Internauta: ITS nie działa. Czas na kary dla odpowiedzialnych urzędników [LIST]

Internauta Piotr
fot. Przemysław Wronecki
- Po co wydawać ogrom pieniędzy na budowę systemu który albo jest bublem, albo osoba która go obsługuje jest totalnie niekompetentna - pisze o wrocławskim Inteligentnym Systemie Transportu internauta Piotr. - Czy jest ktoś odpowiedzialny za działanie ITS? Jeśli tak, to czy nie powinien ponieść konsekwencji za to, że system nie działa poprawnie - pyta.

Mam pytanie do miejskich oficjeli, szczególnie tych odpowiedzialnych na nasz system ITS. Jechałem dziś od strony Psiego Pola w stronę centrum. Pod Koroną jest piękna ogromna tablica, która ma nas informować na bieżąco o czasie dojazdu do centrum w różnych kierunkach.

Ostatnio, kiedy rozpoczął się remont ul. Skłodowskiej - Curie, postanowiłem zmienić swoją trasę i nie skręcam już w stronę Placu Grunwaldzkiego tylko jadę dłuższą trasą przez Mosty Warszawskie. Dzięki temu, unikam stania w korkach na Kochanowskiego. Tablica standardowo pokazuje czas dojazdu do centrum przez plac Grunwaldzki około 20 minut. W dniu dzisiejszym mocno się zaskoczyłem, ponieważ pokazywała tylko 10 minut. Pomyślałem więc, pewnie zaczęły się ferie i jest mniejszy ruch, więc pojadę przez "Grunwald". Była godzina 7:42, więc nasz ITS ocenił, że ruch jest na tyle mały, że o 7:52 powinienem być w centrum, czyli według mnie w okolicach placu Społecznego.

Okazało się, że na Mostach Jagiellońskich zaczynał się korek, który ciągnął się aż do Ronda Reagana. Przy placu Społecznym byłem około 8:10.

Zauważam też, że odkąd system został uruchomiony, światła działają gorzej niż przed wdrożeniem ITS. Stoi się w korkach w miejscach, w których nigdy ich nie było.

Po co wydawać ogrom pieniędzy na budowę systemu który albo jest bublem, albo osoba która go obsługuje jest totalnie niekompetentna? Czy w ogóle ktoś nad tym panuje? Czy może wgrano domyślny system i tak to zostawiono i jakoś to będzie? Czy jest ktoś odpowiedzialny za działanie ITS? Jeśli tak, to czy nie powinien ponieść konsekwencji za to, że system nie działa poprawnie? Proszę więc osoby decyzyjne o konkretne odpowiedzi i powstrzymanie się od wmawiania mi, że system działa poprawnie, bo to nieprawda. Czy nasi decydenci zdają sobie z tego sprawę, czy nie dostrzegają tego zza przyciemnionych szyb swoich limuzyn?

Wideo

Komentarze 49

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Paweł M
mamy we Wrocku BusLive.pl :)
M
MIS
100 mln to przeciez nie problem. Zaplacone i tyle nie wazne po co i czy to cos pomaga wazne ze zaplacone. Jesli ktos poczul zmiane w jezdie po miescie czy to tramwajem, autobusem czy autem to wie ze na lepsze to nie wyszlo. MIS mial byc drogi i nie wiadomo po co i jak go skontrolowac. Odpowiedzialny jest jeden ten to Rafal D. bez niego 100 mln nie moznabyloby wydac. Pamietajcie o tym przy wyborach lokalnych - sa juz wkrotce. Parowkowym skrytorzerom mowimy DOSC
K
KW
No właśnie w tym problem, że akurat się w tym nie sprawdza: np. tramwaj z Dominikańskiego na Bema 7min, z czego ~3 min. na światłach przy Hali Targowej, następne 2min. na samym Bema. Zresztą przykładów można by mnożyć w nieskończoność ...
Niemal każde skrzyżowanie ze światłami, to czerwone światło, a magistrat funduję kolejne światła skutecznie dezorganizujące płynność ruchu.
P
Piotr
Generuję też zbędne koszty bo serwery gazety wrocławskiej się amortyzują przetrzymując mój list :D
K
KK
Piotr nie pisz tyle. Szukaj innych dróg i projektów. Jexdzisz z pustą taczką po placu budowy.
P
Polacy to gęsi.
chyba przedłużyli? support to umiesz napisać, ale po polsku to już trudniej?
T
Troy
"System ITS to bardzo inteligentny system, który ciągle jeszcze się uczy a tablice dla kierowców tak jak te na przystankach są statyczne i programuje je się ręcznie" - tak Ci odpowiedzą we wrocławskim magistracie :) Naiwny naród... Uwierzył w cuda :) Za 100 mln złotych można by uratować nie jedno chore dziecko albo polepszyć życie starszych osób we wrocławskich hospicjach, ZBUDOWAĆ lokalne drogi dojazdowe do wrocławskich osiedli - tak Dutkiewicz! Są we Wrocławiu osiedla (NOWE!) do których bez terenowego samochodu ani rusz. Nie daleko trzeba szukać - np. Gaj - nowe osiedla. Dutkiewicz zostaw swoją limuzynę, którą parkujesz w podziemnym garażu pod ratuszem miejskim i weź się człowieku chociaż raz przejedź autobusem na Jagodno, Maślice, Leśnicę, Nowy Dwór, Mokry Dwór... Jestem ciekaw czy nadal będziesz takim optymistą przesiadki z aut na miejską komunikację :D Łatwo wciskać ludziom kit - trudniej to praktycznie uzasadnić. Chcieli ludzie karierowiczów we Wrocławiu to teraz mają "ITS" naszych czasów :)
t
terminator
czas to wreszcie przyznać!

W końcu NIK musi się tym zająć - 100 mln nie chodzi piechotą i np. na część obwodnicy Leśnicy spokojnie starczy...
G
Gość
O naiwności !System wdrożony jest po to aby dać pierszeństwo komunikacji zbiorowej.Ma to na celu zachęcenie ludu do jazdy tramwajem i obrzydzenie jazdy własnym samochodem.Trzeba przyznać ,że w tej roli sprawdza się znakomicie.
c
cromo
Jechałeś przepisowo? Maks. 50 w zabudowanym? Tak szczerze.
c
cromo
I jeszcze jedno:

"(...) na kilka dni będzie jechał objazdem (pęknięta rura na Dominikańskim), nie opłaca się przeprogramowywać wszystkich kontrolerów po kolei, bo w międzyczasie tramwaj i tak wróci na swoją stałą trasę."

Znamienita dedukcja! Szkoda, że podpowiedziała Ci, że najzwyczajniej w świecie nie opłaca się tworzyć całkiem nowego rozkładu jazdy ZANIM w ogóle ktokolwiek będzie myślał o jego "wgrywaniu" do "sterowników". W takich sytuacjach pozwala się systemowi żyć swoim życiem i polegać na czasach podawanych przez GPS (w przypadku zbliżających się pojazdów) i na wiadomości wyświetlanej pod tablicą odjazdów.

PS. Jest to normalna praktyka w innych miejscach, w których działa ten system. I wiem to z autopsji, nie z wybujałej wyobraźni.
s
stanleyko
Testowałem ITS z Powstańców Śl. na Poświęne napisał że będe jechał 30 min przez obwodnicę po dojechaniu do celu okazało się , że zajeło mi to 21 min. Odchył około 30 %. Chyba trochę za dużo. Denerwujące jest też to, że często wskazuje taki sam czas jadą dwoma różnymi drogami (np. z Grunwaldzkiej na Karkonoską). Czy warto było wydać tyle forsy przy tak pomocnych informacjach.
w
wrr
oj długo...
...
support do xp przedłożyli do 2015 ;]
H
Haryjon
A w specyfikacji było napisane IQ=0 i o co chodzi przecież JEST ZERO !!!
Dodaj ogłoszenie