Jest wniosek o wydzielenie buspasa na ul. Krakowskiej. Czy będzie realizowany?

Malwina Gadawa
Malwina Gadawa
Czy po wydzieleniu torowiska na Traugutta, teraz przyjdzie czas na Krakowską?
Czy po wydzieleniu torowiska na Traugutta, teraz przyjdzie czas na Krakowską? Fot. Tomasz Holod / Polska Press Grupa
Po wydzieleniu buspasa na ul. Traugutta, następna będzie ul. Krakowska? Jeden z projektów zgłoszonych przez mieszkańców w ramach tegorocznej edycji Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego dotyczy wydzielenia buspasa na ul. Krakowskiej, na odcinku od marketu Selgros do Traugutta.

Przypomnijmy, że budzący kontrowersje buspas na ul. Traugutta wprowadzono we wrześniu 2016 roku. Kierowcom zostawiono do dyspozycji tylko po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Projekt zrealizowano w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Pomysł w głosowaniu poparło wówczas 1117 osób. To rozwiązanie od początku krytykowali kierowcy oraz niektórzy wrocławscy radni.

Co więcej, w tegorocznej edycji WBO zgłoszono aż pięć projektów dotyczących likwidacji buspasa na ul. Traugutta. - Upośledzenie komunikacji indywidualnej kosztem zbiorowej jest niesprawiedliwe. Tysiące wrocławian to również podatnicy. Niezrozumiałym jest dlaczego muszą stać w korkach, emitując spaliny i tracąc paliwo podczas gdy marnuje się tyle niewykorzystanego miejsca pod jeden tramwaj - czytamy w uzasadnieniu jednego z projektów. Wydaje się jednak, że mieszkańcy Wrocławia nie będą mogli zdecydować, czy są za likwidacją buspasa na ul. Traugutta. Urzędnicy sygnalizowali już wcześniej, że projekty mogą nie spełniać wymogów formalnych, ponieważ w WBO realizuje się projekty inwestycyjne, a tu jest mowa o likwidacji inwestycji, którą zrealizowaną z miejskich pieniędzy.

Być może jednak mieszkańcy będą mieli po raz kolejny możliwość zdecydowania o kolejnym buspasie. Tym razem na ul. Krakowskiej. Autor projektu chciałby, żeby wydzielono torowisko na odcinku, od marketu Selgros do skrzyżowania Krakowskiej z Niskimi Łąkami i Kościuszki.

NOWE BUSPASY I WYDZIELONE TOROWISKA WE WROCŁAWIU - ZOBACZ JAKIE SĄ PLANY

- Wydzielanie torowisk to jeden z celów Wrocławskiej Polityki Mobilności. Szybsza i punktualna komunikacja zbiorowa stanowi rzeczywistą alternatywę dla indywidualnego transportu samochodowego. Bezpośrednim efektem powinno być zwiększenie punktualności komunikacji zbiorowej. Projekt odpowiada na potrzeby pasażerów i będzie sprzyjać promocji tramwaju wśród mieszkańców. To, że w obecnie tramwaj stoi w korku, powoduje wydłużenie czasu podróży i odpływanie pasażerów do komunikacji indywidualnej. Wydzielenie polepszy też sytuację służb- pogotowia ratunkowego i straży pożarnej które zyskają stale wolną od korków drogę - tam swój pomysł uzasadnia lider projektu.

- Każdy ze zgłoszonych projektów zostanie poddany weryfikacji. Pomysł dotyczący wydzielenia torowiska na ul. Krakowskiej pojawił się już wcześniej - mówi Bartłomiej Świerczewski, dyrektor Biura ds. Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego we Wrocławiu. - Wtedy jednak były wątpliwości dotyczące przepustowości na ul. Krakowskiej, gdzie wiele podmiotów prowadzi działalność gospodarczą. Tworząc buspas kierowcy mieliby utrudniony dojazd do firm - dodaje Bartłomiej Świerczewski, dyrektor Biura ds. Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.

Wideo

Komentarze 244

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
EF

nie pisiory wymyśliły takie traktowanie zmotoryzowanych mieszkańców.

z
zwykłyRP

Po co się ograniczać. Zrobić buspasy ma Karkonoskiej, Krzywoustego, Leegnickiej i Kosmonautów, Opolskiej, Armii Krajowej itd.
Oto metoda jak bez inwestycji ( jedynie zakup farby )s tworzyć nowy "system" komunikacyjny Wrocławia. Bez budowania nowych pasów, bez kosztownych wykupów, zajęć, prokjektowania itp. Po prostu zlikwidować istniejące pasy na głównych arteriach łączących Wrocław ze światem. Cóż prostrzego. A przy okazji zająć pierwsze miejsce w zablokowaniu miasta dla zmotoryzowanych.
Brawo Prezydencie Rafale. Szkoda że to twoja ostatnia kadencja, i że nie będziesz korzystał z efektów swoich decyzji ( bo racej rzadko zawitasz do nas z Mikstatu albo z Warszawy - bo zapewne takie masz cele ).

w
wroclawiak

Proponuje od razu zamknąc Krakowską dla samochodów.

O
OLEK

autobus na krakowskiej jedzie z brochowa a tramwaj z księża, zróbmy buspas do końca Opolskiej i na Brochów- będzie jeszcze punktualniej :)

d
dfv

przez służby, które będą nas hejtować twiedząc że kartka zasłania i powoduje niebezpieczeństwo na drodze. ONI będą stosować brudne metody!!!

K
Kams

Super pomysl. Stańmy w korkach wszyscy w samochodach. Wrocław nie dla zmotoryzowanych. Dzieki panie "Dupkiewicz".

f
fht

!!

s
szarak

Nie da się zrobić tak wszystkich linii, żeby można było zawsze z każdego miejsca w mieście bezpośrednio dojechać na drugie. Przesiadki są naturalnym zjawiskiem w każdym dużym mieście. Oczywiście zgadzam się, że nie powinno być ich nazbyt wiele, ale też nie dziwmy się, że są trasy bardziej ważne i mniej ważne i że jest coś takiego jak przesiadki. Mieszkamy przecież we Wrocławiu, a nie w Lubinie.

m
mieszkaniec 50lat

Ale trzeba być debilem aby coś takiego zaproponować..Autobusy MPK mogą przecież jeździć po torowisku dla tramwajów zjeżdżać tylko do zatoczki..Tylko burak by coś takiego wymyślił

W
Wro.

Proponuje pójść dalej i zakazać jazdy samochodami w całym Wrocławiu. Niech drałują na piechotę lub na rowerach! Samochody ( służbowe ) tylko dla władzy!

s
srzfg

wzbudził u kogokolwiek zaufanie... a ono w biznesie ponoć jest potrzebne. No chyba że prowadzisz takie biznesy jak wadzunia z mieszkańcami!

s
sdc

swoje chore pomysły wdrażają!!!

r
rf

we wroclove!!!

s
sd

!!!

w
werg

!!!

Dodaj ogłoszenie