Hubska po remoncie w coraz gorszym stanie. Co się tam dzieje? (ZDJĘCIA)

Marcin Rybak
Marcin Rybak
W coraz gorszym stanie jest droga dla autobusów i tramwajów – fragment wyremontowanej niedawno ulicy Hubskiej wyłożony betonowymi płytami. Płyty, którymi zabudowane jest torowisko tramwajowe zaczęły niepokojąco pracować. Miejska spółka Wrocławskie Inwestycje zleciła ekspertyzę, która ma wyjaśnić przyczyny usterki. Złe wykonanie? Czy może zły projekt? W ciągu kilku tygodni powinniśmy poznać odpowiedź.

Remont skończył się przeszło rok temu. Na części ulicy jest torowisko tramwajów, wyłożone betonowymi płytami. Tak by mogły tamtędy jeździć również autobusy. Płyty ułożono na specjalnym, gumowym podkładzie. Gumowe jest też uszczelnienie na łączeniach pomiędzy płytami. A ściślej powinno być bo – zauważono – że guma spomiędzy płyt wypada te zaczynają się ruszać a droga robić coraz bardziej wyboista.

- Trzeba sprawdzić dlaczego tak się dzieje – mówi Bartosz Nowak ze spółki Wrocławskie Inwestycje. - W najbliższym czasie zlecimy analizę, która ma odpowiedzieć na pytanie o przyczynę. Co potem? To już będzie zależało od wyników ekspertyzy.

Warto przypomnieć, ze remont tej ulicy przebiegał z kłopotami. Zaczął się w 2017 roku, wykonawcą była hiszpańska firma, z którą zerwano kontrakt z powodu opóźnień. W ubiegłym roku roboty kończyło konsorcjum firm Pro-Tra Building i Sieci i Zasilania. Chcieliśmy zapytać wykonawców o problem z betonowymi płytami na torowisku ale władze spółki Pro Tra Building nie chciały z nami rozmawiać.

Uszczelnienie betonowych płyt to nie jedyny problem nowo wyremontowanej Hubskiej. We wrześniu ubiegłego roku na torowisko spadł słup trakcji tramwajowej. Okazało się, że był źle zamocowany do podłoża. Po tej historii przejrzano mocowania pozostałych słupów.

Czy Polacy chcą się szczepić, bo zaczęli się bać?

Wideo

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
14 sierpnia, 10:44, Byr:

Może któryś z dziennikarzy zainteresuje się drogą na Świniary - tam nic się nie dzieje, w takim tempie, to za pięć lat tego nie skończą.

Dziennikarze tutejsi interesują się promowaniem zdjęć rzekomych wrocławianek rzekomo robiącymi furorę na instagramie. Taki poziom, panie!

G
Gość
14 sierpnia, 11:06, ////:

Nowodworzan na Rogowskiej też chcą uszczęśliwić w brew ich woli.

Lepszy tramwaj, niż te szpetne bloki, którymi zabudowuje się obecnie każdy wolny skrawek przy ul. Rogowskiej. Niszcząc przy tym wszystko! Po trawnikach i drzewkach nie ma śladu, jezdnia poszatkowana, chodniki rozjeżdżone. I nikt od wykonawców niczego nie wymaga!!!

G
Gandi

Przecież Sutryk to następca Dupkiewicza ... tak tego samego co wybetonował Wrocław . Tak samo jeśli chodzi o MPK i jego niszczenie i oddawanie w ręce innych spółek a tereny pod zakukanie sprzedawane są deweloperom . Już nie wspomnę o Smyku i Solarisie ...never ending story

R
Roman

jedyna rzecz która była dobrze zrobiona to ul.Traugutta za Zdrojewskiego reszta to jeden wielki bubel, największy to ul.Grabiszyńska nie wiem co jest powodem brak nadzoru nad inwestycjami ,korupcja,może motto urzędnika to interes musi się kręcić .

O
On44
14 sierpnia, 13:42, Gość:

Hmmm rozumiem, że zawód dziennikarza jest zawodem humanistycznym, ale o rozszerzaniu materiałów względem ciepła uczyli jeszcze w szkole podstawowej na chemii i fizyce. Takie podstawy chyba dziennikarze zdążyli pojąć, czy się mylę? Nie twórzcie proszę takich sensacji z chwytliwymi tytułami na pierwszą stronę, bo ciężko się to czyta.

Nie rób z siebie idioty, bo z pewnością nim nie jesteś. Jakim cudem Polacy budowali autostrady w Iraku w latach 80tych, a nasze wojska w 21 wieku po nich jeździły, bez większych ubytków? U nas drogi po dwóch latach idą do remontu. Przy projektowaniu powinno się uwzględniać temperatury, obciążenia itd. Ale wszystko robi się jak najtaniej, bo takie mamy ustawy. Ma wygrać najtańszy oferent, więc jakich materiałów używa by wyjść na plus?

G
Gość

Hmmm rozumiem, że zawód dziennikarza jest zawodem humanistycznym, ale o rozszerzaniu materiałów względem ciepła uczyli jeszcze w szkole podstawowej na chemii i fizyce. Takie podstawy chyba dziennikarze zdążyli pojąć, czy się mylę? Nie twórzcie proszę takich sensacji z chwytliwymi tytułami na pierwszą stronę, bo ciężko się to czyta.

G
Gość
14 sierpnia, 11:33, Gość:

Jaki prezydent takie drogi

Grunt że ścieżki rowerowe powstają i buspasy

14 sierpnia, 11:51, Gość:

To podstawa. Dodaj do tego jeszcze torowiska.

Dodatkowo UE daje kasę na kolej widząc naszą mizerię umysłową

Chyba osądzasz siebie.

Każde państwo dba o dobry stan kolei, a nie wszystkie TIRY na autostrady - chyba jesteś z PO/PSL, które : https://niewygodne.info.pl/artykul8/04136-Jak-likwidowano-siec-kolejowa-w-Polsce.htm

G
Gość
14 sierpnia, 11:33, Gość:

Jaki prezydent takie drogi

Grunt że ścieżki rowerowe powstają i buspasy

To podstawa. Dodaj do tego jeszcze torowiska.

Dodatkowo UE daje kasę na kolej widząc naszą mizerię umysłową

G
Gość

Jaki prezydent takie drogi

Grunt że ścieżki rowerowe powstają i buspasy

G
Gość

Błąd w sztuce budowlanej poparty oszczędnościami - najniższa cena w przetargu.

Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów - brakuje fachowców w MPK i MZD

http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,torowiska_tramwajowe___roboty_budowlane__pelna_wersja_artykulu_,10247

////

Nowodworzan na Rogowskiej też chcą uszczęśliwić w brew ich woli.

B
Byr

Może któryś z dziennikarzy zainteresuje się drogą na Świniary - tam nic się nie dzieje, w takim tempie, to za pięć lat tego nie skończą.

G
Gość
14 sierpnia, 9:50, Abm:

Dlaczego autobusu w rejonie Lidla zjeżdżają z buspasu i dodatkowo spowalniają przejazd autobusów?

Szanowna redakcjo proszę o interwencje.

Jest to szczególnie uciążliwe w przypadku postoju na przystanku „Wiedeńskim”

Pozdrawiam

Popatrz na znaki to się dowiesz, przy przystanku wiedeńskim NIE MA BUS PASA, tam mogą jechać tylko tramwaje

A
Abm

Dlaczego autobusu w rejonie Lidla zjeżdżają z buspasu i dodatkowo spowalniają przejazd autobusów?

Szanowna redakcjo proszę o interwencje.

Jest to szczególnie uciążliwe w przypadku postoju na przystanku „Wiedeńskim”

Pozdrawiam

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3