Game Developers Conference - Jak pandemia zmieniła branże gier i jakie efekty kryzysu odnotowali producenci?

Anita Stryjewska
Anita Stryjewska
GDC
Udostępnij:
Pandemia wpłynęła na wszystko, co nas otacza, ale w szczególności na aktywności zawodowe. Branża gier szczególnie odczuła przejście w zdalny tryb pracy, jakie są tego efekty obecnie?

Niedawno miała miejsce jedna z największych konferencji w branży gamingu na świecie – Game Developers Conference (GDC). Przy okazji tego wydarzenia, zlecono zewnętrznej firmie State of the Industry Survey przeprowadzenie badań specjalistycznych, dotyczących wpływu pandemii na branżę gier. Co ciekawe, w przeciwieństwie do większości obszarów gospodarczych, rynek gier odnotował liczne komplikacje i utrudnienia, ale w niektórych aspektach wręcz zyskał.

Według opublikowanych informacji, aż 44% pytanych odczuło problemy związane z komunikacją oraz zmianą trybu wykonywania obowiązków na pracę zdalną, co spowodowało opóźnienie premier tytułów. Jednocześnie prawie połowa ankietowanych, w postaci aż 47% przedsiębiorstw zajmujących się produkcją gier, odnotowała wzrost popularności swoich produktów. Miało to swoje odzwierciedlenie także w rozwoju poszczególnych firm, a w związku z tym - w zwiększeniu zatrudnienia pracowników w tym obszarze rynku.

Dlaczego pandemia przyniosła w poszczególnych przypadkach zyski branży gier? Cóż, odpowiedź jest dość oczywista, gdyż kryzys pandemiczny wpłynął negatywnie na większość ludzi. Problemy z zatrudnieniem, starach o zdrowie swoje i osób bliskich, stres wywołany zamknięciem oraz kolejnymi obostrzeniami spowodowały, że większość ludzi potrzebowała rozrywki bardziej, niż kiedykolwiek. Natomiast ograniczenie swobody poruszania się i styczności z innymi ludźmi spowodowały, że gry były oczywistym wyborem – nie wymagały wychodzenia z domu, a w wielu przypadkach umożliwiały kontakty międzyludzkie. Tym sposobem, gry stały się doskonałą odskocznią w trudnych czasach, dzięki czemu wartość i istotność całego rynku gier wzrosła, co bezpośrednio odczuli deweloperzy na całym świecie.

Kreatywne myślenie to kluczowa kompetencja przyszłości KOMENTARZ

Wideo

Materiał oryginalny: Game Developers Conference - Jak pandemia zmieniła branże gier i jakie efekty kryzysu odnotowali producenci? - GRA.PL

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie