Fotoradar w co piątym maszcie. GITD zrobi ci zdjęcie na czerwonym

Przemysław Wronecki
fot. Tomasz Hołod
Udostępnij:
Z dróg Dolnego Śląska zniknie 28 masztów, w których mogły być zainstalowane fotoradary. Dla kierowców oznacza to mniej martwych masztów, ale większe szanse na zdjęcie, gdy złamiemy ograniczenie prędkości. Teraz w co piątym urządzeniu będzie maszyna rejestrująca zbyt szybką jazdę kierowców.

Dotąd Południowo-Zachodnia delegatura Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (obejmuje woj. dolnośląskie i niewielki fragment lubuskiego) w swojej dyspozycji miała 20 fotoradarów zainstalowanych na stałe oraz 80 masztów między którymi przekładane jest 11 urządzeń.

Co ciekawe, likwidowane maszty inspekcji mogły przejąć samorządy. Jak informuje Łukasz Majchrzak, rzecznik Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, żaden z Dolnego Śląska nie był zainteresowany takim rozwiązaniem.
Dobra informacja jest taka, że w lipcu 2014 GITD kończy się czas na dotowanie fotoradarów do nowych przepisów. Z dróg muszą zniknąć atrapy, a każdy działający fotoradar ma być oklejony na żółto i znajdować się przed nim musi znak informacyjny D-51 „kontrola prędkości”. Część urządzeń przy drodze krajowej nr 8 Wrocław- Kłodzko już została oklejona.

Część masztów zdecydowano się usunąć, bo nie spełniały swojego zadania, czyli poprawy bezpieczeństwa na drogach. Z raportu przygotowanego przez Politechnikę Gdańską na zlecenie GITD wynika, że z 174 fotoradarów na terenie Polski, które zostały przejęte od policji, aż 113 lokalizacji nie ma uzasadnienia. Tylko 22 uznano jako konieczne.

Niestety „Krokodylki”, bo tak kierowcy żartobliwie określają pracowników GITD, w najbliższym czasie chcą kupić kolejne fotoradary, urządzenia do pomiaru odcinkowego prędkości i rejestrowania przejazdów na czerwonym świetle. Naukowcy z Politechniki Gdańskiej po przeanalizowaniu statystyk wypadków między 2009 a 2011 r. zaproponowali już lokalizację ustawienia nowych urządzeń.

Ich zdaniem na Dolnym Śląsku odcinkowy pomiar prędkości zastosować należy na DK35 koło Świebodzic i na DK3 między Lubinem a Polkowicami. W całej Polsce ma zostać zainstalowanych 29 takich urządzeń. Będą one rejestrować czas przejazdu między dwoma punktami, jeżeli średnia prędkość będzie większa niż ograniczenie obowiązujące na drodze kierowca dostanie mandat.

Nowe fotoradary mogłyby się pojawić na DK35 (pow. wrocławski), DK8 (pow. wrocławski), DK30 (pow. lwówecki), DK12 (pow. głogowski), DK 15 (pow. milicki).

Natomiast do rejestrowania kierowców przejeżdżających przez skrzyżowanie na czerwonym świetle zaproponowano krzyżówki: DK3 (pow. lubiński), DK35 (pow. wałbrzyski), DK12 (pow. polkowicki).

Z tych miejsc znikną maszty od fotoradarów:

  • Jelenia Góra: ul. Wrocławska 101, ul. Spółdzielcza 27, ul. Jana Pawła II/ul.Paderewskiego, ul.Wolności 196, ul. Wincentego Pola 21;
  • Legnica: ul. Wrocławska /ul.Ziemowita DK94, ul.Piłsudskiego /ul.Mazowiecka;
  • DK 3: Gaworzyce, 2x Kazimierzów, Polkowice, 2 x Biedrzychowa, Szklary Górne, Obora, 2x Małuszów, ok Świny, Radomierz;
  • DK 5: ok. Gościławia, ok. Mielęcina, Jaroszów, Strzegom ( skrzyżowanie z DW 345), Sławiska;
  • DK 8: ok. Cieszyc, Wilków Wielki;
  • DK 12: Serby;
  • DK 94: Prochowice.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 35

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mario
nazwa GIDT kojarzy mi się z jednym, z GNIDĄ.
K
Kiero
W Prochowicach już dawno nie ma fotoradaru ponieważ został on usunięty przez ciężarówkę, której kierowca chcąc uniknąć uderzenia w pojazd stojący na czerwonym wybrał "gołębnik" na poboczu.
n
nie kumam!
Ty sam z siebie jesteś taki durny - czy może ktoś ci płaci za wypisywanie tekstów godnych imbecyla?
w
w
tutam, sam robisz bledy az oczy kłują więc się nie wymądrzaj pajacu funta kłaków warty. polecam wizyte w niemczech i zobacz jak radary tam łapią takich durni jak ty. aaaa ty jak wiekszosc polaczkow, przekracza granice i od razu predkosc przepisowa.
t
tutam
Naucz się pisać bez błędów i durnych popisów.Przeczytaj ze zrozumieniem o czym piszę i już ty nikogo nie ucz, co gdzie jest i jak jest.Przecież na takim poziomie; gdzie ciągle obrażasz kogoś wyzywając od debili nie można rzeczowo rozmawiać i dyskutować. Najpierw naucz się życie , później poznaj świat , pomieszkaj trochę dłużej na tzw zachodzie i dopiero się wymądrzaj trollu.
z
zgtadza się !!!
teoretycznie, jakby ilość pijanych debili w Peelu spadła do zera. to circa 2mln polskich żydków w sądach , policji ,administracji , więziennictwsie, klerze, wojskowości itp,itd, poszła by się jebać na zieloną trawkę i nie miało by co do gara włożyć, ahoj durne polskie goje !
W
Wroc
gdzie są oddawane długie odcinki dróg ekspresowych i autostrad.
To fatalny stan infrastruktury jest winny, a nie kierowcy.
Tusku! Dziekujemy!
W
Wiejadło
Na drogach już jest państwo policyjne. Do tego skorumpowani policjanci!
Gdybyśmy my zaczęli od służb i zarządców dróg wymagać by spełeniali swe obowiazki, okazało by się, że to kierowcy lepiej się wywiązują niż oni!
L
Lokator
A przed tunelami ograniczenia dla aut o 2 m niższych niż tunel.
No i oczywiście mandaty z różny odcień pomarańczowych żarówek w kierunkowskazach. (W Bolesławcu są tacy policjanci)
To Polskie przepisy!
W
WP
Jeżdżę tam często i od dawna żadnego nie widziałem?
l
l
skoro wszyscy uwazacie ze radary są zbędne, to skąd tyle trupów na drogach ?!?!? bedziecie inaczej gadać jak wylądujecie w szpitalu jeden z drugim bo komuś się spieszyło albo ktos z rodziny na cmentarzu wyląduje?
w
w
jakim durniem trzeba byc zeby pisac takie rzeczy jak ty. umiesz w ogole myslec? w niemczech jest bezpiecznie bo kary sa surowe i rychłe. nikt sie nie szczypie i radary sa poukrywane w krzakach, w swiatlach, na zakretach i nikt nie mowi gdzie i kiedy dostaniesz fleszem w oczy - nawet w srodku nocy.

i jest niebezpiecznie w niemczech? byles tam kiedys polaczku?

owszem, tam sa wypadki, ale ruch samochodowy jest 10x wiekszy niz w polsce a wypadkow proporcjonalnie DUZO mniej.

debilowi sie nie wytlumaczy
P
Prot
Bo to wina dróg jest, że ludzie dopierdzielają jakby jechali do pożaru i przejeżdżają na czerwonym.
Te drogi, to samo zło, że tak mnaipulują tymi biednymi kierowcami.
M
Marcin
Dobra ,ale jak wpadniesz pod samochód na rowerze to sam płacisz za szkody i leczenie.
G
Gość
Działo by się tyle ,że kolejna polibuda dostanie do opracowania na nowy system bankomatowych a bezpieczeństwo nadal wszyscy będą mieli w du..ie.Gdyby kotś kompleksowo chciał poprawy bezpieczeństwa to przekazał by do stosowania zestaw wytycznych jakie muszą spełniać przebudowywane i remontowane drogi. Na dzeń dzisiejszy bardziej urzędnicy przejmują się przydrożnymi drzewami niż ludźmi.
Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie