Jeden kierowca, kilka kart do tachografu. Tirowcy nie odpoczywają, bo chcą więcej zarobić

(M.W.)
Funkcjonariusze z legnickiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego zatrzymali wczoraj w Legnicy kierowcę, który przewoził używane ciężarówki do Hamburga. Kierowca używał, aż trzech kart do tachografu cyfrowego. Jedna wydana była na niego, kolejna na ojca, trzecia należała do kolegi. Jak wyjaśnił zatrzymany, chciał w ten sposób zarobić więcej pieniędzy - im więcej kilometrów przejechał, tym większe wynagrodzenie miał dostać.

Także wczoraj w Legnicy w ręce funkcjonariuszy wpadł kierowca, który przewoził artykuły spożywcze do dużej sieci marketów na terenie Wrocławia. Okazało się, iż kierowca jednocześnie używał dwóch wykresówek. W wyniku ich analizy stwierdzono, że jego dobowy odpoczynek wyniósł zaledwie 1 godzinę i 15 minut zamiast przepisowych 9 godzin.

Natomiast w środę w Głogowie i Jaworze ujawniono kolejne dwa przypadki posługiwania się cudzymi kartami przez kierowców. Tym razem kontrolowani kierowcy posiadali po jednej dodatkowej karcie.

Kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi, wobec przedsiębiorców wszczęto postępowania administracyjne, a wykroczeniowe wobec osób zarządzających transportem w przedsiębiorstwach, w których pracowali kierowcy używający kilku kart.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
TTip

To temat ....tak znany i mega dyskusyjny że aż ...bez sensu . Jest tacho - to beczka absurdów i głupot i w stronę plusów i minusów ...nie ma tacho to zobaczcie co ludzie wyprawiają na dostawczych - 30 h na jednym oddechu ... Tak więc do wszystkiego potrzebny jest ..człowiek
I ..ten który myśli nad paragrafem i kolejno - kierownicą . Na dzień dzisiejszy - bzdury , dzicz i bagno . Oczywiście problem można zlekceważyć ...by było ALE to kwestia wielkiej wagi ponieważ nie rzadko to kwestia wypadków , a więc zdrowia , a nawet życia ludzkiego .
Od siebie mogę dodać że wynalazek i wprowadzenie tachografu nie jest niczym szczególnym . Krótko - ma oczywiście sens , ale nie jest urządzeniem ,,życiowym '', praktycznym , a bardziej upierdliwym .

K
Kamil

Człowieku widać ze nie masz zielonego pojęcia o tym zawodzie myślisz że ludzie jeżdżący samochodami osobowymi po kilkadziesiąt godzin dziennie to mniejsze zło ?? Osobiście wole przegac czas na swojej karcie niż jechać bez czy na magnesie i to jest powód zeby pozbawiać mnie i mojej rodziny środków do życia tylko dlatego ze zabraklo mi 1,5 h zeby zjechać do domu i zobaczyć po tygodniu własne dzieci i żonę i 50km przed celem kręcić pauze 9 czy 11 h zastanów sie co piszesz !!!

d
dyktują pracodawcy.

Sejm nie ma wiele do gadania.

K
Kierowca osobówki

Kierowca który znacznie (nie o kilkanaście czy kilkadziesiąt minut ale o kilka godzin) przekroczył dopuszczalny czas jazdy powinien z automatu na kilka miesięcy stracić prawo jazdy. Wtedy przekraczanie norm i wynikające z tego narażanie życia i zdrowia innych uczestników ruchu przestałoby mu się opłacać.
I wtedy właściciele firm przewozowych musieli albo zatrudnić tylu kierowców ilu trzeba (nowe miejsca pracy) albo dostosować terminy dostaw do tych norm (poprawa bezpieczeństwa)

f
f

Ale się funkcjonariusz zdziwił ?

l
ljkljkljkljkl

Nie ma ograniczeń czasowych, ale są inne warunki, które znacząco ograniczają możliwości "pracy" w ten sposób, a już na pewno nie w przedsiębiorstwie transportowym: "Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz. U. Nr 92, poz. 879 ze zm.) oraz art. 13 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r., zwolnione z obowiązku posiadania tachografu i rejestrowania czasu pracy kierowcy są m. in. przewozy wykonywane:
- pojazdami używanymi lub wynajmowanymi bez kierowcy przez przedsiębiorstwa rolnicze, gospodarstwa rolne do przewozu rzeczy w ramach ich własnej działalności gospodarczej w promieniu do 100 km od bazy przedsiębiorstwa;
- ciągnikami rolniczymi i leśnymi używanymi w działalności rolniczej lub leśnej, w promieniu do 100 km od bazy przedsiębiorstwa, które jest właścicielem lub użytkownikiem takiego pojazdu."

...

Jak ktoś zna zagadnienie to dobrze wie że te przepisy nie mają nic wspólnego z bezpieczeństwem o którym tak głośno się mówi-Kierowca cieżarówki, świadczący usługi transportowe musi przestrzegac wyśrubowanych i absurdalnych norm a taki sam kierowca, który prowadzi działalnośc rolniczą nie ma juz żadnych ograniczeń czasowy o może jeżdzić 24 godziny na dobę-nikt mi nie powie ze w tych przepisach chodzi o bezpieczeństwo!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3