Interaktywne stoły anatomiczne i wirtualna karetka. Studenci Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu nie będą się nudzić

Monika Fajge
Monika Fajge
W wirtualnej rzeczywistości studenci uczą się udzielać pierwszej pomocy.
W wirtualnej rzeczywistości studenci uczą się udzielać pierwszej pomocy. Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu
Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu stawia na nowinki technologiczne. Na uczelni pojawiły się interaktywne stoły anatomiczne i wirtualni pacjenci, którym trzeba udzielić pierwszej pomocy.

5 października naukę na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu rozpoczęło ponad 6 tysięcy studentów z 30 różnych krajów, w tym 1,5 tysiąca to “pierwszaki”.

– Świat wokół nas zmienia się niemal z dnia na dzień. Nie możemy kształcić studentów jak kilkadziesiąt lat temu sami byliśmy kształceni – uważa rektor Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu prof. Piotr Ponikowski.

Interaktywne stoły anatomiczne, czyli wirtualna sekcja zwłok

Dwa interaktywne stoły anatomiczne to nowy nabytek Zakładu Anatomii Prawidłowej. Są prawie wielkości tradycyjnego stołu sekcyjnego, na którym leży “wirtualne ciało”. Dzięki dotykowemu interfejsowi studenci mogą obracać je w różnych płaszczyznach, a także oglądać czy usuwać tkanki i wewnętrzne organy. W ten sposób uczą się anatomii, ale też przygotowują się do prawdziwej sekcji zwłok.

“Wszystko bez użycia skalpela, a jedynie poprzez dotyk ekranu wielkości rzeczywistego człowieka" – informuje uczelnia.

Gogle i wirtualna karetka

Interaktywne stoły anatomiczne to nie jedyna nowinka technologiczna, na którą postawił wrocławski Uniwersytet Medyczny.
W Centrum Symulacji Medycznej utworzono Pracownię Innowacyjnej Edukacji, wyposażoną w 14 stanowisk do medycznej symulacji komputerowej. W wirtualnej rzeczywistości studenci uczą się udzielać pierwszej pomocy i ratować pacjentów, których życie jest zagrożone.

– To taki pomost między zajęciami teoretycznymi, a ćwiczeniami klinicznymi. Działa dokładnie na tych samych zasadach, co znana od lat symulacja lotów samolotowych. Zakładając okulary VR i siadając przed ekranem student nie znajduje się jednak w kokpicie, ale w środowiskach ambulansu czy szpitala, w zależności od tematyki prowadzonych zajęć dydaktycznych – tłumaczy dr Paweł Gawłowski kierujący Pracownią Innowacyjnej Edukacji Medycznej.

Nowe technologie mają skrócić czas nauczania.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

iPolitycznie - Ustawa o wyrównywaniu szans w przygotowaniu - skrót

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie