Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jarmark Bożonarodzeniowy na wrocławskim Rynku odwołany!

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Jarmark Bożonarodzeniowy przyciągał co roku tłumy wrocławian i turystów
Jarmark Bożonarodzeniowy przyciągał co roku tłumy wrocławian i turystów Tomasz Hołod/Polska Press
Jarmark odbędzie się w innym terminie - ogłosili przedstawiciele ratusza i firmy odpowiedzialnej za jego organizację. Powód: pandemia koronawirusa, rosnąca liczba zachorowań i rządowe obostrzenia dotyczące gastronomii.

Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy na wrocławskim Rynku nie odbędzie się. Co z dzierżawcami stoisk?

Jarmark jest nierozerwalnie związany z gastronomią, bez niej nie ma racji bytu – mówi Zuzanna Morska z Biura Rozwoju Gospodarczego. - Chcemy jednak zorganizować jarmark w późniejszym terminie, kiedy sytuacja się uspokoi. Liczymy, że być może będzie taka możliwość w styczniu lub lutym. Nie będzie to już oczywiście jarmark nawiązujący do świąt Bożego Narodzenia, ale na pewno ucieszy odwiedzających wrocławski Rynek gości. Dziś nie jesteśmy jednak w stanie wskazać konkretnej daty. Czekamy na decyzje rządu - dodała.

Jarmark Bożonarodzeniowy to nie tylko forma handlowa, ale przede wszystkim wykreowana przez nas idea miejsca spotkań na wrocławskim Rynku.  Przez cały czas prowadziliśmy przygotowania wierząc, że uda nam się go zrealizować zgodnie z obowiązującymi wytycznymi. Mieliśmy nadzieję, że mimo restrykcji może odbyć się w zmienionej formule lub w innym terminie. Rzeczywistość wszystko zmieniła i musieliśmy podjąć decyzję o odwołaniu przygotowań do budowy stoisk – mówi Mariusz Gurgul z firmy Pianoforte, która organizuje Jarmark.

Mariusz Gurgul zapewnił, że firmy, które wynajęły stoiska i zapłaciły za nie, będą mogły wycofać się z udziału w imprezie. Umowy gwarantują im zwrot 90 procent wpłaconych pieniędzy.

Nie jest to cała kwota, ale my też ponieśliśmy pewne koszty związane z przygotowaniem i nagłośnieniem jarmarku. Cześć najemców wykruszyła się już wcześniej, a ci którzy z nami zostali, wręcz nas namawiali by się nie poddawać i nie wstrzymywać jarmarku. Jesteśmy ostatnim organizatorem takiej imprezy w Europie, który wobec pandemii zdecydował się na taki krok. Czekaliśmy do ostatniej chwili - wyjaśnia szef agencji Pianoforte.

W tym roku zainteresowanie udziałem we wrocławskim Jarmarku Bożonarodzeniowym było nawet większe niż w poprzednich latach. Setki firm, które się zgłosiły zapłaciły od 5 do nawet ponad 20 tysięcy złotych za dzierżawę stoisk. Nie wiadomo teraz ile z nich zdecyduje się na udział w imprezie w innym terminie.

Mariusz Gurgul podkreślił, że mimo braku Jarmarku Bożonarodzeniowego, mieszkańcy będą mieli szanse choć trochę poczuć klimat tego wydarzenia. Przygotowano kolejną edycję pamiątkowych kubeczków bucików - symbol wrocławskiego Jarmarku Bożonarodzeniowego. Kubeczki będzie można kupić online z opcją wysyłki.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska