Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fotopułapka na kierowców przy mostach Młyńskich we Wrocławiu? Do urzędu wpłynął wniosek

Jarosław Jakubczak
Jarosław Jakubczak
Autorzy wniosku chcą, aby na ul. Św. Jadwigi postał odcinkowy pomiar prędkości
Autorzy wniosku chcą, aby na ul. Św. Jadwigi postał odcinkowy pomiar prędkości Fot. Jaroslaw Jakubczak / Polska Press
Fotopułapka na kierowców niestosujących się do zakazu ruchu przy mostach Młyńskich, odcinkowy pomiar prędkości na pobliskiej ul. św. Jadwigi przy Ostrowie Tumskim i na al. Jana III Sobieskiego na Psim Polu, a także dodatkowe bariery w tym miejscu chroniące pieszych oraz rozdzielające pasy ruchu. To wnioski, jakie wpłynęły do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Czy te pomysły zostaną zrealizowane?

Autorzy pism, które trafiły do urzędników, wnioskują m.in. o fotopułapkę, czyli urządzenie, które automatycznie rejestrowałoby wykroczenia kierowców związane z zakazem ruchu na moście Młyńskim Północnym. "Taka fotopułapka pozwoliłaby skierować służby tam, gdzie są bardziej potrzebne" - uważają autorzy wniosku.

"Na ul. św. Jadwigi kierowcy taksówek i innych pojazdów przekraczają dozwoloną prędkość. Nieuprawnione pojazdy nagminnie też nie stosują się do znaku zakazu ruchu B-1 przy wjeździe na most Młyński. Policja i straż miejska zapewniają, że są tam prowadzone regularne kontrole. Przejeżdżam tam jednak codziennie od dłuższego czasu i najwyżej raz widziałem, żeby była tam kontrola - powiedział nam jeden z autorów wniosku, Piotr Kosicki z zespołu “Wrocław i jesteś na bieżąco”, na co dzień prowadzący kanał informacyjny dla kierowców i mieszkańców Wrocławia na popularnym portalu społecznościowym.

Mosty Młyńskie - skrót w centrum miasta

Przypomnijmy- mosty Młyńskie i ul. Św. Jadwigi to skrót między centrum miasta przy Hali Targowej i placem Bema. Niestety, dla większości kierowców, skrót od dawna "nielegalny". Przez most Młyński Północny przejechać mogą tylko wybrane pojazdy m.in.: tramwaje, taksówki, pojazdy uprzywilejowane, samochody elektryczne i rowery.

Na al. Jana III Sobieskiego przy salonie Opla jest z kolei niebezpieczny łuk. Kierowcy często przekraczają tam prędkość i tracą panowanie nad pojazdem. Wpadają na chodnik i może dojść do jeszcze większego nieszczęścia. Dlatego wnioskowaliśmy o bariery energochłonne przy chodniku i pośrodku jezdni. Odcinkowy pomiar prędkości sprawiłby, że będzie tam o wiele bezpieczniej -uważają autorzy wniosku.

Czy pomysły wrocławskich aktywistów zostaną zrealizowane?

"Główny Inspektorat Transportu Drogowego wyjaśnił, że nie posiada takiego urządzenia jak fotopułapka. Urzędnicy podjęli też działania, mające na celu ustalenie rzeczywistych zagrożeń w miejscach zgłoszonych przez autorów projektu" - czytamy w odpowiedzi udzielonej przez Naczelnika Delegatury Południowo-Zachodniej GITD, Jacka Dziedzica.

Urzędnicy z GITD i ze ZDiUM zwrócili się też o opinię i dane na temat realnych zagrożeń w tych miejscach do Komendy Miejskiej Policji we Wrocławiu.

Czy takie rozwiązania poprawiłyby bezpieczeństwo we Wrocławiu? Czekamy na Wasze opinie i komentarze!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska