Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jest wniosek o wydzielenie buspasa na ul. Krakowskiej. Czy będzie realizowany?

Malwina Gadawa
Malwina Gadawa
Czy po wydzieleniu torowiska na Traugutta, teraz przyjdzie czas na Krakowską?
Czy po wydzieleniu torowiska na Traugutta, teraz przyjdzie czas na Krakowską? Fot. Tomasz Holod / Polska Press Grupa
Po wydzieleniu buspasa na ul. Traugutta, następna będzie ul. Krakowska? Jeden z projektów zgłoszonych przez mieszkańców w ramach tegorocznej edycji Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego dotyczy wydzielenia buspasa na ul. Krakowskiej, na odcinku od marketu Selgros do Traugutta.

Przypomnijmy, że budzący kontrowersje buspas na ul. Traugutta wprowadzono we wrześniu 2016 roku. Kierowcom zostawiono do dyspozycji tylko po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Projekt zrealizowano w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Pomysł w głosowaniu poparło wówczas 1117 osób. To rozwiązanie od początku krytykowali kierowcy oraz niektórzy wrocławscy radni.

Co więcej, w tegorocznej edycji WBO zgłoszono aż pięć projektów dotyczących likwidacji buspasa na ul. Traugutta. - Upośledzenie komunikacji indywidualnej kosztem zbiorowej jest niesprawiedliwe. Tysiące wrocławian to również podatnicy. Niezrozumiałym jest dlaczego muszą stać w korkach, emitując spaliny i tracąc paliwo podczas gdy marnuje się tyle niewykorzystanego miejsca pod jeden tramwaj - czytamy w uzasadnieniu jednego z projektów. Wydaje się jednak, że mieszkańcy Wrocławia nie będą mogli zdecydować, czy są za likwidacją buspasa na ul. Traugutta. Urzędnicy sygnalizowali już wcześniej, że projekty mogą nie spełniać wymogów formalnych, ponieważ w WBO realizuje się projekty inwestycyjne, a tu jest mowa o likwidacji inwestycji, którą zrealizowaną z miejskich pieniędzy.

Być może jednak mieszkańcy będą mieli po raz kolejny możliwość zdecydowania o kolejnym buspasie. Tym razem na ul. Krakowskiej. Autor projektu chciałby, żeby wydzielono torowisko na odcinku, od marketu Selgros do skrzyżowania Krakowskiej z Niskimi Łąkami i Kościuszki.

NOWE BUSPASY I WYDZIELONE TOROWISKA WE WROCŁAWIU - ZOBACZ JAKIE SĄ PLANY

- Wydzielanie torowisk to jeden z celów Wrocławskiej Polityki Mobilności. Szybsza i punktualna komunikacja zbiorowa stanowi rzeczywistą alternatywę dla indywidualnego transportu samochodowego. Bezpośrednim efektem powinno być zwiększenie punktualności komunikacji zbiorowej. Projekt odpowiada na potrzeby pasażerów i będzie sprzyjać promocji tramwaju wśród mieszkańców. To, że w obecnie tramwaj stoi w korku, powoduje wydłużenie czasu podróży i odpływanie pasażerów do komunikacji indywidualnej. Wydzielenie polepszy też sytuację służb- pogotowia ratunkowego i straży pożarnej które zyskają stale wolną od korków drogę - tam swój pomysł uzasadnia lider projektu.

- Każdy ze zgłoszonych projektów zostanie poddany weryfikacji. Pomysł dotyczący wydzielenia torowiska na ul. Krakowskiej pojawił się już wcześniej - mówi Bartłomiej Świerczewski, dyrektor Biura ds. Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego we Wrocławiu. - Wtedy jednak były wątpliwości dotyczące przepustowości na ul. Krakowskiej, gdzie wiele podmiotów prowadzi działalność gospodarczą. Tworząc buspas kierowcy mieliby utrudniony dojazd do firm - dodaje Bartłomiej Świerczewski, dyrektor Biura ds. Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska