Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ile zarabia pośrednik?

Redakcja
Ile zarabia pośrednik?
Ile zarabia pośrednik? Maciej Jeziorek
Pośrednicy zarabiają lepiej niż 80 proc. pracujących Polaków. Zarobki dobrego pośrednika, np. kredytowego, to ok. 6 tys. złotych. A może zarabiać dużo więcej. Osoby prowadzące punkty obsługi klienta, biura kredytowe, ubezpieczeniowe czy konsultingowe, działają jako pośrednicy, najczęściej na własnej działalności gospodarczej. Najwięcej pośredników działa w branży finansowej i ubezpieczeniowej.

W finansowej osiąga się najwyższe dochody. Pośrednicy z tego sektora zarabiają na każdej zawartej transakcji. W przypadku pośredników kredytowych, ich wynagrodzenie wynosi od 5 do 7 proc. prowizji od wartości sprzedanej usługi. Miesięczne zarobki mogą osiągnąć od 5 do 6 tys. złotych w zależności od zaangażowania i ilości podpisanych umów. Mogą jednak zarabiać jeszcze więcej, gdyż takie możliwości stwarza im bezpośrednia praca z klientem. 

 

Więcej możliwości, więcej kasy
Pośrednicy posiadają swoje biuro lub stoisko w centrach handlowych, swój sprzęt biurowy, płacą podatki i ZUS. Mają bazy stałych klientów i dostępność do nowych. Dlaczego więc nie świadczyć dodatkowych usług czy sprzedawać produktów i zgarniać dodatkową prowizję? Koszty pozostają te same a możliwości zarobku jest coraz więcej. Najlepiej wybrać produkty czy usługi, które można oferować szerokiemu gronu klientów. Tak jest np. w przypadku zmian dostawców mediów, gdzie wraz z demonopolizacją rynku energii i gazu, rozpoczęła się walka o klientów. Nowi dostawcy chętnie płacą za pośrednictwo w tym zakresie. – Nasi partnerzy, obniżając rachunki za prąd czy gaz, mogą zarobić od 40 do 120 złotych jednorazowo. A rynek jest ogromny.

Szacuje się, że w najbliższych latach, dostawców prądu i gazu zmieni ponad 1 milion gospodarstw domowych. Jeśli dodatkowo obniżą jeszcze inne rachunki, np. za telefon, internet, ratę kredytu czy ubezpieczenia, mogą uzyskać kolejne od 500 do 1000 złotych na transakcji – informuje Paweł Słowiakowski z LepszaOferta.pl. Przy założeniu, że dany pośrednik pomoże zmienić dostawców mediów tylko jednej osobie dziennie, to miesięcznie, przy minimalnych prowizjach dostanie ok. 2 tys. złotych, a przy obsłudze kompleksowej chociaż kilku osób w miesiącu, może zarobić nawet 10 tysięcy złotych.

Rozwijać sprzedaż bez inwestowania
Dla wielu firm współpraca z działającymi już na rynku pośrednikami, może okazać się doskonałym pomysłem na rozwój sieci sprzedaży. – Pośrednicy, doradcy, osoby w punktach poboru opłat, a nawet konsultantki kosmetyczne, mający na co dzień bezpośredni kontakt z klientami, interesują nas jako potencjalni partnerzy. Dzięki nim, możemy zwiększać sprzedaż i dostępność naszych usług na teranie całego kraju – mówi Paweł Słowiakowski z LepszaOferta.pl.
Firmy zaczynają powoli dostrzegać ten potencjał handlowy pośredników działających na rynku.  Po co zatrudniać handlowca, ponosić koszty jego wynagrodzenia, uruchomienia punktu czy jego promocji, jeśli można skorzystać z gotowego już rozwiązania. Wystarczy tylko poszukać takiego pośrednika, który jest najbardziej „gotowy” do sprzedaży właśnie naszych produktów czy usług, wyposażyć go ewentualnie w odpowiednie narzędzia oraz przeszkolić.

Inne formy współpracy
Firmy idą dalej. Coraz popularniejszą formą współpracy jest działanie na zasadzie franczyzy. Jej zaletą jest dostęp do wiedzy i technologii udostępnianych przez franczyzodawcę, możliwość korzystania z systemu szkoleń, czy wsparcia marketingowego.

Firma w tym systemie działa pod marką franczyzodawcy, oferując jego usługi lub produkty, korzystając z dostępu do jego rozwiązań technologicznych. Franczyzodawcy w poszukiwaniu partnerów, rezygnują ostatnio nawet z opłat wstępnych czy też bieżących kosztów związanych z opłatą franczyzą. Od kilku lat ilość podmiotów działających na zasadzie franczyzy sukcesywnie przybywa. W 2014 funkcjonowało już 63 tys. takich firm.

Choć minęły już czasu boomu kredytowego, kiedy pośrednicy zgarniali kolosalne prowizje, pośrednictwo jest nadal dochodowym zajęciem. A można zarabiać jeszcze więcej poszerzając asortyment swoich ofert. Może więc warto rozejrzeć się na rynku i sprawdzić, jakie produkty i usługi możemy jeszcze zaoferować swoim klientom. Zwłaszcza, że można na tym sporo zarobić.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska