Od najbliższej soboty (6 lutego) wiadukt na ulicy Kowalskiej w pobliżu CH Korona zostanie zamknięty dla ruchu. Jego generalny remont potrwa pół roku.
Zamknięcie wiaduktu oznacza przede wszystkim duże komplikacje dla kierowców, ruch pieszy będzie utrzymywany na nim przez większość czasu trwania prac. Zmotoryzowani muszą się liczyć z uciążliwymi objazdami o długość 1,5 kilometra.
Drogowcy wyznaczyli następujące trasy objazdów:
Kierunek północny od ul. Kowalskiej w stronę al. Poprzecznej – trzeba będzie zjechać z ul. Kowalskiej na ul. Bolesława Krzywoustego w kierunku Warszawy, po około 700 m wjechać na wiadukt nad ul. Jana III Sobieskiego, następnie zjechać na ul. Bolesława Krzywoustego i kontynuować jazdę w kierunku węzła ul. Kowalskiej i al. Poprzecznej.
Kierunek południowy od ul. Kowalskiej w kierunku osiedli Kowale i Swojczyce - trzeba będzie jechać ul. Kowalską, al. Poprzeczną, ul. Bolesława Krzywoustego.
W związku z zamknięciem wiaduktu od soboty inaczej pojadą autobusy MPK. Zmienią się trasy linii 118 i kursów nocnych linii 242.
Autobusy linii 118 jadące od strony Swojczyc w kierunku Kromera oraz autobusy linii 242 jadące z pętli "Kowale" w kierunku Kromera będą kursowały objazdem od ulicy Kowalskiej przez ulicę Krzywoustego (w kierunku Psiego Pola), estakadę nad Jana III Sobieskiego i z powrotem ulicą Krzywoustego. W kierunku przeciwnym ich trasy pozostaną bez zmian.
Remont z dwuletnim poślizgiem
Prace na Kowalskiej miały się rozpocząć jeszcze w 2019 roku, ale wynik kolejnego już przetargu na ich przeprowadzenie został oprotestowany przez dwie firmy. O tym, że wiadukt się sypie i wymaga generalnej rewitalizacji, wykazały ekspertyzy budowlane sprzed czterech lat. Przetarg, który się uprawomocnił w styczniu był już trzecim z kolei. Poprzednie unieważniono z powodu zbyt wysokich cen proponowanych przez firmy w nich startujące.
Ostatecznie ZDiUM wybrał ofertę firmy Plus Inwest P. Żygadło. Generalny remont wiaduktu ma kosztować ponad 4,5 mln złotych. Wykonawca ma pół roku na jego przeprowadzenie od dnia podpisania umowy.
Głównym celem remontu jest wzmocnienie mostu i zwiększenie jego nośności. Zakres prac obejmie wymianę nawierzchni jezdni i chodników, naprawę podpór i konstrukcji nośnej, wykonanie izolacji oraz wymianę oświetlenia i barier energochłonnych, także na dojazdach do wiaduktu. Licząca ponad 100 metrów długości konstrukcja, powstała w 1978 roku, a wraz ze ślimakami wjazdowymi i zjazdowymi tworzy tzw. Węzeł Kowalski.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?