Jest nowy wykonawca remontu trasy kolejowej Wrocław - Poznań. Czy przyspieszy to opóźnione prace?

Bartosz Józefiak
Janusz Wójtowicz
Spółka PKP PLK wyłoniła nowego wykonawcę, który ma zmodernizować trasę kolejową Wrocław - Poznań (do granicy województwa dolnośląskiego). Konsorcjum pod przewodnictwem Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych i Inżynieryjnych z Wrocławia zastąpi spółkę PNI, która we wrześniu ogłosiła upadłość. Zmiana lidera ma znacznie przyspieszyć wykonanie remontu, którego koniec zaplanowano pierwotnie na połowę 2014 roku. Czy tego terminu uda się dotrzymać?

- Obecnie wykonawca opracowuje ostatecznego harmonogramu prac - informuje Maciej Dutkiewicz, ze spółki PKP PLK. - Pewne prace już w tym roku rozpoczęto, z których najważniejsze i najtrudniejsze toczyć się będą na terenie Wrocławia. To przebudowa przystanku Wrocław Mikołajów, przebudowa stacji Wrocław Popowice i szlaku do Wrocławia Osobowic, na którym przebudowany będzie most kolejowy na Odrze oraz powstanie przystanek Wrocław - Osobowice Cmentarz - dodaje.

W przyszłym roku rozpoczną się prace remontowe na stacjach w Obornikach Śląskich i Skokowej, a także przebudowa układu torowego w rejonie Grabiszyna we Wrocławiu, w tym również wiaduktu nad ulicą Grabiszyńską.

We Wrocławiu wyremontowanych ma zostać dziewięć wiaduktów. Dla mieszkańców również bardzo istotny jest także remont wiaduktu nad ulicą Starogroblową, który początkowo miał ruszyć w połowie września.

Remontowany odcinek między Wrocławiem a granicą województwa liczy 58 kilometrów. Całkowity koszt prac ma wynieść 1,5 miliarda złotych. Po ich zakończeniu pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością 160km/h.

W ciągu pół roku mają także rozpocząć się prace w okolicach Poznania. Przebudowa linii kolejowej na tym odcinku będzie kosztowała ok. 700 milionów złotych. Po remoncie, w roku 2015, pokonanie trasy ma Wrocław - Poznań być możliwe w ciągu 1 godziny i 40 minut.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
t
No tak, bo będą prowadzone modernizacje na 2 odcinkach:
Wrocław - gr. województw dolnośląskiego i wielkopolskiego
Czempiń - Poznań
A trzeci, najdłuższy odcinek od granicy województw do Czempinia nie będzie w najbliższym czasie w ogóle modernizowany.
W efekcie wrócimy, miejmy nadzieję, do czasu przejazdu sprzed kilkunastu lat. Wówczas pociągi InterCity pokonywały trasę Wrocław - Poznań w 1h 41 minut wg rozkładu.
h
harpagon
"- Obecnie wykonawca opracowuje ostatecznego harmonogramu prac " coś w tym zdaniu poszło nie tak.
w
wrocławianiN
To dobrze i teraz trzeba tylko liczyć że Miasto nie zrezygnuje ( a juz podało ze zamierza zrezygnować bo jest obrażone ) z przyznanych przez Ministerstwo Wrocławiowi 96 milionów zł dofinansowania na przebudowę ciągu Dmowskiego-Długa-Starogroblowa-Popowicka to można zacząć wreszcie kontynuować na tej trasie budowę torowiska tramwajowego , które będzie alternatywą połączenia zachodu miasta z centrum również w przypadku jakiejś awarii na Legnickiej.
h
havranek
Dokładnie. Do Poznania jest 164 km. Przy czasie 1g 40m daje to prędkość handlową 98 km/h. Rzeczywiście w XXI w. taki wynik to kpina.
H
Haha
Kpina , w latach 90-tych pociąg ( express ) na tej trasie jeździł z Wrocławia do Poznania w 1godz. 40 min.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie