Zamknij

GazetaWroclawska.pl - aktualności Wrocław, wiadomości Wrocław

Jak nie przytyć? 6 rodzajów aktywności fizycznej, które mogą powstrzymać geny otyłości

Czy otyłość mamy zapisaną w genach? Dla niektórych niestety to prawda, są jednak sposoby, by zapobiegać odziedziczonym skłonnościom do tycia!Rozwój otyłości

FlashBuddy/pixabay.com

Następne
Przeglądaj również za pomocą strzałek na klawiaturze [1/9] Następne

Jak nie przytyć? 6 rodzajów aktywności fizycznej, które mogą powstrzymać geny otyłości

Czy otyłość mamy zapisaną w genach? Dla niektórych niestety to prawda, są jednak sposoby, by zapobiegać odziedziczonym skłonnościom do tycia!

Rozwój otyłości najczęściej wynika z współdziałania czynników genetycznych i tych związanych ze stylem życia. Zbadano m.in., że około 30 procent przypadków chorobliwej otyłości wśród dzieci ma związek z mutacjami tylko jednego genu, w innych udowodniono natomiast, że nasze BMI w ponad 80 procentach jest kwestią dziedziczną.

Na naszą skłonność do przybierania na wadze wpływa m.in. stosowana dieta i poziom aktywności fizycznej. Czy jednak pewne formy ruchu działają w tej kwestii skuteczniej niż inne?

W nowym badaniu, opisanym w „PLOS Genetics”, przeanalizowano wpływ 18 różnych form aktywności fizycznej na parametry pomiaru otyłości takie jak BMI, zawartość tkanki tłuszczowej w ciele, obwód pasa, obwód bioder oraz wzajemny stosunek ich obwodów, czyli współczynnik WHR (waist-to-hip-ratio).

Na podstawie analizy naukowcy z ustalili, że 6 ze badanych aktywności wykazuje działanie hamujące ekspresję genów otyłości, umożliwiając zachowanie stałej masy ciała.

Sprawdź, które formy ruchu najskuteczniej zapobiegają tyciu!

Najnowsze wiadomości

reklama

Polecamy