Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak wybrać rower? Podpowiadamy!

Agata Hudomięt
Paweł Relikowski
Jak wybrać rower? Przed zakupem pojazdu, warto się zastanowić, do czego będzie on nam potrzebny. Czy chcemy jeździć na wycieczki za miasto, dojeżdżać codziennie do pracy przez pół miasta, a może czasem mamy po prostu ochotę zamiast spaceru - przejechać się?

- Tak jak w każdej branży specjalistycznej, wymagany jest krótki wywiad z przyszłym użytkownikiem roweru, podczas którego poznamy, jakie oczekiwania względem sprzętu ma przyszły klient - mówi Paweł Ignaszewski ze sklepu sportowego Immotion. - Musimy wyznaczyć kierunek przeznaczenia roweru. Od tego zaczynamy. Jak już ukierunkujemy się na konkretną kategorię rowerów, kolejnym aspektem jest dopasowanie sprzętu pod wzrost i anatomii rowerzysty - dodaje.

Najpopularniejszym rowerem do poruszania się po mieście od kilku lat jest niezmiennie rower miejski, zwany też holenderką czy kozą. Najczęściej z dużym koszykiem przy kierownicy i bagażnikiem z tyłu. Rower jest idealnym środkiem transportu zakupów.

Jego ciężar i wielkość zapewniają stabilność na ulicach i ścieżkach rowerowych. Wielu użytkowników zachwala także pozycję, w jakiej się siedzi podczas jazdy. Siodełko ułożone jest poniżej linii kierownicy, dzięki czemu rowerzysta nie musi się garbić. Dodatkowo, siodełko jest na sprężynach, co maksymalizuje wygodę jazdy.
Równie popularnymi rowerami, jednak nie dla każdego, są ostre koła.

- W rowerach ostrokołowych chodzi o bezpośrednie przeniesienie napędu, jakie jest wykorzystywane w rowerach torowych. Jednym słowem, chodzi o to, że musimy cały czas pedałować, gdyż łańcuch napędowy jest spięty na sztywno z piastą tylnego koła - tłumaczy Paweł Ignaszewski. - Prawdziwe ostrokołowce nie mają hamulców, więc hamowanie to wyższa szkoła jazdy, zarezerwowana dla wytrawnych kolarzy - dodaje.

Zapewne fenomenem tego roweru jest prostota jego konstrukcji. Także przerobienie zwykłego modelu szosowego na ostre koło nie kosztuje dużo.

O dziwo, dość często widywany na ulicach miast jest "góral". Ten model jednośladu przystosowany jest do jazdy po terenach trudnych, błotnistych i jak sama nazwa wskazuje - górzystych. Osiąganie dużej prędkości w mieście może być trudne ze względu na szerokie koła z ciężkimi oponami. Góral ma także słabą przyczepność na asfalcie, przez co hamowanie i skręcanie może być utrudnione. Dla osób ceniących sobie wygodę, jednak lubiących też wyjechać poza granice miasta, najlepszy będzie rower trekkingowy. Posiada cechy "górala", jednak dostosowany jest także do terenów miejskich - jego koła są cieńsze. Ma też cały osprzęt: błotniki, oświetlenie oraz bagażnik.

- Sporym zainteresowaniem cieszą się rowery szosowe o charakterze sportowym - dodaje Paweł Ignaszewski ze sklepu sportowego Immotion.

Pojazd dla fanów bardzo szybkiej jazdy. Duże koła i cienkie opony pomagają osiągnąć wysoką prędkość w krótkim czasie. Siodełko w "szosówce" umieszczone jest powyżej linii kierownicy.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto