Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jest przetarg na przebudowę ulic stanowiących alternatywę dla Robotniczej i Strzegomskiej

Andrzej Zwoliński
ulica Otyńska, Traktatowa, Wrocław, remont, przejazd kolejowy.
ulica Otyńska, Traktatowa, Wrocław, remont, przejazd kolejowy. Paweł Relikowski
Dobra wiadomość dla wrocławskich kierowców. Ruszył przetarg na przebudowę ulic stanowiących alternatywę dla Robotniczej i Strzegomskiej.

Zapadły decyzje dotyczące remontu ostatniego już odcinka ulicy Otyńskiej. Przebudowa Otyńskiej wraz z Fabryczną trwa już od wielu miesięcy, teraz rozpisano przetarg na zaprojektowanie i przebudowę ostatniego, blisko 100-metrowego, odcinka. By jednak je połączyć, kolej będzie jeszcze musiała przebudować przejazd kolejowy na styku obu ulic.

Ulica Fabryczna, której przebudowa jest już na finiszu, a także Otyńska i Traktatowa, mają stać się alternatywną trasą dla notorycznie zakorkowanych ulic Robotniczej i Strzegomskiej prowadzących na Nowy Dwór oraz Muchobór Mały. Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na remont ostatniego fragmentu ulicy Otyńskiej, a także zaprojektowanie przebudowy Traktatowej.

Przebudowa Otyńska zostanie dokończona

- To system zaprojektuj i wybuduj. Projekt i realizacja budowy dotyczy ul. Otyńskiej, a projektowanie przebudowy ul. Traktatowej to obecnie zakres MPWiK. Osobne postępowanie będzie na pozostałą część przebudowy - poinformował nas Krzysztof Świercz rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji. Jeżeli chodzi o Otyńską, to przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i decyzji administracyjnych a następnie na ich podstawie realizację robót budowlanych na blisko 70 metrowym odcinku Otyńskiej.

Co do kosztu inwestycji, to - jak nam wyjaśnił - poznamy go po tym jak wpłyną oferty od wykonawców i rozstrzygnięte zostanie postępowanie.

- O terminie realizacji inwestycji będziemy mogli mówić, jak rozstrzygniemy postępowanie przetargowe, nie będzie odwołań do KIO i podpiszemy umowę z wykonawcą. Zakładamy, że będzie to 12 miesięcy od podpisania umowy. Termin składania ofert jest w postępowaniu przetargowym link wyżej. To na obecną chwilę - 6 kwietnia – mówi Krzysztof Świercz. Otyńska zyska tam nowa nawierzchnię, przebudowane zostaną instalacje podziemne, a także chodniki, powstanie ścieżka rowerowa i lampy.

Pod koniec ubiegłego roku udostępniono do ruchu przebudowaną ulicę Otyńską. Po koniec stycznia wykonawca udostępnił dla ruchu fragment ul. Fabrycznej od Wagonowej, a w lutym do WPT - ma być gotowy pod koniec lutego. Natomiast ostatni odcinek ul. Fabrycznej zostanie udostępniony do końca marca.

Co z kluczowym przejazdem kolejowym?

By ruch na przebudowanych ulicach Otyńskiej i Traktatowej odbywał się płynnie, niezbędny jest jeszcze remont przejazdu kolejowego na tej drugiej. Teren i sam przejazd należy do kolei. - Przebudujemy przejazd wraz z remontem przystanku kolejowego Wrocław Muchobór – zapewnił nas Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK.

Przebudowa przystanków, w tym podwyższenie i wydłużenie peronów na tej wrocławskiej stacji już ruszyła. W najbliższych miesiącach powinna się też rozpocząć przebudowa przejazdu na Traktatowej. - Przecina on linię o dużym natężeniu ruchu. W ciągu doby przejeżdża tędy średnio około 170 pociągów, m.in. w kierunku Legnicy, Węglińca, Zgorzelca, Lubina i Głogowa. Prace na przejeździe będą wykonywane etapami, tak by zgodnie z rozkładem przejeżdżały pociągi - podkreśla Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP PLK. Wartość całej inwestycji to około 16 mln zł. Ukończenie modernizacji przystanku wraz z przejazdem kolejowym wyposażonym w szlabany na ul. Traktatowej przewidziane jest w przyszłym roku.

Dzięki przebudowie ulic Fabrycznej, Otyńskiej i później Traktatowej, kierowcy zyskają skrót z ul. Robotniczej na Muchobór i Nowy Dwór z pominięciem zakorkowanego odcinka ul. Strzegomskiej Jadąc od Nowego Dworu w kierunku centrum, tuż za estakadą będzie można skręcić w prawo w ul. Muchoborską, następnie w lewo w ul. Traktatową, która wyprowadzi nas na Otyńską i Fabryczną.

Jak wszystko pójdzie zgodnie z planami. ta alternatywna trasa, a także łącznik do Wrocławskiego Parku Technologicznego powinny być gotowe w przyszłym roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska