Flirt to nowoczesny elektryczny zespół trakcyjny produkowany przez konsorcjum firm Stadler Polska i Newag. Składa się z 8 członów o łącznej długości 150 metrów. We wnętrzu bez przedziałów może podróżować 360 osób, w tym 60 w I klasie. W pociągu jest też przedział barowy.
Za 20 pociągów wraz z ich serwisem przez 15 lat, przewoźnik zapłacił 1,6 mld zł. Zakup dofinansowano z funduszy Unii Europejskiej.
Pociąg może jeździć po polskich torach z prędkością 160 km/godz. Flirty nie będą jeździć po Dolnym Śląsku, obsłużą następujące trasy:
- Warszawa-Kutno-Toruń-Bydgoszcz
- Olsztyn-Warszawa-Kielce-Kraków
- Gdynia-Bydgoszcz-Kutno-Łódź-Częstochowa-Katowice
- Kraków-Miechów-Opoczno-Łódź-Kutno-Konin-Poznań-Szczecin
Od grudnia na tory wyjadą też nowe pociągi - Dart, produkowane przez bydgoską Pesę. Mają obsługiwać m.in. trasę z Jeleniej Góry przez Wrocław do Łodzi i Warszawy.
O TYM PISALIŚMY: Nowe pociągi dla PKP Intercity pojadą też na Dolnym Śląsku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?