Nasz rozmówca podkreśla także, że dla firmy bardzo dużo znaczy zaufanie profesjonalistów, ponieważ z latarek i oświetlenia Mactronic korzystają nie tylko antyterroryści, ale także ratownicy GOPR, strażacy, pracownicy przemysłowi (mechanicy i pracownicy utrzymania ruchu) czy turyści i sportowcy – biegacze, rowerzyści oraz uprawiający wspinaczkę.
Cel – podbój zagranicznych rynków
Firma Mactronic istnieje od 1989 roku i zdecydowanie nie jest tylko lokalnym przedsiębiorstwem. Obecnie produkty tej firmy dostępne są na rynku europejskim, a także afrykańskim i azjatyckim. Szczególnie ten ostatni może być zaskoczeniem, w końcu wschodnie firmy są znanymi producentami elektroniki i oświetlenia. Jak to się stało, że wrocławskie przedsiębiorstwo podbija światowy rynek?
Otóż, jest to przedsiębiorstwo rodzinne. Od samego początku założyciel, pan Czesław Mocek, wiedział, że chce stworzyć firmę solidną, tworzącą dla indywidualnie rozumianych klientów i ukierunkowaną także na zagraniczny rynek. Dlatego od początku szukał potencjalnych współpracowników.
Pojawił się pierwszy, kluczowy partner
Już na początku działalności firmy, w 1998 roku, pojawił się pierwszy znaczący partner. Mactronic został wyłącznym dystrybutorem na polski rynek latarek Streamlight USA. Do najnowszych zagranicznych osiągnięć Mactronica należą kontrakt z jedną z niemieckich firm zajmujących się wyposażeniem ambulansów, czy udział w targach rowerowych Inter Bike w Las Vegas. Eksport firmy w 2015 roku wzrósł o 10 proc. i stanowi obecnie 30 proc. sprzedaży przedsiębiorstwa. Kluczowymi rynkami zagranicznymi dla Mactronica są: Niemcy, Francja, Skandynawia i Hiszpania, a najważniejszymi celami na przyszłość są rynki amerykański i afrykański.
Nastawieni na profesjonalistów
Swoją pozycję Mactronic od początku budował na tym, że swoje produkty kierował nie tylko do zwykłych klientów, ale także do profesjonalistów – służb mundurowych i cywilnych.
Zarządzający wrocławską firmą wyróżniają się także innowacyjnym podejściem. Większość przedsiębiorstw specjalizujących się w oświetleniu, sprzedaje pod własną marką modele latarek stworzone w Chinach i Tajwanie. To tzw. model biznesowy OEM (Original Equipment Manufacturer). Mactronic stosuje ODM (Original Design Manufacturer) – sam projektuje swoje latarki, współpracując na tym polu ze specjalistami z Politechniki Wrocławskiej i Akademii Sztuk Pięknych.
Dzięki temu latarki i oświetlenie są tworzone tak, by były dopasowane do zindywidualizowanych potrzeb i zadań. Z tego powodu ważnymi partnerami są firmy zajmujące się produkcją broni, sprzętu dla uprawiających sporty ekstremalne, survival, myślistwo czy wędkarstwo.
Karolina Derda
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?