18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

I Ty możesz zostać maratończykiem

JG, MKP, ipZaktualizowano 
fot. materiały prasowe
18 marca organizatorzy 30. Jubileuszowego Hasco-Lek Wrocław Maratonu znów przystępują do rozkręcania szkoły biegania. O najważniejszych sprawach związanych z organizacją nowej edycji programu biegowego "I Ty możesz zostać maratończykiem" rozmawiamy z Grzegorzem Pieczarką, czołowym trenerem programu.

Kto może wziąć udział w programie?
W programie "I Ty możesz zostać maratończykiem" może wziąć udział każdy, kto, jest pełnoletni, nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia treningu wytrzymałościowego, a start w 30. Hasco-Lek Wrocław Maratonie będzie dla niego debiutem na dystansie 42km i 195m. Potrzebne będzie podpisanie kilku dokumentów, zapoznanie się z regulaminem, no i udział w zajęciach.

W jaki sposób można się zapisać do programu?
Myślę, że najprościej będzie zapisać się w dniu inauguracji, czyli 18 marca na pergoli Stadionu Olimpijskiego. Zapisy będziemy przyjmować już od godz. 8.00. Poza tym zapisy do programu prowadzone są od poniedziałku do piątku w godz. 9-15 w biurze WCSHIR przy al. I. J. Paderewskiego 35 (pokój nr 26 i 27, wejście B, pergola Stadionu Olimpijskiego).

W tym roku wprowadzono opłaty za udział w programie. Jakiego rzędu są to kwoty?
Naszym uczestnikom proponujemy jednorazową opłatę lojalnościową, która dla uczniów i studentów wynosi 30 zł. Pozostali płacą 50 zł. Natomiast osoby, które ukończyły 60 rok życia nie płacą nic. Uczestnicy, którzy zdecydują się na opłatę lojalnościową mogą liczyć na opiekę profesjonalnego trenera, pakiet startowy wraz z imienną koszulką techniczną programu "I Ty możesz zostać maratończykiem" oraz certyfikat ukończenia szkolenia. Warto dodać, że udział w 6 pierwszych treningach jest bezpłatny.

Jak będą wyglądały najbliższe treningi?
Pierwszy trening odbędzie się 18 marca. Będzie to trening-test na dystansie 6km, który pozwoli nam podzielić uczestników na 3 grupy zaawansowania. Osobom, które nigdy wcześniej nie miały styczności z bieganiem, radzę, aby ten dystans pokonały
w spokojnym tempie, choćby traktując go jako długi spacer. Początkowo na treningach będziemy spotykali się raz w tygodniu, w niedziele o godz. 9.00, a od kwietnia również we wtorki o godz. 18.00. Obciążenia treningowe dobierane będą do poszczególnych grup treningowych, a pierwsze treningi będą polegały głównie na zapoznaniu uczestników z poszczególnymi formami lekkoatletycznymi, takimi jak rozgrzewka, marszobieg, czy bieg ciągły, które również w rozszerzonej formie będą towarzyszyły uczestnikom programu podczas tych 27 tygodni przygotowań do debiutu we wrocławskim maratonie.

Gdzie należy szukać szczegółowych informacji o programie?
Informacje o programie są na stronie internetowej www.itmzm.wroclawmaraton.pl oraz na profilu w portalu społecznościowym facebook/ITMZM. Ponadto można zasięgnąć informacji w biurze WCSHIR przy al. I. J. Paderewskiego 35 (pokój nr 26 i 27, wejście B, pergola Stadionu Olimpijskiego).

Co należy zabrać ze sobą na pierwszy trening?
Przede wszystkim wygodny strój sportowy i butelkę wody. I chociaż w niedzielę ma być ciepło, to jednak apeluję, żeby zabrać ze sobą coś cieplejszego do ubrania. Oczywiście zachęcam do tego, aby na pierwszy trening przyprowadzić znajomego bądź członka rodziny, bo w parze zawsze raźniej pokonuje się dystans, a trening staje się przyjemniejszy.

Start programu już blisko. Proszę zachęcić wrocławian do uczestnictwa w tej imprezie.
Program "I Ty możesz zostać maratończykiem" pomógł setkom osób zrealizować swoje marzenie o pokonaniu królewskiego dystansu. Wielu też pozwolił zrzucić zbędne kilogramy, poprawić swoją kondycję i rozpocząć nowy, zdrowy tryb życia. Krok po kroku wyjaśniamy na czym polega bieganie i jak czerpać z niego przyjemność, jednocześnie pokazując walory zdrowotne i pomagając osiągnąć sportowe cele. Jeśli jesteś osobą, która chce zrealizować choćby niektóre z tych założeń, zapraszam 18 marca na godz. 9.00 na pergolę Stadionu Olimpijskiego. Szybko przekonasz się, że bieganie wcale nie jest trudne.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3