Jest przetarg na przebudowę ulic stanowiących alternatywę dla Robotniczej i Strzegomskiej

Andrzej Zwoliński
ulica Otyńska, Traktatowa, Wrocław, remont, przejazd kolejowy. Paweł Relikowski
Dobra wiadomość dla wrocławskich kierowców. Ruszył przetarg na przebudowę ulic stanowiących alternatywę dla Robotniczej i Strzegomskiej.

Zapadły decyzje dotyczące remontu ostatniego już odcinka ulicy Otyńskiej. Przebudowa Otyńskiej wraz z Fabryczną trwa już od wielu miesięcy, teraz rozpisano przetarg na zaprojektowanie i przebudowę ostatniego, blisko 100-metrowego, odcinka. By jednak je połączyć, kolej będzie jeszcze musiała przebudować przejazd kolejowy na styku obu ulic.

Ulica Fabryczna, której przebudowa jest już na finiszu, a także Otyńska i Traktatowa, mają stać się alternatywną trasą dla notorycznie zakorkowanych ulic Robotniczej i Strzegomskiej prowadzących na Nowy Dwór oraz Muchobór Mały. Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na remont ostatniego fragmentu ulicy Otyńskiej, a także zaprojektowanie przebudowy Traktatowej.

Przebudowa Otyńska zostanie dokończona

- To system zaprojektuj i wybuduj. Projekt i realizacja budowy dotyczy ul. Otyńskiej, a projektowanie przebudowy ul. Traktatowej to obecnie zakres MPWiK. Osobne postępowanie będzie na pozostałą część przebudowy - poinformował nas Krzysztof Świercz rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji. Jeżeli chodzi o Otyńską, to przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i decyzji administracyjnych a następnie na ich podstawie realizację robót budowlanych na blisko 70 metrowym odcinku Otyńskiej.

Co do kosztu inwestycji, to - jak nam wyjaśnił - poznamy go po tym jak wpłyną oferty od wykonawców i rozstrzygnięte zostanie postępowanie.

- O terminie realizacji inwestycji będziemy mogli mówić, jak rozstrzygniemy postępowanie przetargowe, nie będzie odwołań do KIO i podpiszemy umowę z wykonawcą. Zakładamy, że będzie to 12 miesięcy od podpisania umowy. Termin składania ofert jest w postępowaniu przetargowym link wyżej. To na obecną chwilę - 6 kwietnia – mówi Krzysztof Świercz. Otyńska zyska tam nowa nawierzchnię, przebudowane zostaną instalacje podziemne, a także chodniki, powstanie ścieżka rowerowa i lampy.

Pod koniec ubiegłego roku udostępniono do ruchu przebudowaną ulicę Otyńską. Po koniec stycznia wykonawca udostępnił dla ruchu fragment ul. Fabrycznej od Wagonowej, a w lutym do WPT - ma być gotowy pod koniec lutego. Natomiast ostatni odcinek ul. Fabrycznej zostanie udostępniony do końca marca.

Co z kluczowym przejazdem kolejowym?

By ruch na przebudowanych ulicach Otyńskiej i Traktatowej odbywał się płynnie, niezbędny jest jeszcze remont przejazdu kolejowego na tej drugiej. Teren i sam przejazd należy do kolei. - Przebudujemy przejazd wraz z remontem przystanku kolejowego Wrocław Muchobór – zapewnił nas Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK.

Przebudowa przystanków, w tym podwyższenie i wydłużenie peronów na tej wrocławskiej stacji już ruszyła. W najbliższych miesiącach powinna się też rozpocząć przebudowa przejazdu na Traktatowej. - Przecina on linię o dużym natężeniu ruchu. W ciągu doby przejeżdża tędy średnio około 170 pociągów, m.in. w kierunku Legnicy, Węglińca, Zgorzelca, Lubina i Głogowa. Prace na przejeździe będą wykonywane etapami, tak by zgodnie z rozkładem przejeżdżały pociągi - podkreśla Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP PLK. Wartość całej inwestycji to około 16 mln zł. Ukończenie modernizacji przystanku wraz z przejazdem kolejowym wyposażonym w szlabany na ul. Traktatowej przewidziane jest w przyszłym roku.

Dzięki przebudowie ulic Fabrycznej, Otyńskiej i później Traktatowej, kierowcy zyskają skrót z ul. Robotniczej na Muchobór i Nowy Dwór z pominięciem zakorkowanego odcinka ul. Strzegomskiej Jadąc od Nowego Dworu w kierunku centrum, tuż za estakadą będzie można skręcić w prawo w ul. Muchoborską, następnie w lewo w ul. Traktatową, która wyprowadzi nas na Otyńską i Fabryczną.

Jak wszystko pójdzie zgodnie z planami. ta alternatywna trasa, a także łącznik do Wrocławskiego Parku Technologicznego powinny być gotowe w przyszłym roku.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 28

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

s
sutryk MUSI ODEJŚĆ
24 marca, 09:25, Gość:

To są jakieś żarty.

Kolejna wąska, jednopasmowa ulica, w dodatku blokowana przejazdem kolejowym, na udrożnić zachodni Wrocław.

To, co robią władze miasta to jest działanie na szkodę mieszkańców.

Co się dziwić.Kumoterstwo w urzędzie,promowanie pederastów,zwiększanie stref płatnego parkowania,spaślak w MPK,itd.

z
zola
23 marca, 17:40, Gość:

super teraz na takie bzdury a sprzet dla szpitali?

23 marca, 18:10, Gość:

to do miast nie należy obowizek mają prezydent rząd i wojewodowie

rząd wraz z prezydentem mieli 2 miliardy, ale przeznaczyli na telewizję. I to wszystko w momencie gdy wiedzieli, że koronawirus jest już w Polsce.

Duda, Morawiecki i spółka mają nas Polaków w d.... (tj. tam gdzie słońce nie dochodzi)

j
jl

Podstawy gramatyki autora rowniez powinne byc gruntownie

przebudowane (zdania zaczynajace przez "Natomiast" itd)

G
Gość

To są jakieś żarty.

Kolejna wąska, jednopasmowa ulica, w dodatku blokowana przejazdem kolejowym, na udrożnić zachodni Wrocław.

To, co robią władze miasta to jest działanie na szkodę mieszkańców.

O
OK

100m ulicy uratuje zachodni WRo ??

G
Gość
23 marca, 17:17, dlugo_pis:

Pseodo remont chociebuskiej a gdyby dodac kladke nad torami do balonowej byloby jak w XXIw I bez smrodzenia rowerowni ktora tez czeka na podniesienie szlabanu

Chłopie, przecież Sutryk wycina wszystko, co się wznosi nad poziomem jezdni. Trzeba rozebrać wszystko, teren sprzedać deweloprom i szukać miejsca w którym możnaby coś jeszcze spier...dolić, oto polityka ratusza na najbliższe lata

G
Gość
23 marca, 15:32, Kua:

170 pociągów na dobę. Tam częściej szlaban będzie zamknięty niż otwarty. Ludzie i tak będą jeździli Strzegomską.

23 marca, ‎15‎:‎40, Gość:

chciałem to samo napisać kolego ale ubiegłeś mnie. Dodam tylko że przejazd będzie conajmniej dwa razy cżeściej zamkniętu niż ten przy Kołobrzeskiej

23 marca, 16:30, Gość:

Kolejny szlaban na zachodzie miasta. Podobnie na północy, wschodzie i pd. zachodzie Wrocławia, co się odbije czkawką po uruchomieniu linii do Świdnicy. Czy ktoś się w kóncu ogarnie ? Pół miasta odcięte szlabanami i to 80 lat po wojnie !

23 marca, 16:44, Gość:

Szlaban opuszczony - ruch spowolniony. Wszystko się zgadza.

23 marca, 18:13, Gość:

nie płacz nie płacz w ćhicago pełno takich przejazdów i w innych miasta USA

to jedź do Chicago, tam ci trampek zrobi dobrze

G
Gość

Żeby zacząć budować 100 metrów ulicy potrzeba roku na procedury przetargowe i to pod warunkiem, że nikt nie będzie fikał i się odwoływał. SKANDAL!!!!

G
Gość

to po co jeszcze tramwaj na Nowy Dwór

jakie usprawnienia

i te pociągi !!!!!!!! - zlikwidować albo przenieść poza miasto !

G
Grubas

To nie jest dobra wiadomość tylko zła. W mieście które potrzebuje dróg szybkiego ruchu budowa jezdni o dwóch pasach - po jednym w każdym kierunku to żadna alternatywa.

W
W-w

Matoły zamiast wykorzystać i przebudować podziemne przejście dla pieszych na stacji Wrocław Muchobór, które i tak idzie do likwidacji, chcą zrobić przejazd w poziomie torów. Tunel jest całkiem szeroki, wystarczyłby go poszerzyć o max 2 metry i spokojnie zmieściłyby się dwa pasy ruchu. Przejazd na Otyńskiej/Traktatowej nieprzypadkowo był na stale zamykany i otwierany na przycisk, ruch pociągów jest tam po prostu ogromny, a będzie ich jeszcze więcej. Wystarczy jak skończą się remonty i wrócą pociągi towarowe na tor nr 1 od strony Otyńskiej, a w przypadku docelowego uruchomienia Dworca Świebodzkiego auta tamtędy przejadą, ale chyba w nocy. Doprawdy trzeba być wariatem, żeby planować tam przejazd i szlabany i nazywać to alternatywą dla czegokolwiek.

G
Gość
23 marca, 15:32, Kua:

170 pociągów na dobę. Tam częściej szlaban będzie zamknięty niż otwarty. Ludzie i tak będą jeździli Strzegomską.

23 marca, ‎15‎:‎40, Gość:

chciałem to samo napisać kolego ale ubiegłeś mnie. Dodam tylko że przejazd będzie conajmniej dwa razy cżeściej zamkniętu niż ten przy Kołobrzeskiej

23 marca, 16:30, Gość:

Kolejny szlaban na zachodzie miasta. Podobnie na północy, wschodzie i pd. zachodzie Wrocławia, co się odbije czkawką po uruchomieniu linii do Świdnicy. Czy ktoś się w kóncu ogarnie ? Pół miasta odcięte szlabanami i to 80 lat po wojnie !

23 marca, 16:44, Gość:

Szlaban opuszczony - ruch spowolniony. Wszystko się zgadza.

nie płacz nie płacz w ćhicago pełno takich przejazdów i w innych miasta USA

G
Gość
23 marca, 17:40, Gość:

super teraz na takie bzdury a sprzet dla szpitali?

to do miast nie należy obowizek mają prezydent rząd i wojewodowie

G
Gość

super teraz na takie bzdury a sprzet dla szpitali?

G
Gość

Przecież to ulice osiedlowe som.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3