Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Firmy z branży kosmetycznej na targach w Kijowie

Janusz Michalczyk
organizator
To największe wydarzenie branży w Europie Wschodniej - spotkanie przedstawicieli branży kosmetycznej i prezentacja najnowszych trendów i produktów. Udział w targach wzięło ok. 2 tys. firm z Europy i Azji. Stoisko regionalne naszego województwa przygotowane zostało przez Dolnośląską Agencję Współpracy Gospodarczej sp. z o.o.

Targi w Kijowie uznawane są za najważniejsza imprezę branży w tej części Europy. I choć nie są tak ogromne jak bolońskie czy monachijskie, bez wątpienia można je porównać do podobnych wydarzeń w Wiedniu czy Pradze.
- Ukraina to bardzo interesujący rynek dla branży kosmetycznej. Trzeba jednak wiedzieć, że nie ma tu klasy średniej. Produkty muszą być zatem albo bardzo tanie, albo bardzo drogie - mówi Mariusz Sinior z DAWG.- Polska marka jest tu bardzo dobrze postrzegana, podobnie jak u nas niemiecka. Produkt z Polski oznacza dobrą jakość i europejskość, co na tutejszym rynku jest ogromnym atutem.
Na regionalnym stoisku naszego województwa swoją ofertę prezentowały Resibio ze Świdnicy, Purite i Technox z Wrocławia, Uzdrowisko Lądek-Długopole oraz Kosmed (Wrocław i Głubczyce). Świdnicki Organique, który również uczestniczył w wydarzeniu, ma na Ukrainie dwa sklepy, obecny jest jednak głównie w hotelach i ośrodkach SPA. Firma rozwija się tutaj bardzo prężnie
Duże zainteresowanie w Kijowie wzbudziła oferta Uzdrowiska Lądek-Długopole, które pod hasłem: „Wiekowy kurort, nowoczesne leczenie” prezentowało swoje linie dla kobiet i mężczyzn, bazujące na biosiarce i witaminach. Linie do włosów z naftą, czy produkty pielęgnacyjne dla matek i dzieci Kosmedu również przyciągały dystrybutorów.
- Z pomocą DAWG odbyłem wiele obiecujących rozmów. Naszą ofertę przedstawimy teraz indywidualnie zainteresowanym odbiorcom. Potrzebne będę pewne modyfikacje związane głownie z certyfikacją, jak również rejestracją produktu w unijnych instytucjach, ale to przełoży się na sprzedaż na rynku Ukrainy i krajów azjatyckich - mówi Zbigniew Leżański z firmy Kosmed.
- To nasze kolejne targi w jakich uczestniczymy w tym roku. Byłyśmy ostatnio w Bolonii i muszę przyznać, że Kijów przebił Włochy. Zaskoczył nas rozmiar wydarzenia, jak również jego wysoki poziom - przyznaje Anna Piwnicka z firmy Cosmoderma.
Dodaje że Ukraina to specyficzny rynek i firma będzie musiała mocno zrewidować swoją ofertę.
- DAWG zabrał nas na spotkanie z przedstawicielem polskiego Zagranicznego Biura Handlowego w centrum Kijowa. Dzięki temu zdobyłyśmy wiele cennych, praktycznych informacji o tym rynku. Przyznaję, że wcześniej nawet nie wiedziałyśmy, że takie punkty istnieją, pomagają w znalezieniu parterów biznesowych, udostępniają pomieszczenia na spotkania i służą tak szerokim wsparciem - dodaje.
Bloki tematyczne targów Inter Charm 2018 to: perfumeria, kosmetyki, kosmetyka profesjonalna i SPA, kosmetyki i akcesoria do włosów, kosmetyki do paznokci, kosmetyki naturalne i apteczne, suplementy diety, opakowania, surowce i usługi na rzecz marek obcych (private label).
Udział w targach był elementem projektu realizowanego przez DAWG pn. „Zdobycie nowych rynków zbytu oraz budowanie rozpoznawalności marki Dolny Śląsk w kraju i za granicą”.
Przypomnijmy, że Dolnośląska Agencja Współpracy Gospodarczej przygotowała w tym roku misje gospodarcze do Gruzji, Kazachstanu, Niemiec, Włoch, Chin, Wietnamu. Do końca roku przedsiębiorcy odwiedzą też USA, Austrię oraz Francję.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska