Hybrydowy Wrocław: Jest wskaźnik paliwa, prędkościomierz, ale nie ma obrotomierza

Przemysław Wronecki
Przemysław Wronecki
Wczoraj testowaliśmy hybrydową toyotę w popołudniowych korkach. Okazuje się, że podróżowanie autem z takim napędem wymaga znacznie większej koncentracji, niż jazda samochodem z klasycznymi silnikami.

Większość instruktorów nauki jazdy uczy przyszłych kierowców, by zmienili biegi kiedy silnik "wyje". Zgodnie z zasadami ecodrivingu powinniśmy obserwować wskazania obrotomierza. W przypadku siników diesla biegi powinniśmy zmieniać przy 2 tyś obr./min., a w przypadku benzynowych 2,5 tys. obr./min. Do tego potrzebnym nam jest obrotomierz!

W testowanej przez nas toyocie na desce rozdzielczej takiego wskaźnika nie znajdziemy. Jest duży komputer pokładowy, pokazujący który z silników pracuje, albo czy baterie się ładują (o tym wspominałem już wczoraj). W miejscu, gdzie normalnie jest obrotomierz nie ma jednak pustego miejsca. Znajdziemy tu zegar z trzema polami CHG, ECO, PWR. Po uruchomieniu wskazówka ustawia się na granicy dwóch pierwszych pól. Przy hamowaniu i przy niewciśniętym pedale gazu wskazówka spada na pierwsze pole. Gdy wciskamy gaz zaczyna się ona podnosić. Do końca pola Eco auto przyspiesza dość flegmatycznie. Jeżeli dociśniemy pedał, wskazówka wchodzi na pole PWR. Samochód przyspiesza już znacznie lepiej, ale też rośnie spalanie. W obrębie tego zegara zajdziemy dwie kontrolki podświetlające się na zielono: READY i EV. Pierwsza oznacza, że auto jest gotowe do jazdy. Druga, że jedziemy tylko na silniku elektrycznym. Z moich pierwszych doświadczeń wynika, że najlepiej autem jest przyspieszać, tak by wskazówka nie wychodziła poza pole ECO i osiągnąć prędkość docelową. Potem podtrzymywać ją tylko przy pomocy silnika elektrycznego.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kaszak

„2 tyś obr./min” – gdzie w „tysiącach” jest „ś”, żeby taki skrót powstał?

I
Italiano

S: nie wiem kto to jemielita - jakis spec moto?. Jesli tak to dobrze, bo czytanie bzdur technicznych to mozna samemu sibie poczytac w necie czy w katalogu. Mi tam zalezy by ktos ocenil czy ta moda na zachodzie to rozsadek czy tylko przelotna moda. Na marke nie zwracam uwagi: jak moasto testuje autobusy hybrydowe to mam gdzies jaka to marka. Chce wiedziec czy kupujac ta technelogie dobrze wydadza publiczna kase czy tylko poleca na jakies tam dotacje...

k
kierman

Zdzichu, wyłącz radio!! Będziem wyprzedzać!
Włącz wycieraczki-przetrzyj sobie szybę bo pada deszcz i nic nie widać. Nie mogę, chcę zdążyć "na zielonym".

S
S

Jemielity z Ciebie nie będzie :)
Czytelnicy GW to nie ten alert na taki artykuł ;)
Nic nowego sie nie dowiedzieliśmy poza tym ze toyota sypnela kasą i w ten sposób robi cichy marketing ! :)

Jeżeli artykuł ma być rzetelny to dajcie do testów kilka hybryd a nie jedna Toyote która myśli ze na rynku zrobi rewolucje !!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3