GDDKiA odpowiada na zarzuty w sprawie obwodnicy. Kto ma rację? (FILM)

Jerzy Wójcik
Zdaniem kierowców, to skrzyżowanie łącznika AOW z drogą Wrocław-Długołęka-Warszawa, zostało zaplanowane bez głowy
Zdaniem kierowców, to skrzyżowanie łącznika AOW z drogą Wrocław-Długołęka-Warszawa, zostało zaplanowane bez głowy Archiwum GDDKiA
Rozwiążemy problem korków na drodze Wrocław - Warszawa - deklaruje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Ale al. Jana III Sobieskiego przy granicy Wrocławia nie odzyska już dwóch pasów. To odpowiedź na list naszego Czytelnika - Krzysztofa Olszewskiego, kierowcy zbulwersowanego organizacją ruchu na skrzyżowaniu otwartego w piątek odcinka AOW z drogą nr 8 Wrocław-Warszawa (pod Długołęką).

W piątek, po otwarciu drogi łączącej AOW z trasą nr 8, w korku stanęła aleja Jana III Sobieskiego. Przy skrzyżowaniu z łącznikiem zwężono ją do jednego pasa.

- Skrzyżowanie łącznika Długołęka z DK8 to wielka porażka. Nie wiem, kto wpadł na pomysł, aby główną drogę wylotową zwęzić do jednego pasa, a potem jeszcze zainstalować sygnalizację świetlną! Nie trzeba być ekspertem, aby przewidzieć, jaki to wywoła efekt. Proszę tam pojechać (najlepiej w piątek po południu) i zobaczyć efekt swojej twórczości: kilkukilometrowy korek. I to zaraz po oddaniu do użytku fragmentu bardzo drogiej inwestycji, która teoretycznie powinna polepszyć, a nie pogorszyć warunki ruchu w tym miejscu! - napisał pan Krzysztof.
Zobacz cały list pana Krzysztofa

Co na to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, na której zlecenie zaprojektowano i wybudowano obwodnicę?
- W ciągu kilku najbliższych dni nasi pracownicy będą sprawdzać sytuację i w razie potrzeby zmieniać cykle świetle na tym skrzyżowaniu - deklaruje Michał Nowakowski z GDDKiA we Wrocławiu. - Tyle możemy zrobić teraz dla poprawienia płynności jazdy. Nie ma już możliwości powrotu do dwóch pasów w kierunku Warszawy. Lewy pas do jazdy na obwodnicę musi być wydzielony i mieć osobne światło, tak by kierowcy jadący w lewo byli bezpieczni. Tak już pozostanie do momentu otwarcia w przyszłym roku drogi ekspresowej S8 od węzła Psie Pole.

Nowakowski dodaje, że podobny problem był po otwarciu pierwszego odcinka obwodnicy w okolicach Magnic. Przez pierwsze dni tworzyły się tam korki, które ostatecznie udało się rozładować lepszym ustawieniem cykli świetlnych.

Kto ma rację? Dyrekcja dróg, czy kierowcy? Zapraszamy do dyskusji!

Wideo

Komentarze 48

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
rozsadek

... bo to jest banda durni. w tym chorym kraju decyzje podejmowane sa przez durni, ktorzy nie ponosza za to odpowiedzialnosci. jedna cholerna nie konczaca sie prowizorka doslownie WSZEDZIE! wiesz dlaczego? bo wszyscy podejmujacy decyzje albo sa idiotami, albo maja to zwyczajnie w d.... - obie opcje prowadza do tego samego i obie nie do przyjecia - zreflektuj sie - ta banda idiotow wlasnie zmarnowala kupe pieniedzy, ktore ty im wyplacales ze swoich podatkow

D
DL

Hmm ... mądrego zawsze miło posłuchać ... tylko na jakiej podstawie twierdzisz, że nikt nie będzie z tej drogi korzystał, za rok ? Mieszkańcy Sepolna, Swojczyc, Biskupina, Zakrzowa, Psiego Pola, ruch lokalny z pl. Grunwaldzkiego , ... niby którędy dostaną sią na AOW, przez codziennie zakorkowany pl. Bema i Długą ??? a może mosty Trzebnickie i Żmigrodzką ??? albo skrzyżowanie z Okulickiego ?? bardzo jestem ciekaw!

d
domio

A co to jakiegoś internautę obchodzi, że za rok nikt tamtędy nie będzie jeździł?
W ogóle nie trzeba znać planów na przyszły rok, nie trzeba nawet mieć pojęcia którędy będzie biegła S8. Ważne, że teraz można sobie pokrzyczeć i powyzywać od głupków. Taka nasza internetowa wolność.
Anonimowa trollowa wolność.

G
Gość

Pozwolenia na budowe udzielaja ostatecznie architekci odpowiedniego szczebla - tutaj wojewodzkiego. Nie może byc zbudowany żaden obiekt bez ich akceptacji, więc pretensje powinny byc kierowane do nich. Jaka maja oni wizje i horyzonty myslowe to sie naocznie przekonujemy. Na skrzyzowaniu takich dróg - to wynika wprost z odpowiednich aktów prawnych- powinny być węzły tzn. połaczenia wielopoziomowe na teraz i w przyszłosci bo to gwarantuje płynnośc ruchu, odpowiednia przepustowośc i bezpieczeństwo. Żadnego z tych warunków nie spełnia wykonane połączenie S-8 i DK 8, a wiec dlaczego takie powstało? Jest tajemnicze słowo - połączenie tymczasowe - i to pozwala na nie zachowanie normatywnych rozwiazań, a to jest na reke GDDKiA, bo to taniej, a węzeł wielopoziomowy bedzie musiał wybudować marszałek woj. jak ojdzie z obwodnica wschodnia do tego miejsca. Ale bedzie to za pare lat, bedzie inna ekipa rzadzić i będa to pieniądze marszałka a nie gddkia! Tym sie różnimy od niemców, że ono budując drogi aby działały a my aby były i to jest klasyczny przykład tego.

k
kierowca

Miarkuj trochę słowa w swoich ocenach. Za niespełna rok będzie otwarta droga S8 na którą wjedziemy z AOW. Nikt wtedy nie będzie jeździł łącznikiem "Długołęka". Wtedy ustawi się tak światła, aby wyjazd z Wro był płynny. Wiem, że może trudno przetrwać ten prawie rok w takich warunkach, ale czy to zaraz powód aby wyzywać wszystkich od głupców i kretynów...????

M
Michal

to jedyne sensowne rozwiazanie. Koszt chyba nie bedzie wielki (przy koszcie calej obwodnicy).

o
oooo

Czegoś tak głupiego dawno nie było. Jak można wydać tyle miliardów i w ten sposób zakończyć obwodnice?!!! Tuż to trzeba chyba na głowę upaść z 10 piętra lub udać się na Saharę na 1 tyg. bez wody i jedzenia!!! Kto ma tak głupkowatą wizje nie można było już zrobić jakiegoś ślimaka? Co to za tłumaczenie? Gdzie obwodnica się kończy światłami gdy dochodzi do tak ruchliwej drogi? Proszę powiedzieć a potem pisać głupoty i durne tłumaczenia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Od dawna było wiadomo że to jest po prostu śmieszne i głupie, najzwyczajniej głupie

k
kierowca

Popieram - dawno tak debilnego projektu nie spotkałem. Tylko, że tam jeszcze jest mostek do poszerzenia i pewnie na tym chcieli zaoszczędzić parę groszy i teraz zrobili kierowcom super pasztet.

b
big fellah

A JA MAM PYTANIE CZY KTOŚ DOKOŃCZY BUDOWE ŚCIEŻKI ROWEROWEJ NA UL.STRZEGOMSKIEJ NA "KRZYŻÓWCE I PRZED RONDEM ROTM.PILECKIEGO?

s
sen

Z prawej strony 200 metrów pasa dolać na podbudowie i zostawić ruch prosto 2 pasami z lekkim zygzakiem (jak np.: Grabiszyńska) i wydzielony lewoskręt tam gdzie prawie nikt nie skręca

s
sru

w normalnej firmie jesli ktos cos spartoli to za to odpowiada. tak samo powinno byc z urzedasami. rozumiem ze fundusze sa ograniczone ale to chyba lekka przesada. za ten cyrk urzedasy powinny same wyskoczyc zza biurek i golymi rekoma poprawic wszystkie bzdurne niedorubki chocby to mialo zajac im cale zycie. gamonie z nadania partyjnego tam siedza albo taki beton jak w wojsku ktorego nie da sie ruszyc bo tam zawsze byl i bedzie. sa wogole jakies wymagania na urzednika GDDKiA czy wystarczy powiedziec ze tam pracuje moj tatus albo mamusia?

g
gosc

na magnicach zadne korki sie nie tworzyly

g
gosc

na magnicach zadne korki sie nie tworzyly

b
buba

Ramiszów jest może mały, ale kto tam mieszka???!

K
Krys z Wroc

Ale łyżka dziegciu ją psuje. Kilkaset (800) metrów przed zjazdem przy lotnisku znaki ograniczenia do 60km/h potem 50. ZOMO stoi z szuszrką i zabiera pieniądze. Głupota. Celowa? czy państwo biedne i POtrzebuje nowych pieniędzy od kierowców. Marni projektanci ruchu drogowego we Wrocławiu. Oznakowanie trudne do zrozumienia. Kogo obchodzi drogowskaz "Bydgoszcz 222km - na autostradzie A4". Nie ma Gdańska, Szczecina, Warszawy, ale jakaś Bydgoszcz.

Dodaj ogłoszenie