reklama

Historyczny moment! Pierwszy pociąg przejechał z Dzierżoniowa do Bielawy

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Zaktualizowano 
W niecały rok po przejęciu nieczynnej linii kolejowej przez samorząd województwa na nowy przystanek Bielawa Zachód wjechał pierwszy od ponad 40 lat pociąg pasażerski. To jeszcze przejazd testowy, ale regularne, bezpośrednie połączenia z Bielawy do Wrocławia wejdą do rozkładu jazdy już wkrótce Fot. UMWD
W niecały rok po przejęciu nieczynnej linii kolejowej przez samorząd województwa na nowy przystanek Bielawa Zachód wjechał pierwszy od ponad 40 lat pociąg pasażerski. To jeszcze przejazd testowy, ale regularne, bezpośrednie połączenia z Bielawy do Wrocławia wejdą do rozkładu jazdy już wkrótce.

To historyczny moment. W piątek odbył się przejazd testowy pociągu po zrewitalizowanej linii kolejowej Dzierżoniów – Bielawa. Pierwszym od 42 lat pociągiem pasażerskim, który przejechał ten niespełna sześciokilometrowy odcinek był szynobus Pesa Link SA 139-013 w biało-czarno-żółtych barwach Kolei Dolnośląskich. Dla kursów towarowych ten odcinek został zamknięty w roku 2001.

- Przejmowanie i reaktywacja nieczynnych linii kolejowych to jeden z elementów strategii rozwoju transportu w naszym regionie. Przejmiemy od PKP ponad 20 odcinków linii kolejowych. W sumie to ponad 400 km torów, które w dużej części rozszerzą system komunikacji na Dolnym Śląsku. Mieszkańcy zyskają nowe połączenia do pracy, szkoły czy do miejsc wypoczynku, a turyści łatwiejszy dojazd do wielu turystycznych atrakcji w naszym regionie – mówił w marcu marszałek Cezary Przybylski, który dziś pojawił się na przystanku Bielawa Zachód.

Czytaj także:Wrocław rezygnuje z grabienia liści. Jeżom będzie łatwiej

Starania o przejęcie od PKP SA linii kolejowej nr 341 zakończyły się sukcesem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego w grudniu 2018 r. W wyniku przetargów przeprowadzonych przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei, która została zarządcą linii, w marcu zostali wybrani wykonawcy rewitalizacji odcinka Dzierżoniów – Bielawa Zachodnia.

Początkowo urząd marszałkowski deklarował zakończenie prac w sierpniu, ale z powodu decyzji wojewody, który nie pozwolił prowadzenie prac budowlanych „na zgłoszenie”, terminy uległy przesunięciu.

Czytaj także:Karłowice czekają na przebudowę ulic. Może tym razem się uda

Uruchomienie tej relacji kosztowało blisko 15 mln zł. W ramach prac zbudowano i zamontowano urządzenia bezpieczeństwa i sygnalizacyjne na czterech przejazdach, zrewitalizowano torowisko, przystanki Bielawa Wschód i Zachód są modernizowane, a Bielawa Centralna budowany.

W listopadzie jeszcze będą trwały jazdy testowe. Regularne kursy będą przedłużeniem relacji Wrocław - Dzierżoniów. Rozpoczną się wraz z nowym rozkładem jazdy, który wejdzie w życie 15 grudnia 2019 r. Dzięki rewitalizacji linii mieszkańcy Bielawy uzyskają bezpośrednie połączenie ze stolicą Dolnego Śląska. Podróż z Wrocławia do stacji Bielawa Zachód będzie trwała ok. 85 minut.

Czytaj także:Żmigrodzka: remont obiecał dyrektor Sutryk, prezydent Sutryk odwołał

Zima 30-lecia w Polsce, zasypie nas śnieg

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 126

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

E
Emil Sawicki

Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!

b
bekacz

Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD

A
Ada

Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

H
Hrabia z Wielkopolski

We Wrocławiu powinny powstać 4 linie kolei aglomeracyjnej:

- Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica

- Oborniki Dolnośląskie - Stolec

- Świniary - Sołtysowice

- Muchobór - Gaj (specjalna leśna kolej aglomeracyjna dla kleszczy i much)

Beka na maksa w wsioków.

d
do Edward

Pytałem o twoją wieś bo chciałem ci paczkę wysłać. Dostałbyś rzeczy których nie znasz- mydło do mycia, oranżadę do picia, gumę do żucia i młotek. Tym młotkiem mógłbyś piznąć się w swój zakuty łeb, na pewno ci nie zaszkodzi a kto wie może by pomogło. Do paczki dorzucę prezerwatywy dla ciebie i rodziny żebyście się już nie rozpleniali jak króliki. Chciałem też wysłać lusterko ale wstrząs na widok swojej mordy mógłby cię zabić a tego bym nie chciał. Wiesz czemu? Bo największą karą dla takiego upośledzonego patola jest życie w świecie którego nie ogarnia. Takie pomyje jak ty są potrzebne- jedni cię biją, inni gwałcą a jeszcze innym ty robisz dobrze. Dobrze, że się z tym pogodziłeś bo na bank nic nie zmienisz. I możesz tu dalej pisać swoje gorzkie żale ale pamiętaj- człowiek ze wsi wyjdzie, wieś z człowieka nigdy.

A
Ada

Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do czy Bolkowa, Niemczy, czy Stronia Śląskiego gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

E
Emil Sawicki

Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!

b
bekacz

Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD

k
kolejarz z KD

Wsiocław nie potrzebuje pociągów do Bielawy. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

w
warszawiak

Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

c
czarna owca z Wągrowca

Nikt nie będzie jeździł tymi pociągami do Bielawy. Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!

p
pieszy z Pieszyc

Dobrze że u nas w Pieszycach nie ma pociągów. Piekło dla pasażerów!!!

Apeluję do marszałka województwa odpuście sobie remont torów do Bielawy.Tu nikt nie chce pociągów. Ratujcie to co już się psuje.

J
Jarosław Lizak

Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!

K
Krzysztof Czarnecki

Pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne. A dworzec zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga.

d
do Xyz

Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3