Jest już buspas na Robotniczej [ZDJĘCIA]

Adriana Boruszewska
Adriana Boruszewska
Buspas na Robotniczej już jest
Buspas na Robotniczej już jest Fot. AB
Buspas na ul. Robotniczej jest już prawie wymalowany. Jeszcze wczoraj ZDiUM zapowiadał, że oznakowanie będzie obowiązywało od weekendu. Niestety z powodu deszczu, prace się przedłużą. - Niestety przez deszcz w nocy nie udało się dokończyć malowania oznakowania. Chcielibyśmy do końca tygodnia to zrobić, by z początkiem nowego tygodnia oznakowanie już obowiązywało - tłumaczy nam Krzysztof Kubicki ze ZDiUM-u.

Wyznaczanie buspasa na ulicy Robotniczej na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do Centrozłomu to dobra wiadomość dla pasażerów MPK, którzy przez Robotniczą jadą w autobusach linii 106, 107, 109, 148, 149 i 609.

Jak zauważa Patryk Wrona z Wrocławskiego Ruchu Obywatelskiego buspas na Robotniczej do dobre rozwiązanie dla pasażerów, a także dla samych kierowców.

- Buspas na pewno nie zmniejszy korków na Robotniczej. Jednak pasażerowie MPK, którzy na Nowy Dwór jeżdżą poza godzinami szczytu, zyskają kilka minut. Moim zdaniem buspas w tym miejscu nie będzie przeszkadzał kierowcom, bo i tak jest jeden pas ruchu - zauważa Wrona i dodaje, że jego zdaniem buspas na Robotniczej ma "edukować" kierowców i uświadamiać ich, że komunikacja zbiorowa we Wrocławiu również jest ważna.

Przypomnijmy, że buspas nie powstanie na całej długości Robotniczej, lecz tylko na jej odcinku od pl. Orląt Lwowskich do Centrozłomu. Dalej na wyznaczenie buspasu Robotnicza jest po prostu zbyt wąska.

Buspas na Robotniczej był już wcześniej zgłaszany przez mieszkańców do realizacji w ramach WBO. Niestety żadnemu z projektów nie udało się zakwalifikować. Buspas powstał dopiero po interwencji Rafała Dutkiewicza, który w grudniu zeszłego roku obiecał wrocławianom buspas na Robotniczej.

Wideo

Komentarze 66

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

...
tym Buspasie. PRzecież prawa skrajnia jezdni przypomina drogę w Bagdadzie...Każdy kierowca będzie zjeżdżał na buspas w trosce o auto. Ergo, nic się nie zmieni.

P.S. Walić rowery (cudowna alternatywa podczas oberwań chmur) i zbiorkom (buspas powstał na Traugutta a nie zauważyłem by na rozkąłdach zmineiono godziny kursowania skłądów ani ich nie dodano - stąd prosty wniosek że buspas nic nie wniósł do poprawy przemieszczania się zbiorkomem).
...
Taka sama sytuacja jest przy lewoskręcie z Curie-Skłodowskeij w Chałubińskiego (tramwaj już daleko za skrzyżowaniem a tu ciągle czerwone), przy wyjeździe z Wybrzeża Wyspiańskiego na oś Grunwaldzką i wiele innych. W efekcie nie raz widziałem kierowców przejeżdżających na czerwonym (ze mną włącznie)
e
egon
jest TAIX, tak się spieszyli, że spie....ili ;)
H
Ha,ha,ha!!!
Jadąc do Świebodzkiego, pierwszy napis na buspasie to BUS i TAIX zamiast TAXI :D
:D
Heheh wszyscy wiedza co eobil i Buskupa :D
L
Lol
Zamiast remontu drogi..podniesienie zapadniętych studzienek żeby autobus przejechał robotnicza z taką samą ilością kół z jaką wjechał na robotnicza,farba i droga po "remoncie" emeryci i renciści zadowoleni
..a jeszcze można by światła zrobić na wysokości centrozlomu
L
Lisi
Najtańsze tramwaje, najtańsze rozwiązania pomagające komunikacji zbiorowej ale mocno utrudniające życie kierowcom (a czasem można ich życie utrudnić znacznie mniej tylko trzeba pomyśleć)

Polecam przejechać się na Traugutta na przystanek przy placu Zgody w stronę centrum. Jak podjeżdża tramwaj to zapala się zielone światło - wsiadają ludzie, tramwaj zamyka drzwi i zapala się czerwone - wszyscy stoją, przez cały cykl świetlny nie przejeżdża żaden pojazd bo żaden z tych półgłówków którzy zrobili tam buspas nie pomyślał o zamontowaniu czujników dla tramwaju.

Warto też zaobserwować jak działa ITS. Tu znów widać pracę "myślicieli". Dla kierunku X który przecina linię tramwajową standardowo zielone świeci się np. 15 sekund. Drugi kierunek Y po którym poruszają się tramwaje ma zielone przez 40 sekund i cykl trwa np. 60 sekund - 40+15 +żółte światła. Jeżeli do skrzyżowania zbliży się tramwaj w którym ma się zapalić zielone światło na 15 sekund dla kierunku X to nic z tego - zielone nie zapala się w ogóle - nawet wtedy kiedy tramwaj już przejedzie. Cykl jest pomijany a zabrane 15 sekund dla kierunku X nie jest oddawane przy następnym cyklu świetlnym a powinno palić się 30 sekund dla kierunku X a dla Y te 15 sekund krócej. Efektem tego idiotyzmu są korki tam gdzie ich wcześniej nie było a ponoć miało być odwrotnie :)

Często widuję sytuację gdzie dla kierunku po którym porusza się tramwaj zielone pali się "dla duchów" - po prostu świeci się tak długo że nie ma tylu samochodów które przejechałyby na zielonym palącym się o 20 sekund za długo (np. wyjazd z Glinianej na Borowską) kiedy w tym samym czasie inny kierunek stoi dwa cykle w miejscu bo zielone światło zostało "zabrane" i nie "oddane" za te dwa cykle
W
W-w
tak więc jak się chce komuś więcej zapłacić to mu się zleca dłuższy most - a że Wrocław to najbogatsze miasto na świecie i przeznacza wiele kasy na rzeczy zbędne więc będzie most 70m
W
W-w
nasi drogowcy - tam są zapadliska i wystające i pokruszone łaty z asfaltu
n
nietresowalny
Patryk Wrona jest utalentowanym treserem mieszkańców Wrocławia. Niby jest nikim , a sukcesy w tresurze wrocławskich kierowców ma duże. Wrocławianie muszą spełniać jego kaprysy i jeździć tak jak on lubi. Ach jak to go kręci!
n
nonia
Ta hitlerowska kostka trzyma się lepiej niż nasz narodowy asfalt.
G
Gość
polska - 2017rok i hitlerowska kostka hahaha
a
aqqa
Ostatnio rozmawiałem ze znajomym z Kopenhagi, gdzie niesamowicie dużo osób jeździ rowerem. Śmiać mi się chciało, bo okazało się że to wspaniała zachodnia propaganda jak za Stalina- prawda jest taka, że ludzie są zmuszeni do jazdy rowerem go komunikacja miejska na miesiąc to koszt połowy ich pensji, auta są kolosalnie opodatkowane, a poza tym jazda autem po tym mieście i kraju jest uprzykrzona jak to tylko jest możliwe. Chociaż jestem za tym żeby jak najwięcej w miarę możliwości się przesiadać na rowery, to co widzimy we Wroc to polityka kija a nie marchewki.
a
antek muzykant
Czekamy jeszcze na ścieżki rowerowe i nowy most zwodzony na Żernickiej. Okazało się, że ten który jest, jest zbyt krótki ( 40m nad rzeką, która ma 4 metry szerokości to stanowczo za mało. Trzeba zrobić 70m i wyższy bo niedługo będą tamtędy promy wycieczkowe pływać ;) Ciekawe co będzie jak już Łokietka zamkną dla ruchu geniusze :(
b
buba
i można godnie żyć dzięki dymanicznym władzom pod wodzą mikstackiego
Dodaj ogłoszenie