GazetaWroclawska.pl - aktualności Wrocław, wiadomości Wrocław

Ile wydamy na prezenty i gdzie je kupimy? Sprawdź, czy jesteś rozrzutny

Przeglądaj również za pomocą strzałek na klawiaturze [3/7] Poprzednie Następne

Kto, co i gdzie kupuje?

Jak się okazuje więcej są w stanie wydać na prezenty mężczyźni - blisko 40 proc. przedstawicieli płci męskiej deklaruje kwotę na prezent między 100 a 250 zł, co stanowi 5 proc. więcej, niż w przypadku kobiet, które z kolei stawiają na upominek między 50 a 100 zł (42 proc.). Biorąc pod uwagę miesięczne dochody Polaków, wśród osób zarabiających do 3000 zł netto największym zainteresowaniem cieszą się upominki od 50 do 100 zł. Natomiast osoby osiągające miesięczny dochód między 3001 a 5000 zł netto, częściej wybierają prezent za 100-250 zł.

Nie bez znaczenia jest zakres osób, których Polacy decydują się obdarować prezentami. Dla 36 proc. badanych oczywistym jest, że upominek kupuje każdy dla każdego w rodzinie, a co trzeci z nas decyduje się na zakup prezentu jedynie dla najbliższej osoby (małżonka, partnera czy też dziecka). 13 proc. Polaków wręcza upominek tylko swoim dzieciom.

Aż 60 proc. badanych przyznaje, że kwota, jaką przeznaczają na prezenty, zależy od osoby obdarowywanej. Najwyższą kwotę jesteśmy w stanie przeznaczyć na upominek dla żony/męża lub kochanki/kochanka (38 proc.) oraz dla dzieci (37 proc.), daleko w tyle pozostają rodzice (11 proc.), rodzeństwo i przyjaciele (4 proc.) oraz dziadkowie (2 proc.). Warto również zauważyć, że podczas gdy niemalże połowa mężczyzn (49 proc.) najdroższy prezent kupuje dla partnerki/żony, 47 proc. kobiet najhojniej obdarowuje dzieci.

Największą popularnością wśród Polaków, którzy szukają prezentów świątecznych, cieszą się galerie handlowe (38 proc.) oraz sklepy internetowe (37 proc.). Upominki w tradycyjnych sklepach, poza galeriami handlowymi, kupuje 18 proc. badanych, a na portalach aukcyjnych i ogłoszeniowych 6 proc. Co ciekawe, galerie handlowe wiodą prym przed sklepami internetowymi wśród osób do 24 roku życia, między 45 a 54 r okiem życia oraz powyżej 65 roku życia.

Dlaczego decydujemy się na kupienie świątecznych podarunków przez internet? Jak deklaruje 56 proc. z nas, przedmioty dostępne w sieci można znaleźć taniej, niż w sklepach stacjonarnych. Połowa Polaków kupuje prezenty online, ponieważ nie lubi tłumów w galeriach handlowych i zależy im na oszczędności czasu. Ten ostatni aspekt jest szczególnie ważny dla osób w wieku 45-54 lata. Tłumy najbardziej przeszkadzają z kolei Polakom między 25 a 45 rokiem życia oraz w grupie wiekowej 55-64 lata.

Najnowsze wiadomości

reklama

Polecamy

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3