Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Internetowy sklep z Wrocławia musi usunąć z regulaminu zapisy krzywdzące dla klientów

PWR
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazał zmianę regulaminu wrocławskiemu sklepowi internetowemu glany.pl. Znalazł się tam - zdaniem urzędników - niedozwolony zapis: "Kupujący zwraca sprzedawcy koszty dostarczenia towaru nabytego przez Internet".

Jak informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK, wątpliwości wzbudził regulamin sprzedawcy. Zastrzegał on m.in., że konsument rezygnując z zakupu musi zwrócić koszty dostarczenia produktu.

– Zgodnie z przepisami, w sytuacji odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży zawartej przez Internet, klient odsyła towar na własny koszt, a sprzedawca zwraca opłatę za jego dostarczenie – mówi Cieloch.

Dodaje, że na podstawie kolejnego niezgodnego z prawem warunku, klient musiał mieć paragon, jeżeli chciał zwrócić towar kupiony w sieci. Jeżeli korzystamy z prawa do zwrotu towaru w ustawowym terminie 10 dni, możemy zrobić to na podstawie dowolnego dowodu zakupu – są nimi np. paragon, wyciąg z konta.

Właściciel sklepu glany.pl zobowiązał się w ciągu 30 dni usunąć zakwestionowane zapisy regulaminu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska