Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Historyczny moment! Pierwszy pociąg przejechał z Dzierżoniowa do Bielawy

Marcin Kruk
Marcin Kruk
W niecały rok po przejęciu nieczynnej linii kolejowej przez samorząd województwa na nowy przystanek Bielawa Zachód wjechał pierwszy od ponad 40 lat pociąg pasażerski. To jeszcze przejazd testowy, ale regularne, bezpośrednie połączenia z Bielawy do Wrocławia wejdą do rozkładu jazdy już wkrótce
W niecały rok po przejęciu nieczynnej linii kolejowej przez samorząd województwa na nowy przystanek Bielawa Zachód wjechał pierwszy od ponad 40 lat pociąg pasażerski. To jeszcze przejazd testowy, ale regularne, bezpośrednie połączenia z Bielawy do Wrocławia wejdą do rozkładu jazdy już wkrótce Fot. UMWD
W niecały rok po przejęciu nieczynnej linii kolejowej przez samorząd województwa na nowy przystanek Bielawa Zachód wjechał pierwszy od ponad 40 lat pociąg pasażerski. To jeszcze przejazd testowy, ale regularne, bezpośrednie połączenia z Bielawy do Wrocławia wejdą do rozkładu jazdy już wkrótce.

To historyczny moment. W piątek odbył się przejazd testowy pociągu po zrewitalizowanej linii kolejowej Dzierżoniów – Bielawa. Pierwszym od 42 lat pociągiem pasażerskim, który przejechał ten niespełna sześciokilometrowy odcinek był szynobus Pesa Link SA 139-013 w biało-czarno-żółtych barwach Kolei Dolnośląskich. Dla kursów towarowych ten odcinek został zamknięty w roku 2001.

- Przejmowanie i reaktywacja nieczynnych linii kolejowych to jeden z elementów strategii rozwoju transportu w naszym regionie. Przejmiemy od PKP ponad 20 odcinków linii kolejowych. W sumie to ponad 400 km torów, które w dużej części rozszerzą system komunikacji na Dolnym Śląsku. Mieszkańcy zyskają nowe połączenia do pracy, szkoły czy do miejsc wypoczynku, a turyści łatwiejszy dojazd do wielu turystycznych atrakcji w naszym regionie – mówił w marcu marszałek Cezary Przybylski, który dziś pojawił się na przystanku Bielawa Zachód.

Czytaj także:Wrocław rezygnuje z grabienia liści. Jeżom będzie łatwiej

Starania o przejęcie od PKP SA linii kolejowej nr 341 zakończyły się sukcesem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego w grudniu 2018 r. W wyniku przetargów przeprowadzonych przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei, która została zarządcą linii, w marcu zostali wybrani wykonawcy rewitalizacji odcinka Dzierżoniów – Bielawa Zachodnia.

Początkowo urząd marszałkowski deklarował zakończenie prac w sierpniu, ale z powodu decyzji wojewody, który nie pozwolił prowadzenie prac budowlanych „na zgłoszenie”, terminy uległy przesunięciu.

Czytaj także:Karłowice czekają na przebudowę ulic. Może tym razem się uda

Uruchomienie tej relacji kosztowało blisko 15 mln zł. W ramach prac zbudowano i zamontowano urządzenia bezpieczeństwa i sygnalizacyjne na czterech przejazdach, zrewitalizowano torowisko, przystanki Bielawa Wschód i Zachód są modernizowane, a Bielawa Centralna budowany.

W listopadzie jeszcze będą trwały jazdy testowe. Regularne kursy będą przedłużeniem relacji Wrocław - Dzierżoniów. Rozpoczną się wraz z nowym rozkładem jazdy, który wejdzie w życie 15 grudnia 2019 r. Dzięki rewitalizacji linii mieszkańcy Bielawy uzyskają bezpośrednie połączenie ze stolicą Dolnego Śląska. Podróż z Wrocławia do stacji Bielawa Zachód będzie trwała ok. 85 minut.

Czytaj także:Żmigrodzka: remont obiecał dyrektor Sutryk, prezydent Sutryk odwołał

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska