Gazeta Wrocławska jednym z najbardziej opiniotwórczych mediów

m
Gazeta Wrocławska była w listopadzie 2019 drugim najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w Polsce. Tak wynika z raportu przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W zestawieniu wyprzedziło nas tylko Radio Poznań. Trzecie miejsce zajął Głos Wielkopolski.

Raport Instytutu Monitorowania Mediów powstał na podstawie 37 358 listopadowych przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia, telewizji i portali internetowych w Polsce. Sprawdzano, jak często poszczególne redakcje powoływały się w swoich informacjach na inne tytułu.
W zestawieniu mediów regionalnych wygrało Radio Poznań, które cytowano w listopadzie 201 razy. Na Gazetę Wrocławską powoływano się 151 razy, a na Głos Wielkopolski - 141.

Gazeta Wrocławska jednym z najbardziej opiniotwórczych mediów

W głównym zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce prowadzi Onet, na który inne media powoływały się 4352 razy. Drugie miejsce zajęła Wirtualna Polska (3191), a trzecie - RMF (3146).

Wśród ogólnopolskich tytułów prasowych prowadzi Rzeczpospolita (2584), przed Gazetą Wyborczą (1639) i Super Expressem (1369).
Najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem były Sieci (468), wyprzedzając Wprost (383) i Politykę (164). Wśród miesięczników wygrał Forbes (120), wyprzedzając Press (82) i Playboya (65).
W zestawieniu portali internetowych prowadzą już wspomniane Onet (4352) i Wirtualna Polska (3191), a trzecie miejsce należy do serwisu wPolityce (1018).
TVN24 była z kolei w listopadzie najczęściej cytowaną stacją telewizyjną (1847 cytowań), główny kanał TVN zajął drugie miejsce (1420), a Polsat News trzecie (1335). Zestawienie stacji radiowych otwiera RMF (3146), wyprzedzając Radio Zet (902) i PR1 (626).

Jak powstaje ranking najbardziej opiniotwórczych mediów? Instytut Monitorowania Mediów analizuje, jak często inne media powoływały się na daną gazetę, radio, telewizję czy portal w swoich publikacjach.

Analiza obejmuje wszystkie przekazy medialne, w których cytuje się lub powołuje na doniesienia, które pierwotnie pojawiły się w innych środkach przekazu. Do raportu są kwalifikowane publikacje odwołujące się do artykułów, wypowiedzi, stwierdzeń, które pojawiły się na łamach bądź antenie innego medium, pod warunkiem, że nie są omawiane w kontekście przeglądu mediów oraz nie są przedrukiem z innego medium.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 37 358 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych

Bodnar nie może pełnić funkcji RPO

Wideo

Dodaj ogłoszenie