Przypomnijmy, że budzący kontrowersje buspas na ul. Traugutta wprowadzono we wrześniu 2016 roku. Kierowcom zostawiono do dyspozycji tylko po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Projekt zrealizowano w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Pomysł w głosowaniu poparło wówczas 1117 osób. To rozwiązanie od początku krytykowali kierowcy oraz niektórzy wrocławscy radni.
Co więcej, w tegorocznej edycji WBO zgłoszono aż pięć projektów dotyczących likwidacji buspasa na ul. Traugutta. - Upośledzenie komunikacji indywidualnej kosztem zbiorowej jest niesprawiedliwe. Tysiące wrocławian to również podatnicy. Niezrozumiałym jest dlaczego muszą stać w korkach, emitując spaliny i tracąc paliwo podczas gdy marnuje się tyle niewykorzystanego miejsca pod jeden tramwaj - czytamy w uzasadnieniu jednego z projektów. Wydaje się jednak, że mieszkańcy Wrocławia nie będą mogli zdecydować, czy są za likwidacją buspasa na ul. Traugutta. Urzędnicy sygnalizowali już wcześniej, że projekty mogą nie spełniać wymogów formalnych, ponieważ w WBO realizuje się projekty inwestycyjne, a tu jest mowa o likwidacji inwestycji, którą zrealizowaną z miejskich pieniędzy.
Być może jednak mieszkańcy będą mieli po raz kolejny możliwość zdecydowania o kolejnym buspasie. Tym razem na ul. Krakowskiej. Autor projektu chciałby, żeby wydzielono torowisko na odcinku, od marketu Selgros do skrzyżowania Krakowskiej z Niskimi Łąkami i Kościuszki.
NOWE BUSPASY I WYDZIELONE TOROWISKA WE WROCŁAWIU - ZOBACZ JAKIE SĄ PLANY
- Wydzielanie torowisk to jeden z celów Wrocławskiej Polityki Mobilności. Szybsza i punktualna komunikacja zbiorowa stanowi rzeczywistą alternatywę dla indywidualnego transportu samochodowego. Bezpośrednim efektem powinno być zwiększenie punktualności komunikacji zbiorowej. Projekt odpowiada na potrzeby pasażerów i będzie sprzyjać promocji tramwaju wśród mieszkańców. To, że w obecnie tramwaj stoi w korku, powoduje wydłużenie czasu podróży i odpływanie pasażerów do komunikacji indywidualnej. Wydzielenie polepszy też sytuację służb- pogotowia ratunkowego i straży pożarnej które zyskają stale wolną od korków drogę - tam swój pomysł uzasadnia lider projektu.
- Każdy ze zgłoszonych projektów zostanie poddany weryfikacji. Pomysł dotyczący wydzielenia torowiska na ul. Krakowskiej pojawił się już wcześniej - mówi Bartłomiej Świerczewski, dyrektor Biura ds. Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego we Wrocławiu. - Wtedy jednak były wątpliwości dotyczące przepustowości na ul. Krakowskiej, gdzie wiele podmiotów prowadzi działalność gospodarczą. Tworząc buspas kierowcy mieliby utrudniony dojazd do firm - dodaje Bartłomiej Świerczewski, dyrektor Biura ds. Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?