Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jerzy Michalak:- Budujmy wschodnią obwodnicę!

red
Jerzy Michalak apeluje o szybką decyzję w sprawie przebiegu południowego odcinka wschodniej obwodnicy
Jerzy Michalak apeluje o szybką decyzję w sprawie przebiegu południowego odcinka wschodniej obwodnicy UMWD
Samorząd województwa jest w pełni gotowy do rozpoczęcia prac budowlanych przy ostatnim, południowym fragmencie Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.

Obwodnica przechodząca przez wieś Wysoka – zgodnie z obowiązującym od wielu lat Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego – była planowana w tym miejscu blisko dwadzieścia lat temu. Nigdy też nie projektowano drogi wewnątrz osiedla. To intensywna w ostatnich latach zabudowa mieszkaniowa zbliżyła budynki bezpośrednio do projektowanej drogi.

Przebieg obwodnicy był pierwotny względem zabudowań. Wariant przebiegu trasy przez Wysoką był i jest wariantem preferowanym przez zarząd województwa. Takiego przebiegu oczekują również dziesiątki tysięcy mieszkańców południowych osiedli Wrocławia.

Na etapie projektowym wskazanych zostało kilka wariantów przebiegu, co jest rzeczą normalną przy realizacji inwestycji drogowych. Głównym i preferowanym przez samorząd wojewódzki wariantem przebiegu trasy jest jej przejście przez Wysoką.

Chcąc przyspieszyć inwestycję, już w kwietniu ogłoszono przetarg na wybudowanie części południowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, prowadzącego od ronda w Żernikach Wrocławskich do ulicy Grota- -Roweckiego, czyli na niebudzącym kontrowersji odcinku tej trasy.

Do walki o Wschodnią Obwodnicę Wrocławia włączyły się również Rady Osiedli z południowej części Wrocławia i tysiące mieszkańców stolicy Dolnego Śląska.

– Obecnie inicjatywa należy do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Chodzi o to, by wydał decyzję środowiskową dla któregoś ze zgłoszonych wariantów. To niezbędne, aby ruszyć z budową trasy. Teraz wszystko w rękach RDOŚ. Jesteśmy gotowi do budowy, mamy komplet dokumentacji i zabezpieczone finansowanie dla inwestycji – mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa.

Po skompletowaniu całej niezbędnej dokumentacji władze województwa wciąż czekają na wydanie decyzji środowiskowej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, która warunkuje rozpoczęcie budowy. Finansowanie inwestycji również jest zapewnione. W 2016 roku zarząd województwa dolnośląskiego zabezpieczył w Regionalnym Programie Operacyjnym 90 mln zł na budowę ostatniego brakującego odcinka trasy.

– Zwróciliśmy się do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z wnioskiem o odstąpienie od przeprowadzenia dalszych konsultacji społecznych w sprawie południowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, odstąpienie od żądania dalszych wyjaśnień w sprawie preferowanego przez nas wariantu i bezzwłoczne wydanie decyzji środowiskowej, która pozwoli nam wreszcie ruszyć z budową drogi. Ołtaszyn, Partynice, Wojszyce i Jagodno nie mogą dalej dusić się w korkach – dodaje Jerzy Michalak, członek zarządu województwa.

Dokończenie budowy Wschodniej Obwodnicy Wrocławia jest jedną z ważniejszych, brakujących inwestycji komunikacyjnych w stolicy Dolnego Śląska. To kluczowa inwestycja drogowa dla miasta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska