Jak dojść na stację kolejową na Swojczycach?

Marcin Kaźmierczak
W tej chwili najkrótszą drogą do stacji Wrocław Swojczyce jest ścieżka prowadząca tuż przy torach. To przejście jest jednak nielegalne
W tej chwili najkrótszą drogą do stacji Wrocław Swojczyce jest ścieżka prowadząca tuż przy torach. To przejście jest jednak nielegalne Google Maps
Udostępnij:
Dlaczego od osiedla Olimpia Port nie ma żadnej drogi, która pozwalałaby dojść na stację kolejową Wrocław Swojczyce? Jedyną drogą jest prowadząca wzdłuż torów ścieżka. Kiedy to się zmieni? - pyta nasz Czytelnik Paweł. Odpowiedzi szukał reporter Marcin Kaźmierczak.

Od 10 kwietnia mieszkańcy Swojczyc znowu mogą dojechać pociągiem do centrum. Niestety część z nich ma utrudnione dojście na stację kolejową. Wszystko przez brak drogi lub chodnika, które połączyłyby ul. Swojczycką z Gospodarską, przy której znajduje się stacja.

Mieszkańcy, zwłaszcza południowej części osiedla, aby skrócić sobie drogę, korzystają ze ścieżki biegnącej tuż przy torach.
- Dojście dla pasażerów na stację Wrocław Swojczyce prowadzi jedynie ul. Gospodarską - wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK i jak dodaje, chodzenie ścieżką i innymi "dzikimi" przejściami jest nielegalne, a korzystający z nich narażają się na niebezpieczeństwo potrącenia przez pociąg.

Jak tłumaczą kolejarze, chodnik łączący ul. Swojczycką ze stacją kolejową nie został wybudowany w trakcie zakończonego niedawno remontu linii, ponieważ był on prowizoryczny i miał jedynie umożliwić ruch pociągów. Chodnik ma zostać zbudowany podczas generalnego remontu linii z Jelcza Miłoszyc do Wrocławia Sołtysowic, który rozpocznie się w drugiej połowie przyszłego roku.
- Rozmawialiśmy z kolejarzami na temat niezbędnych inwestycji przy stacjach. Przekazaliśmy im, że na Swojczycach konieczne jest wybudowanie i zabezpieczenie ciągu pieszo – rowerowego, który umożliwiłby dojście do stacji mieszkańcom południowej części osiedla - twierdzi Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w magistracie.

Nie będzie to jednak takie proste, ponieważ ścieżka znajduje się bardzo blisko torów, a z drugiej strony pole manewru przy budowie chodnika ogranicza skarpa.
- Przedstawiciele PKP PLK przyjęli jednak nasze uwagi i wpisali je do zakresu robót w studium wykonalności. Liczę, że taka ścieżka pojawi się i mieszkańcy nie będą musieli chodzić na około na stację - mówi Zbigniew Komar.

Do tego czasu mieszkańcy południowej części Swojczyc, w tym osiedla Olimpia Port, aby w legalny sposób dojść na pociąg będą musieli nadrabiać drogi idąc ul. Swojczycką, Miłoszycką i Gospodarską.

ZOBACZ TAKŻE: POCIĄG Z WOJNOWA NA NADODRZE

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bez
I tak będzie woził powietrze, bo tylko dureń będzie czekał na pociągi jak ma autobus pod sam dom co 15 minut.
w
wrocławianin
Te korki tkwią tylko w twojej pustej łepetynie, mikolu bez piątej klepki.
---
Nie potrzebują, lepiej im stać 1,5 godziny w korku, niż dojechać w 20 minut pociągiem.
x
x-er
Szkoda jedynie, że nie jeździ, tam gdzie potrzeba - np.: z Wojnowa tylko na Dworzec N/O... zamiast wszystkie kursy na Główny albo - jeszcze lepiej - przez Główny np do Leśnicy.
m
myślacy
podczas gdy można by niezwłocznie zawrzeć przez miasto porozumienia z kolejarzami, że na niewielki koszt miasta (góra parę tysięcy) wyłoży się w 1 dzień ścieżkę płytkami a wzdłuż od strony torów powbija rurki z łańcuchem, - proste rozwiązanie do czasu budowy chodnika
z
za 90 zł
bilet na cały miesiąc na kolej i wszystkie linie normalne MPK
M
M
W latach 1985- 1988 ze Stacji Wrocław Swojczyce jeździłem systematycznie pociągiem do Opola Wschód przez Wojnów, Dobrzykowice, Nadolice, Jelcz Miłoszyce, itd. Pociąg odjeżdżał o wcześnie rano o g. 04-12 i tu szok !!! Kasa była czynna !!! Pociąg jechał przez bardzo dużo miejscowości i docierał do Opola Wchód o godź 06-25. Ta scieżka była szeroka na ok 1m i od wielu lat taką się chodziło i było ok. A jeszcze dodam ,że jeździły też towarowe składy !
...
Za to kolej aglomeracyjna jest znacznie wyżej na liście priorytetów.
P
Paweł
Wrocławianie zwyczajnie nie potrzebują tych pociągów. Kasa wywalona w błoto. A składy lepiej niech wożą pasażerów po zatłoczonych dolnośląskich liniach, a nie powietrze po Wrocławiu.
P
Pirat
Ostrzegam, że dalsze niemerytoryczne komentarze z fobią wobec Zgorzelca będą kasowane. Wątek zamykam, aż mikolskie zacietrzewienie wyparuje wam z tępych łbów.
C
Czarne paznokcie
Umyj czarne paznokcie z tego zgorzelca.
J
Jacek
Andrzej ma rację. Nie wiem dlaczego minusujecie. Trzeba było zrobić parkingi i dojścia i wtedy uruchomić połączenie. Sukces gwarantowany.
A
Andrzej Sosna
za te muchowozy?
o
opoj
trochę cierpliwości bo z takim nastawieniem nie wiem po co wychodziliśmy z jaskini
x
x-er
Droga inwestycja dla 7 pasażerów na kurs, ale tramwaju na Jagodno, Nowy Dwór czy Psie Pole, to się nie opłaca zbudować! To się nazywa racjonalne gospodarowanie kasą miejską w wydaniu wrocławskim. A do tego pociągi w czasie wakacji i tak przestaną kursować.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie