Jest przetarg na przebudowę ulic stanowiących alternatywę dla Robotniczej i Strzegomskiej

Andrzej Zwoliński
ulica Otyńska, Traktatowa, Wrocław, remont, przejazd kolejowy.
ulica Otyńska, Traktatowa, Wrocław, remont, przejazd kolejowy. Paweł Relikowski
Udostępnij:
Dobra wiadomość dla wrocławskich kierowców. Ruszył przetarg na przebudowę ulic stanowiących alternatywę dla Robotniczej i Strzegomskiej.

Zapadły decyzje dotyczące remontu ostatniego już odcinka ulicy Otyńskiej. Przebudowa Otyńskiej wraz z Fabryczną trwa już od wielu miesięcy, teraz rozpisano przetarg na zaprojektowanie i przebudowę ostatniego, blisko 100-metrowego, odcinka. By jednak je połączyć, kolej będzie jeszcze musiała przebudować przejazd kolejowy na styku obu ulic.

Ulica Fabryczna, której przebudowa jest już na finiszu, a także Otyńska i Traktatowa, mają stać się alternatywną trasą dla notorycznie zakorkowanych ulic Robotniczej i Strzegomskiej prowadzących na Nowy Dwór oraz Muchobór Mały. Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na remont ostatniego fragmentu ulicy Otyńskiej, a także zaprojektowanie przebudowy Traktatowej.

Przebudowa Otyńska zostanie dokończona

- To system zaprojektuj i wybuduj. Projekt i realizacja budowy dotyczy ul. Otyńskiej, a projektowanie przebudowy ul. Traktatowej to obecnie zakres MPWiK. Osobne postępowanie będzie na pozostałą część przebudowy - poinformował nas Krzysztof Świercz rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji. Jeżeli chodzi o Otyńską, to przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i decyzji administracyjnych a następnie na ich podstawie realizację robót budowlanych na blisko 70 metrowym odcinku Otyńskiej.

Co do kosztu inwestycji, to - jak nam wyjaśnił - poznamy go po tym jak wpłyną oferty od wykonawców i rozstrzygnięte zostanie postępowanie.

- O terminie realizacji inwestycji będziemy mogli mówić, jak rozstrzygniemy postępowanie przetargowe, nie będzie odwołań do KIO i podpiszemy umowę z wykonawcą. Zakładamy, że będzie to 12 miesięcy od podpisania umowy. Termin składania ofert jest w postępowaniu przetargowym link wyżej. To na obecną chwilę - 6 kwietnia – mówi Krzysztof Świercz. Otyńska zyska tam nowa nawierzchnię, przebudowane zostaną instalacje podziemne, a także chodniki, powstanie ścieżka rowerowa i lampy.

Pod koniec ubiegłego roku udostępniono do ruchu przebudowaną ulicę Otyńską. Po koniec stycznia wykonawca udostępnił dla ruchu fragment ul. Fabrycznej od Wagonowej, a w lutym do WPT - ma być gotowy pod koniec lutego. Natomiast ostatni odcinek ul. Fabrycznej zostanie udostępniony do końca marca.

Co z kluczowym przejazdem kolejowym?

By ruch na przebudowanych ulicach Otyńskiej i Traktatowej odbywał się płynnie, niezbędny jest jeszcze remont przejazdu kolejowego na tej drugiej. Teren i sam przejazd należy do kolei. - Przebudujemy przejazd wraz z remontem przystanku kolejowego Wrocław Muchobór – zapewnił nas Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK.

Przebudowa przystanków, w tym podwyższenie i wydłużenie peronów na tej wrocławskiej stacji już ruszyła. W najbliższych miesiącach powinna się też rozpocząć przebudowa przejazdu na Traktatowej. - Przecina on linię o dużym natężeniu ruchu. W ciągu doby przejeżdża tędy średnio około 170 pociągów, m.in. w kierunku Legnicy, Węglińca, Zgorzelca, Lubina i Głogowa. Prace na przejeździe będą wykonywane etapami, tak by zgodnie z rozkładem przejeżdżały pociągi - podkreśla Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP PLK. Wartość całej inwestycji to około 16 mln zł. Ukończenie modernizacji przystanku wraz z przejazdem kolejowym wyposażonym w szlabany na ul. Traktatowej przewidziane jest w przyszłym roku.

Dzięki przebudowie ulic Fabrycznej, Otyńskiej i później Traktatowej, kierowcy zyskają skrót z ul. Robotniczej na Muchobór i Nowy Dwór z pominięciem zakorkowanego odcinka ul. Strzegomskiej Jadąc od Nowego Dworu w kierunku centrum, tuż za estakadą będzie można skręcić w prawo w ul. Muchoborską, następnie w lewo w ul. Traktatową, która wyprowadzi nas na Otyńską i Fabryczną.

Jak wszystko pójdzie zgodnie z planami. ta alternatywna trasa, a także łącznik do Wrocławskiego Parku Technologicznego powinny być gotowe w przyszłym roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #2

KPK Kodeks postępowania karnego [KSIĄŻKA]

16,18 zł12,36 zł-24%
miejsce #3

Abus

Abus Aventor Steel Blue

499,99 zł385,00 zł-23%
miejsce #4

Hendi

Hendi Multipatelnia 40 Cm (Hendi 239698)

226,62 zł196,00 zł-14%
miejsce #5

Dimplex

DIMPLEX AVALONE ECO LED BETON

3 290,00 zł2 890,00 zł-12%
Materiały promocyjne partnera

J. Parys: Zajęcie statków przez władze Doniecka to rodzaj odwetu

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
sutryk MUSI ODEJŚĆ
24 marca, 09:25, Gość:

To są jakieś żarty.

Kolejna wąska, jednopasmowa ulica, w dodatku blokowana przejazdem kolejowym, na udrożnić zachodni Wrocław.

To, co robią władze miasta to jest działanie na szkodę mieszkańców.

Co się dziwić.Kumoterstwo w urzędzie,promowanie pederastów,zwiększanie stref płatnego parkowania,spaślak w MPK,itd.

z
zola
23 marca, 17:40, Gość:

super teraz na takie bzdury a sprzet dla szpitali?

23 marca, 18:10, Gość:

to do miast nie należy obowizek mają prezydent rząd i wojewodowie

rząd wraz z prezydentem mieli 2 miliardy, ale przeznaczyli na telewizję. I to wszystko w momencie gdy wiedzieli, że koronawirus jest już w Polsce.

Duda, Morawiecki i spółka mają nas Polaków w d.... (tj. tam gdzie słońce nie dochodzi)

j
jl

Podstawy gramatyki autora rowniez powinne byc gruntownie

przebudowane (zdania zaczynajace przez "Natomiast" itd)

G
Gość

To są jakieś żarty.

Kolejna wąska, jednopasmowa ulica, w dodatku blokowana przejazdem kolejowym, na udrożnić zachodni Wrocław.

To, co robią władze miasta to jest działanie na szkodę mieszkańców.

O
OK

100m ulicy uratuje zachodni WRo ??

G
Gość
23 marca, 17:17, dlugo_pis:

Pseodo remont chociebuskiej a gdyby dodac kladke nad torami do balonowej byloby jak w XXIw I bez smrodzenia rowerowni ktora tez czeka na podniesienie szlabanu

Chłopie, przecież Sutryk wycina wszystko, co się wznosi nad poziomem jezdni. Trzeba rozebrać wszystko, teren sprzedać deweloprom i szukać miejsca w którym możnaby coś jeszcze spier...dolić, oto polityka ratusza na najbliższe lata

G
Gość

Żeby zacząć budować 100 metrów ulicy potrzeba roku na procedury przetargowe i to pod warunkiem, że nikt nie będzie fikał i się odwoływał. SKANDAL!!!!

G
Gość

to po co jeszcze tramwaj na Nowy Dwór

jakie usprawnienia

i te pociągi !!!!!!!! - zlikwidować albo przenieść poza miasto !

G
Grubas

To nie jest dobra wiadomość tylko zła. W mieście które potrzebuje dróg szybkiego ruchu budowa jezdni o dwóch pasach - po jednym w każdym kierunku to żadna alternatywa.

W
W-w

Matoły zamiast wykorzystać i przebudować podziemne przejście dla pieszych na stacji Wrocław Muchobór, które i tak idzie do likwidacji, chcą zrobić przejazd w poziomie torów. Tunel jest całkiem szeroki, wystarczyłby go poszerzyć o max 2 metry i spokojnie zmieściłyby się dwa pasy ruchu. Przejazd na Otyńskiej/Traktatowej nieprzypadkowo był na stale zamykany i otwierany na przycisk, ruch pociągów jest tam po prostu ogromny, a będzie ich jeszcze więcej. Wystarczy jak skończą się remonty i wrócą pociągi towarowe na tor nr 1 od strony Otyńskiej, a w przypadku docelowego uruchomienia Dworca Świebodzkiego auta tamtędy przejadą, ale chyba w nocy. Doprawdy trzeba być wariatem, żeby planować tam przejazd i szlabany i nazywać to alternatywą dla czegokolwiek.

G
Gość
23 marca, 17:40, Gość:

super teraz na takie bzdury a sprzet dla szpitali?

to do miast nie należy obowizek mają prezydent rząd i wojewodowie

G
Gość

super teraz na takie bzdury a sprzet dla szpitali?

G
Gość

Przecież to ulice osiedlowe som.

d
dlugo_pis

Pseodo remont chociebuskiej a gdyby dodac kladke nad torami do balonowej byloby jak w XXIw I bez smrodzenia rowerowni ktora tez czeka na podniesienie szlabanu

G
Gość

Jaka alternatywa? że będą później wjeżdżać na Robotniczą? Znowu ktoś przytuli kasę z prowizji. Widać, że sytuacja finansowa miasta robi się tragiczna, skoro teraz Sutryki działają wg zasady nakraść ile się da, póki jeszcze ktoś daje kredyty.

Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie