Jedyny tramwaj, który pozostał we Wrocławiu z początków XX wieku. Odzyskany z altanki, zrekonstruowany i przywrócony do oryginalnego wyglądu, jest sprawny i wrócił na tory. W niedzielę, 7 listopada przed zabytkowymi halami zajezdni Popowice, spotkali się miłośnicy transportu. Przebrani w stroje z epoki, wyruszyli w krótką podróż z grupą rekonstruktorów. Tramwaj wykonał trzy kursy między zajezdnią Popowice a Pilczycami. Nie zabrakło również opowieści na temat historii powstawania linii tramwajowych i samych pojazdów jakie woziły wrocławian.
Prezentowany po udanej renowacji tramwaj jest pojazdem wyjątkowym na skalę światową. Tego typu tramwaje jako pierwsze wprowadzane były dla transportu elektrycznego we Wrocławiu. Unikalny tramwaj Maximum, jakim może pochwalić się Wrocław, powstał w 1901 roku, a zrekonstruowany pojazd nazwano imieniem Maxa Berga, wrocławskiego architekta z początku XX wieku.
Tramwaje elektryczne do swojej floty wprowadziła spółka BSEG (Breslauer Straßen-Eisenbahn-Gesellschaft ), jedna z firm obsługujących początkowo tramwaje konne we Wrocławiu. Zaprezentowany w niedzielę Maximum, to drugi typ wagonu jaki spółka wyprodukowała w tamtym czasie. Dawniej 50 czteroosiowych, eleganckich i elektrycznych, z drewnianym nadwoziem Maximusów jeździło długie lata po wrocławskich torach. Jeszcze w latach 60. XX można było spotkać ten model.
echodnia.eu Adam Michcik jak oddać ważny głos - na region
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?