Internauta: ITS nie działa. Czas na kary dla odpowiedzialnych urzędników [LIST]

Internauta Piotr
fot. Przemysław Wronecki
- Po co wydawać ogrom pieniędzy na budowę systemu który albo jest bublem, albo osoba która go obsługuje jest totalnie niekompetentna - pisze o wrocławskim Inteligentnym Systemie Transportu internauta Piotr. - Czy jest ktoś odpowiedzialny za działanie ITS? Jeśli tak, to czy nie powinien ponieść konsekwencji za to, że system nie działa poprawnie - pyta.

Mam pytanie do miejskich oficjeli, szczególnie tych odpowiedzialnych na nasz system ITS. Jechałem dziś od strony Psiego Pola w stronę centrum. Pod Koroną jest piękna ogromna tablica, która ma nas informować na bieżąco o czasie dojazdu do centrum w różnych kierunkach.

Ostatnio, kiedy rozpoczął się remont ul. Skłodowskiej - Curie, postanowiłem zmienić swoją trasę i nie skręcam już w stronę Placu Grunwaldzkiego tylko jadę dłuższą trasą przez Mosty Warszawskie. Dzięki temu, unikam stania w korkach na Kochanowskiego. Tablica standardowo pokazuje czas dojazdu do centrum przez plac Grunwaldzki około 20 minut. W dniu dzisiejszym mocno się zaskoczyłem, ponieważ pokazywała tylko 10 minut. Pomyślałem więc, pewnie zaczęły się ferie i jest mniejszy ruch, więc pojadę przez "Grunwald". Była godzina 7:42, więc nasz ITS ocenił, że ruch jest na tyle mały, że o 7:52 powinienem być w centrum, czyli według mnie w okolicach placu Społecznego.

Okazało się, że na Mostach Jagiellońskich zaczynał się korek, który ciągnął się aż do Ronda Reagana. Przy placu Społecznym byłem około 8:10.

Zauważam też, że odkąd system został uruchomiony, światła działają gorzej niż przed wdrożeniem ITS. Stoi się w korkach w miejscach, w których nigdy ich nie było.

Po co wydawać ogrom pieniędzy na budowę systemu który albo jest bublem, albo osoba która go obsługuje jest totalnie niekompetentna? Czy w ogóle ktoś nad tym panuje? Czy może wgrano domyślny system i tak to zostawiono i jakoś to będzie? Czy jest ktoś odpowiedzialny za działanie ITS? Jeśli tak, to czy nie powinien ponieść konsekwencji za to, że system nie działa poprawnie? Proszę więc osoby decyzyjne o konkretne odpowiedzi i powstrzymanie się od wmawiania mi, że system działa poprawnie, bo to nieprawda. Czy nasi decydenci zdają sobie z tego sprawę, czy nie dostrzegają tego zza przyciemnionych szyb swoich limuzyn?

Wideo

Komentarze 49

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Paweł M

mamy we Wrocku BusLive.pl :)

M
MIS

100 mln to przeciez nie problem. Zaplacone i tyle nie wazne po co i czy to cos pomaga wazne ze zaplacone. Jesli ktos poczul zmiane w jezdie po miescie czy to tramwajem, autobusem czy autem to wie ze na lepsze to nie wyszlo. MIS mial byc drogi i nie wiadomo po co i jak go skontrolowac. Odpowiedzialny jest jeden ten to Rafal D. bez niego 100 mln nie moznabyloby wydac. Pamietajcie o tym przy wyborach lokalnych - sa juz wkrotce. Parowkowym skrytorzerom mowimy DOSC

K
KW

No właśnie w tym problem, że akurat się w tym nie sprawdza: np. tramwaj z Dominikańskiego na Bema 7min, z czego ~3 min. na światłach przy Hali Targowej, następne 2min. na samym Bema. Zresztą przykładów można by mnożyć w nieskończoność ...
Niemal każde skrzyżowanie ze światłami, to czerwone światło, a magistrat funduję kolejne światła skutecznie dezorganizujące płynność ruchu.

P
Piotr

Generuję też zbędne koszty bo serwery gazety wrocławskiej się amortyzują przetrzymując mój list :D

K
KK

Piotr nie pisz tyle. Szukaj innych dróg i projektów. Jexdzisz z pustą taczką po placu budowy.

P
Polacy to gęsi.

chyba przedłużyli? support to umiesz napisać, ale po polsku to już trudniej?

T
Troy

"System ITS to bardzo inteligentny system, który ciągle jeszcze się uczy a tablice dla kierowców tak jak te na przystankach są statyczne i programuje je się ręcznie" - tak Ci odpowiedzą we wrocławskim magistracie :) Naiwny naród... Uwierzył w cuda :) Za 100 mln złotych można by uratować nie jedno chore dziecko albo polepszyć życie starszych osób we wrocławskich hospicjach, ZBUDOWAĆ lokalne drogi dojazdowe do wrocławskich osiedli - tak Dutkiewicz! Są we Wrocławiu osiedla (NOWE!) do których bez terenowego samochodu ani rusz. Nie daleko trzeba szukać - np. Gaj - nowe osiedla. Dutkiewicz zostaw swoją limuzynę, którą parkujesz w podziemnym garażu pod ratuszem miejskim i weź się człowieku chociaż raz przejedź autobusem na Jagodno, Maślice, Leśnicę, Nowy Dwór, Mokry Dwór... Jestem ciekaw czy nadal będziesz takim optymistą przesiadki z aut na miejską komunikację :D Łatwo wciskać ludziom kit - trudniej to praktycznie uzasadnić. Chcieli ludzie karierowiczów we Wrocławiu to teraz mają "ITS" naszych czasów :)

t
terminator

czas to wreszcie przyznać!

W końcu NIK musi się tym zająć - 100 mln nie chodzi piechotą i np. na część obwodnicy Leśnicy spokojnie starczy...

G
Gość

O naiwności !System wdrożony jest po to aby dać pierszeństwo komunikacji zbiorowej.Ma to na celu zachęcenie ludu do jazdy tramwajem i obrzydzenie jazdy własnym samochodem.Trzeba przyznać ,że w tej roli sprawdza się znakomicie.

c
cromo

Jechałeś przepisowo? Maks. 50 w zabudowanym? Tak szczerze.

c
cromo

I jeszcze jedno:

"(...) na kilka dni będzie jechał objazdem (pęknięta rura na Dominikańskim), nie opłaca się przeprogramowywać wszystkich kontrolerów po kolei, bo w międzyczasie tramwaj i tak wróci na swoją stałą trasę."

Znamienita dedukcja! Szkoda, że podpowiedziała Ci, że najzwyczajniej w świecie nie opłaca się tworzyć całkiem nowego rozkładu jazdy ZANIM w ogóle ktokolwiek będzie myślał o jego "wgrywaniu" do "sterowników". W takich sytuacjach pozwala się systemowi żyć swoim życiem i polegać na czasach podawanych przez GPS (w przypadku zbliżających się pojazdów) i na wiadomości wyświetlanej pod tablicą odjazdów.

PS. Jest to normalna praktyka w innych miejscach, w których działa ten system. I wiem to z autopsji, nie z wybujałej wyobraźni.

s
stanleyko

Testowałem ITS z Powstańców Śl. na Poświęne napisał że będe jechał 30 min przez obwodnicę po dojechaniu do celu okazało się , że zajeło mi to 21 min. Odchył około 30 %. Chyba trochę za dużo. Denerwujące jest też to, że często wskazuje taki sam czas jadą dwoma różnymi drogami (np. z Grunwaldzkiej na Karkonoską). Czy warto było wydać tyle forsy przy tak pomocnych informacjach.

w
wrr

oj długo...

...

support do xp przedłożyli do 2015 ;]

H
Haryjon

A w specyfikacji było napisane IQ=0 i o co chodzi przecież JEST ZERO !!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3