Jak nie dać się upałom i uzupełnić braki elektrolitów? Wybierz te świeże owoce. Są zdrową i smaczną alternatywą dla gotowych suplementów

Marta Siesicka-Osiak
Marta Siesicka-Osiak
Jedzenie owoców to świetna pomoc w uzupełnieniu płynów. Aby poznać najbardziej nawadniające owoce, przesuwaj zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Jedzenie owoców to świetna pomoc w uzupełnieniu płynów. Aby poznać najbardziej nawadniające owoce, przesuwaj zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. Margaryta/GettyImages
Udostępnij:
Po które owoce warto sięgać w czasie upałów? Po te, które nawadniają i orzeźwiają. Świeże owoce powinny być, obok sezonowych warzyw, filarem naszej letniej diety. Można wykorzystać je do przygotowania lekkostrawnych sałatek, chłodników, koktajli i deserów, a także jako dodatek do porannych owsianek. Są bogate w witaminy i składniki mineralne, a dodatkowo nawadniają organizm. Jest to szczególnie ważne, gdy temperatury zaczynają gwałtownie wzrastać. Zobacz, które owoce dostarczą najwięcej wody i w naturalny sposób chłodzą.

Co jeść podczas upałów? Sięgnij po te owoce, zawierają najwięcej wody

W trakcie upałów niezwykle ważne jest odpowiednie nawodnienie. Jednak nie wszyscy są miłośnikami wody i są w stanie wypijać zalecane ilości płynów.

Na ratunek mogą przyjść owoce – produkty bogate w witaminy i składniki mineralne, a także składające się często w przeważającej części z wody.

Schłodzone owoce, serwowane prosto z lodówki, mogą być samodzielną przekąską, składnikiem koktajli czy sałatek. Dołączone do codziennej diety uzupełnią braki w wody w organizmie, a także zadziałają jak naturalne źródło elektrolitów.

Sprawdź, w galerii, które owoce zawierają najwięcej wody i pomogą schłodzić organizm od środka w upalne dni.

Te owoce pomogą Ci się schłodzić w upalne dni

Warzywa i inne produkty, po które warto sięgać latem. To one pomogą orzeźwić organizm

O ile zimą ciężko jest opierać całodzienny jadłospis na świeżych warzywach, o tyle latem jest to wykonalne. O tej porze roku najlepiej wybierać sezonowe produkty o dużej gęstości odżywczej. Warzywa możemy jeść od rana do wieczora, jako główny składnik naszych posiłków. W czasie upałów dobrze jest wybierać te o dużej zawartości wody. Pomogą nam się nawodnić i schłodzić, a przy okazji nie dostarczą wielu kalorii.

  1. Ogórek – to zdecydowany faworyt wśród nawadniających warzyw. Zawiera aż 96 proc. wody i dostarcza zaledwie 14 kcal w 100 g, dzięki czemu nie jest wliczany do bilansu kalorycznego.
  2. Sałata – wszystkie warzywa liściaste to prawdziwe skarbnice beta-karotenu oraz chlorofilu. Prawie w całości składają się z wody – stanowi ona ok. 95 proc. ich masy. Są niskokaloryczne (od 14 do 20 kcal) i można jeść je bez ograniczeń.
  3. Pomidory – to niedocenione naturalne źródło wody, zawierają jej aż 94 proc. Ponadto to dostarczają duże ilości potasu i magnezu, co jest istotne przy zaburzeniach elektrolitowych, często występujących latem.

W upalne dni warto sięgnąć także po seler naciowy (zawiera 90 proc. wody i liczne składniki mineralne) oraz po jogurt naturalny, który jest lekkostrawny i orzeźwiający. Niezawodnym dodatkiem do letnich potraw i napojów będzie natomiast mięta, która wykazuje naturalne właściwości odświeżające, dzięki zawartości mentolu.

Dodaj firmę Autopromocja
Materiały promocyjne partnera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Deszczówka zatruta na całej planecie

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie