sygnalizacji świetlnej na trasie objazdu, a światła na skrzyżowaniu Pomorskiej i ks. Witolda będą wyłączone. Ruch pieszy będzie mógł odbywać się przez mosty.
Na mosty Pomorskie składają się trzy budowle. Najwcześniej – w 1885 r. powstała ze stalowych belek część mostu środkowego. Jego kolejna część oraz most północny były wybudowane w 1930 r., a most południowy powstał w pierwszym dziesięcioleciu XX w.
Czytaj także:Pirat drogowy zakończył swój rajd utratą prawa jazdy [FILM]
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?