Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jest przetarg na linię kolejową Wrocław - Sobótka - Jedlina

Grzegorz Chmielowski
Pociąg na trasie Wrocław - Sobótka w latach 90-tych XX wieku. Ostatni skład osobowy pojechał na tej linii w 2000 roku.
Pociąg na trasie Wrocław - Sobótka w latach 90-tych XX wieku. Ostatni skład osobowy pojechał na tej linii w 2000 roku. fot. archiwum Gazety Wrocławskiej
Dobre informacje dla pasażerów korzystających z kolei na Dolnym Śląsku. Kolejarze wzięli się za linię nr 285, czyli połączenie Wrocławia przez Sobótkę i Świdnicę do Jedliny-Zdrój w Górach Sowich. Na razie ogłosili przetarg i szukają wykonawcy remontu skomplikowanego technicznie odcinka torów ze Świdnicy do Jedliny. Na przełomie tego i kolejnego roku ma być ogłoszony przetarg na drugi fragment interesujący wielu mieszkańców Wrocławia i aglomeracji Wrocław Główny - Sobótka - Świdnica.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły 13 marca przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pn.: „Przebudowa linii kolejowej nr 285 na odcinku Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój. Wartość szacunkowa tego zadania wynosi ok. 90 mln zł. - To trudna inwestycja. Obejmuje modernizację 21-kilometrowego odcinka linii kolejowej, na której znajduje się 113 różnych obiektów kolejowych, w tym dziesięć wiaduktów – mówi Zbigniew Gzik, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK we Wrocławiu.

Dodajmy, że to pierwszy odcinek przewidzianej do modernizacji linii kolejowej nr 285 Wrocław – Świdnica – Jedlina-Zdrój. Trasa prowadzi przez malownicze tereny Sudetów, przez Bystrzycę Górna, Lubachów, Zagórze Sląskie, Jugowice. Odnowione zostaną nie tylko tory, ale i stacje oraz urządzenia sterowania ruchem pociągów. Koperty z ofertami firm zainteresowanych podjęciem robót otwarte będą 20 kwietnia.

PKP PLK przygotowuje się też do ogłoszenia na przełomie 2018/19 roku przetargu na modernizację dłuższego, ponad 60-kilometrowego odcinka linii nr 285 z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę. Pieniądze na realizację obu zadań mają pochodzić z funduszy europejskich (Regionalny Program Operacyjny dla woj. dolnośląskiego). - Obydwa te odcinki mają być gotowe do końca 2020 oku – zadeklarował dyrektor Zbigniew Gzik. Zakłada się, że powrót pociągów na tę linię ułatwi komunikację na południu Wrocławia i w rejonie sąsiadującym.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska