H&M w ogniu krytyki. Przeważyła jedna nieprzemyślana reklama z czarnoskórym chłopcem

red
Firma H&M znalazła się w ogniu krytyki internautów. Chodzi o reklamę, w której czarnoskóry chłopiec ma no sobie bluzę na napisem „Coolest Monkey In The Jungle” ("Najfajniejsza Małpa w Dżungli").

Na Twitterze zrobiło się gorąco po tym, jak reklama ujrzała światło dzienne. Czujni internauci szybko ją wychwycili. Ich zdania jednak są podzielone. Jedni uważają, że jest to forma przypadkowego rasizmu, inni, że jest to nieodpowiednie, nieprzemyślane i rasistowskie, a jeszcze inni, że przesadza się z tym rasizmem. Niektórzy na zdjęciu widzieli po prostu chłopca, nie patrząc na całość przez pryzmat koloru skóry.

Oliwy do ognia dodawał fakt, że w sąsiedztwie tej reklamy znajdowały się także wizerunki dzieci białoskórych, które miały bluzy w innych kolorach i z innymi napisami. Internauci komentujący całość sugerowali, aby firma w swoje logo wplotła litery S, A, E, które wraz z H oraz M miały by stworzyć napis shame (wstyd).

H&M przeprosiła wszystkich, którzy poczuli się urażeni reklamą. Zdjęcia z wizerunkiem czarnoskórego chłopca zostały usunięte ze strony sklepu.

“We understand that many people are upset about the image. We, who work at H&M, can only agree. We are deeply sorry that the picture was taken, and we also regret the actual print”. (Rozumiemy, że wiele osób może być zaniepokojonych tym obrazem. My, którzy pracujemy w H&M możemy się tylko z wami zgodzić. Jest nam bardzo przykro z powodu tego zdjęcia i że trafiło ono do druku." Ponadto firma zapewniła, że będzie się starać, aby w przyszłości nie dochodziło do podobnych sytuacji.

Wideo

Materiał oryginalny: H&M w ogniu krytyki. Przeważyła jedna nieprzemyślana reklama z czarnoskórym chłopcem - Gazeta Lubuska

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marcin

słyszałem jak na dzieci w różnych częściach świata mówiono, że to małe "małpki"... i nikt się nie obrażał, wszyscy przecież wiemy jakie są zwinne... a tu nagle grupa idiotów obraża się na napis... ehhh... kiedy przestaniecie patrzeć przez peyzmat koloru skóry...?? a widząc powiecie po prostu CZŁOWIEK...?? czy nadal będą powody by się oburzać...??!! idioci...

d
danka zielonogórzanka

Ale o to chodziło. O włożenie kija w mrowisko. I to się firmie H&M świetnie udało.

Kto by zauważył dzieci w bluzach z napisami o obojętnej treści, ale murzyniątko z napisem że jest najlepszą małpą w dżungli to wszyscy.

Gdyby jeszcze za tym oburzeniem poszedł apel o omijanie sklepów tej firmy to by było ok.

A tak to sobie myślę że to H&M sama rozpętała burzę.

Dodaj ogłoszenie