Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Firmy IT ruszą na podbój zagranicznych rynków

Redakcja
Firmy IT ruszą na podbój zagranicznych rynkówUdział przedsiębiorców MŚP w specjalnym programie promocji sfinansowany zostanie ze środków poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” PO IR
Firmy IT ruszą na podbój zagranicznych rynkówUdział przedsiębiorców MŚP w specjalnym programie promocji sfinansowany zostanie ze środków poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” PO IR Pixabay.com
Japonia, USA, Brazylia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Izrael – na tych rynkach polskie firmyz branży IT będą mogły zaprezentować swoje aplikacje lub inne innowacyjne produkty. Specjalnie dla nich przygotowano tzw. Program promocji branży IT/ICT. Udział w nim umożliwi przedsiębiorcom ekspansję na nowe, perspektywiczne rynki poza UE, często odległe i kosztowne. Do podziału będzie 100 mln złotych.

Udział przedsiębiorców MŚP w specjalnym programie promocji sfinansowany zostanie ze środków poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” PO IR, za którego realizację odpowiada Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. W przyszłym miesiącu zostanie ogłoszony konkurs.

- Dla wrocławskich firm z branży IT to niesamowita okazja, aby zaplanować ekspansję na wybrane rynki. Konkurs dotyczy wsparcia innowacyjnych przedsiębiorców i promowania marek produktowych, które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych. Firmy IT mogą ubiegać się o wsparcie finansowe na pokrycie części kosztów działań promocyjnych, m.in. udział w międzynarodowych targach w Stanach Zjednoczonych lub w Japonii – wyjaśnia Marcin Kowalski, prezes zarządu firmy doradczej Human Partner Sp. z. o. o., pomagającej przedsiębiorcom pozyskać dotacje unijne. - W trakcie oceny wniosków priorytetowo traktowane będą firmy wprowadzające innowację produktową lub procesową oraz prowadzące działalność eksportową. Trzeba również pamiętać, że działania muszą być realizowane na terenie krajów wskazanych jako perspektywiczne w programie promocji - podkreśla Marcin Kowalski.

Dla firm informatycznych wybrano 7 krajów, m.in. Brazylię, Japonię, Koreę Południową, USA, Iran, Izrael, oraz Zjednoczone Emiraty Arabski.

Przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu, musi uczestniczyć w przynajmniej sześciu targach branżowych w charakterze wystawcy.

- Są to znane imprezy międzynarodowe, jak na przykład Cloud Expo/Internet of Things Expo czy Techcrunch Disrupt w USA. Udział firm IT z Polski przełoży się nie tylko na nowe kontakty handlowe, ale też zaprezentowanie rozwiązań wśród potencjalnych kooperantów z rynku amerykańskiego - mówi Marcin Kowalski. Tym bardziej, że przedsiębiorca może z dotacji sfinansować transport i ubezpieczenie osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych, miejsce wystawowe na targach, opłaty rejestracyjne za udział w imprezie oraz wpis do katalogu targowego.

PARP sfinansuje również samą budowę stoiska wystawowego na targach lub wystawie, w tym w szczególności koszty wynajmu i obsługi stoiska wystawowego oraz reklamę w mediach targowych. Maksymalną wartość wydatków wynosi 1 mln złotych. Poziom dofinansowania dla mikroprzedsiębiorstw wynosi 85%, natomiast dla małych firm IT - 75% jako pomoc de minimis. Średnie przedsiębiorstwa mogą liczyć na 60% dofinansowania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska