Estakada od soboty będzie zamknięta. Nowa jezdnia prawie gotowa

Marcin KrukZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (10 zdjęć)
Dokonują się historyczne zmiany. Ważna arteria komunikacyjna zostanie zamknięta, a ruch przez pl. Powstańców Warszawy zostanie poprowadzony „po ziemi”. Drogowcy zapewniają, że wg ich obliczeń, nowy lewoskręt nie utrudni w żaden sposób poruszania się pojazdów w tym rejonie.

Od soboty rano, 3 sierpnia, przejazd estakadą zachodnią, czyli tą bliżej budynku poczty, nie będzie możliwy. Kierowcy jadący od strony ul. Oławskiej przez pl. Powstańców Warszawy w kierunku mostu Pokoju będą od teraz jechać „po ziemi” nowym dwupasmowym lewoskrętem. Przed wjazdem na otwierane skrzyżowanie będzie sygnalizacja świetlna, a miasto zapewnia o szybkim uruchomieniu buspasa wzdłuż lewoskrętu.

Wprowadzane zmiany wg zapewnień urzędników nie mają wydłużyć czasu pokonywania tego odcinka. Jeszcze kilka tygodni temu Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji zapewniał, że nie będzie żadnych utrudnień. Urzędnik dodawał, że takie wnioski płyną z badań ruchu przeprowadzonych przez Wydział Inżynierii Miejskiej.

Samo wyburzanie przęseł estakady rozpocznie się w długi weekend i potrwa od 15 do 19 sierpnia. Ruch będzie poprowadzony objazdami. Jadący z mostu Grunwaldzkiego w stronę ul. Oławskiej zaraz za mostem skręcą w prawo przez parking pod urzędem wojewódzkim, potem w lewo na pl. Powstańców Warszawy i dotychczas używaną drogą do ul. Oławską.

Znacznie dłuższy objazd przewidziany jest dla jadących od mostu Pokoju w stronę ul. Traugutta i dalej do Krakowskiej. Żeby się tam dostać, za mostem Pokoju trzeba będzie skręcić prawo w al. Słowackiego, następnie w Podwale pomiędzy OVO i galerię Dominikańską. Na skrzyżowaniu Podwala z ulicami Oławską - Traugutta jeden pas pozwala skręcić w lewo. Po skręceniu kierowcy znajdą się na fragmencie ul. Traugutta przed pl. Społecznym, z którego będzie można pojechać w stronę Krakowskiej czy Pułaskiego.

Zmiany w kursowaniu tramwajowej linii 4 i 33 i autobusów D, 145, 146, 149, 240 i 241. Tramwaje pojadą w obu kierunkach od pl. Dominikańskiego przez most Pokoju, Szczytnicką do pl. Grunwaldzkiego.

Dla autobusów D, 145, 146, 149 i kursów nocnych linii 241 z Grunwaldu w kierunku centrum wprowadzony będzie objazd od mostu Grunwaldzkiego przez parking przed urzędem wojewódzkim do przystanku „Poczta Główna”. W stronę przeciwną trasa pozostanie bez zmian.

Linia 240 nocą będzie poprowadzona z pl. Grunwaldzkiego do Dworca Głównego objazdem od mostu Grunwaldzkiego przez parking koło urzędu wojewódzkiego, ulicami Słowackiego, Podwale i Traugutta do pl. Wróblewskiego.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 160

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

m
marek

To jest tragedia dla miasta :(. Licze, ze NIK zajmie sie ta decyzja.

k
kierowca

Skręcić w lewo z Podwala w kirumku Teagutta ... To cud, jeśli tam przejadą dwa auta. Plus korek na Ołwskiej, czekających na skręt dalej na most Pokoju ... Badania magistratu ... Kpina z mieszkanców ...

I
Idiotyczny pomysł!!!!

Zatrzymać ten idiotyz póki mozna!!! Czyli zamiast estakady mamy wizualizacje jak to bedzie wylądało za .... może 20 30 lat!!!!!!! I to narazie tyle. Powinno mieszkańcom wystarczyć!!! Chore głowy rządzą tym miastem - jeśli coś burzycie to przynajmniej miejcie na to pieniądze project I wybraneo wykonawcę na przebudowę a nie tylko wizję co się zamarzyło naszemu Prezydentowi I jeggo Świcie!!!!!! JEDNYM SŁOWEM TRAGEDIA!!!!!

h
huby

Tylko mądry inaczej mógł pozwolić na zburzenie estakady, to potwierdza jak wielkie głąby rządzą we Wrocławiu a jaki inteligentny elektorat na tych błaznów głosował.

o
oficer pedałowy
2019-08-02T08:32:00 02:00, ChoopiGuy:

Z niecierpliwością czekam, aż zaczną zasypywać przejazdy pod Dominikańskim. Przecież one w ogóle nie ułatwiają ruchu samochodowego, światła są lepsze, no i zwężenia dla osobowych także.

2019-08-02T09:10:11 02:00, Inseminator:

Jak widać debili nie brakuje. Ktoś cie posadził czy sam się zrodziłeś?

znasz słowo "ironia"? i to nie jest stary model żelazka..

o
otua

To wielki dzień w historii Dynamizmu i jego odłamu Tęczowej Alternatywy. Setki wkurzonych POstów kierowców świadczą o doskonałości tej decyzji. Dynamiści i Tęczowi starają się jak najbardziej utrudnić żywot normalnych ludzi i tu trafiają bardzo celnie, do zobaczenie wkrótce przy urnach....

M
MyK

czemu narzekacie?

Wszem i wobec wiadomo było, że Sutryk będzie kontynuatorem chwalebnej polityki miasta w zakresie utrudniania życia kierowcom aut nie oferując nic w zamian.

Na przyszłość może warto zastanowić się lepiej przy urnie wyborczej czy Tęczowa Alternatywa jest dobrym rozwiązaniem....

Zostało jeszcze kilka ulic we Wrocławiu bez progów zwalniających, przystanków weneckich, naziemnych przejść dla pieszych nad podziemnymi i świateł bez zielonej fali.

G
Gość

Dobrze że rozbiorą to brzydactwo, ale czy na pewno ruch będzie płynny ? Przydałoby się tez trochę zieleni w tej okolicy...

O
ON
2019-08-01T18:52:52 02:00, m:

To się nadaje dla CBA i ABW !!!

Jakiś deweloper grubo zapłacił by tam postawić bloki i biurowce a my kierowcy będziemy stać w MEGA KORKACH !!!!

Obydwa wiadukty są z 1986 r i mają się dobrze a ten w stronę Traugutta był "remontowany" i na nim jest DUŻO WIĘKSZY ruch i jakoś go nie trzeba burzyć. Ten drugi w stronę mostu Pokoju jakimś "cudem" (deweloperskim) nagle jest do rozbiórki. Jeśli już do rozbiórki to wybudować nowy tak jak budują kładkę nad ul. Sobieskiego a nie wyburzać dla dewelopera pod przykrywką ,że jest w złym stanie. Dlaczego wyburzają i tam ma być blokowisko i biurowce ?

To oznacza tylko to ,że to przekręt !!!!!!!!!!!!!!!!!

2019-08-02T11:19:30 02:00, Gość:

Hahaha, tylko kupić popcorn i czytać te Wasze pojękiwania cały dzień. Przednia rozrywka. Wam już od siedzenia w tych Waszych nieśmiganych passatach 1.8 TDI mózgi całkiem zaczadziło. Zrozumcie misie kolorowe, że żadne miasto nie jest w stanie przyjąć takiej ilości samochodów jaka przypada w PL na jednego mieszkańca. Dokładanie dróg i pasów tylko pogarsza sytuację i jest to dowiedzione naukowo, tylko że trzeba by się cokolwiek dokształcić w temacie. Ale co tam lepiej jojczyć że "Sutryk to bandyta" a "pedalarze chcą unicestwić Wrocław"....Prawda jest taka,że Sutryk przy poparciu zdecydowanej większości mieszkańców (odsyłam do badań które przeprowadzał ratusz nt. ograniczenia ruchu kołowego), stara się realizować jedyną możliwą drogę odkorkowania miasta. Przez 4 kadencje Dudkiewicza dróg tylko przybywało, zbudowano AOW, obwodnicę Śródmiejską, poszerzono niezliczoną ilość wlotówek do miasta i co? Korki się tylko powiększyły bo więcej osób kupiło autka i zaczęło ich na co dzień używać. Nie oszukujmy się 80% z Was mogłoby do pracy, szkoły, sklepu dostać się na sto innych sposobów niż wożenie d..py autem. Można iść pieszo, pojechać rowerem, hulajnogą, autobusem, tramwajem, taksówką, ale nie lepiej wozić powietrze 1,5 tonowa puszką metalu, bo przeciez "mam horom curke"...Jesteście zabawni w swoim bólu tyłka, ale powylewajcie sobie troszkę żali jak Wam to ulży.

A kto ci powiedział, że ktokolwiek ma prawo dyktować jakich środków lokomocji mam używać ? Ty się nadajesz do kabaretu . Odkorkowanie miasta metodą na "dewelopera" musi być najzabawniejszym zajęciem w Europie. To nie "MY" kupiliśmy więcej autek tylko deweloperskie stajnie zostały zapełnione prowincjonalnym materiałem wyposażonym w B(olidy) M(łodzieży) W(iejskiej). Kto buduje domy ten je sprzedaje ( wynajmuje ) co skutkuje napływem ludności . A napływ ludności ma swoje plusy i minusy , a w tym wypadku są to właśnie minusy w formie korkowania ulic, chodników, placów, trawników i innych przestrzeni miejskich . Czy UM sprzedając tereny pod budowę osiedli zażądał od deweloperów by sprzedawali je tylko rowerzystom i pieszym ??????

Czy ktoś w ogóle rozumie , że napływ ludności prowadzi również do wyzwań urbanistycznych ? A gdzie przestrzeń zielona, gdzie obszary wolne od handlu i innej komercji, gdzie place zabaw i baseny?

Czy Wrocław ma być miejscem gdzie biurowce, banki, hotele i galerie handlowe wystaczają mieszkańcom 7 dni w tygodniu?

K
KK
2019-08-01T18:52:52 02:00, m:

To się nadaje dla CBA i ABW !!!

Jakiś deweloper grubo zapłacił by tam postawić bloki i biurowce a my kierowcy będziemy stać w MEGA KORKACH !!!!

Obydwa wiadukty są z 1986 r i mają się dobrze a ten w stronę Traugutta był "remontowany" i na nim jest DUŻO WIĘKSZY ruch i jakoś go nie trzeba burzyć. Ten drugi w stronę mostu Pokoju jakimś "cudem" (deweloperskim) nagle jest do rozbiórki. Jeśli już do rozbiórki to wybudować nowy tak jak budują kładkę nad ul. Sobieskiego a nie wyburzać dla dewelopera pod przykrywką ,że jest w złym stanie. Dlaczego wyburzają i tam ma być blokowisko i biurowce ?

To oznacza tylko to ,że to przekręt !!!!!!!!!!!!!!!!!

2019-08-02T11:19:30 02:00, Gość:

Hahaha, tylko kupić popcorn i czytać te Wasze pojękiwania cały dzień. Przednia rozrywka. Wam już od siedzenia w tych Waszych nieśmiganych passatach 1.8 TDI mózgi całkiem zaczadziło. Zrozumcie misie kolorowe, że żadne miasto nie jest w stanie przyjąć takiej ilości samochodów jaka przypada w PL na jednego mieszkańca. Dokładanie dróg i pasów tylko pogarsza sytuację i jest to dowiedzione naukowo, tylko że trzeba by się cokolwiek dokształcić w temacie. Ale co tam lepiej jojczyć że "Sutryk to bandyta" a "pedalarze chcą unicestwić Wrocław"....Prawda jest taka,że Sutryk przy poparciu zdecydowanej większości mieszkańców (odsyłam do badań które przeprowadzał ratusz nt. ograniczenia ruchu kołowego), stara się realizować jedyną możliwą drogę odkorkowania miasta. Przez 4 kadencje Dudkiewicza dróg tylko przybywało, zbudowano AOW, obwodnicę Śródmiejską, poszerzono niezliczoną ilość wlotówek do miasta i co? Korki się tylko powiększyły bo więcej osób kupiło autka i zaczęło ich na co dzień używać. Nie oszukujmy się 80% z Was mogłoby do pracy, szkoły, sklepu dostać się na sto innych sposobów niż wożenie d..py autem. Można iść pieszo, pojechać rowerem, hulajnogą, autobusem, tramwajem, taksówką, ale nie lepiej wozić powietrze 1,5 tonowa puszką metalu, bo przeciez "mam horom curke"...Jesteście zabawni w swoim bólu tyłka, ale powylewajcie sobie troszkę żali jak Wam to ulży.

Częściowo się zgodzę ale nie do końca. Patrząc na grupę reprezentatywną jaką jest firma gdzie pracuję to faktycznie bardzo duża część ludzi nie musiałaby przyjeżdżać do pracy samochodem. Wielu ma, np. bezpośredni tramwaj. I nie ma dzieci, czy chorego psa. Jeżdżą bo tak. I tłumaczenie się żulami w tramwajach do mnie nie trafia. Ale są też tacy jak ja, którzy jeżdżą bo muszą. Długi czas próbowałem różnych form komunikacji zbiorowej. I zawsze wychodziło mi 2-3 krotnie dłużej i dobrze ponad 2-krotnie drożej.

G
Gość
2019-08-01T18:52:52 02:00, m:

To się nadaje dla CBA i ABW !!!

Jakiś deweloper grubo zapłacił by tam postawić bloki i biurowce a my kierowcy będziemy stać w MEGA KORKACH !!!!

Obydwa wiadukty są z 1986 r i mają się dobrze a ten w stronę Traugutta był "remontowany" i na nim jest DUŻO WIĘKSZY ruch i jakoś go nie trzeba burzyć. Ten drugi w stronę mostu Pokoju jakimś "cudem" (deweloperskim) nagle jest do rozbiórki. Jeśli już do rozbiórki to wybudować nowy tak jak budują kładkę nad ul. Sobieskiego a nie wyburzać dla dewelopera pod przykrywką ,że jest w złym stanie. Dlaczego wyburzają i tam ma być blokowisko i biurowce ?

To oznacza tylko to ,że to przekręt !!!!!!!!!!!!!!!!!

Hahaha, tylko kupić popcorn i czytać te Wasze pojękiwania cały dzień. Przednia rozrywka. Wam już od siedzenia w tych Waszych nieśmiganych passatach 1.8 TDI mózgi całkiem zaczadziło. Zrozumcie misie kolorowe, że żadne miasto nie jest w stanie przyjąć takiej ilości samochodów jaka przypada w PL na jednego mieszkańca. Dokładanie dróg i pasów tylko pogarsza sytuację i jest to dowiedzione naukowo, tylko że trzeba by się cokolwiek dokształcić w temacie. Ale co tam lepiej jojczyć że "Sutryk to bandyta" a "pedalarze chcą unicestwić Wrocław"....Prawda jest taka,że Sutryk przy poparciu zdecydowanej większości mieszkańców (odsyłam do badań które przeprowadzał ratusz nt. ograniczenia ruchu kołowego), stara się realizować jedyną możliwą drogę odkorkowania miasta. Przez 4 kadencje Dudkiewicza dróg tylko przybywało, zbudowano AOW, obwodnicę Śródmiejską, poszerzono niezliczoną ilość wlotówek do miasta i co? Korki się tylko powiększyły bo więcej osób kupiło autka i zaczęło ich na co dzień używać. Nie oszukujmy się 80% z Was mogłoby do pracy, szkoły, sklepu dostać się na sto innych sposobów niż wożenie d..py autem. Można iść pieszo, pojechać rowerem, hulajnogą, autobusem, tramwajem, taksówką, ale nie lepiej wozić powietrze 1,5 tonowa puszką metalu, bo przeciez "mam horom curke"...Jesteście zabawni w swoim bólu tyłka, ale powylewajcie sobie troszkę żali jak Wam to ulży.

a
andy
2019-08-01T11:27:38 02:00, Gość:

Co w niej eleganckiego?

Na dodatek rozpada się od kwaśnych deszczy i od przeładowanych ciężarówek

Przecież to wieka dziura w środku miasta między Rynkiem a Pl.Grunwaldzkim czyli dwoma centrami miasta

Nie udowadniaj że Wrocław to miasto głupków bo przecież się wyprowadzasz.

Na placu będzie tunel ale na razie nie można rozkopać dojazdu do mostu przynajmniej do czasu zbudowania objazdu przez most Wschodni.

Koszt budowy tunelu jest znikomy w stosunku do wartości gruntu jaki zajmują dzisiejsze estakady.

To centrum miasta

2019-08-01T12:21:12 02:00, Gość:

jakos druga naprawili i sie nie rozpada. Dlaczego z ta nie mogli postapic podobnie? aaaa no tak, tyle fajnych dzialek dla developerow by sie zmarnowalo...

2019-08-01T12:52:02 02:00, Gość:

Te estakady i tak będą wyburzone.Po co na krotko budować nową?

Tunel jest lepszy po z Pułaskiego pojadą wprost na most bez swiatel a jadący w Traugutta będą jechali po powierzchni zaś teren będzie zazieleniony zaś zabudowa będzie w oparciu o wygrany projekt wśród wielu projektów najlepszych pracowni.

Już chyba poszło na projekt 10 mln.

Miasto zarobi miliardy i tym więcej im więcej schowa tam dróg

Rejon mostu Grunwaldzkiego był kiedyś wizytówką miasta. Teraz trzeba przyznać, że to syfilisko

Miasto zarobi miliardy....wiadomo, że to o to chodzi! Ale mieszkańcom chodzi o przejezdność, a nie o miliardy miasta. Co z tego, że schowa się 200m drogi pod ziemią jak to wciąż będzie ta sama droga, który dziśregularnie jest zakorkowana?Miasto wyda miliardy po to by jakiś deweloper je zarobił! Chciałbym widzieć te wszystkie "eksperckie" oceny wpływu działalności deweloperów na środowisko i transport we W-wiu.... Efektem tych prac jest sytuacja na naszych ulicach np. Zwycięskiej, Krakowskiej i Opolskiej, Podwalu, Legnickiej, Traugutta, Pułaskiego, Kazimierza Wlk, Trzebnickiej,etc....

z
zyga

Historyczna głupota ...

I
Inseminator
2019-08-02T08:32:00 02:00, ChoopiGuy:

Z niecierpliwością czekam, aż zaczną zasypywać przejazdy pod Dominikańskim. Przecież one w ogóle nie ułatwiają ruchu samochodowego, światła są lepsze, no i zwężenia dla osobowych także.

Jak widać debili nie brakuje. Ktoś cie posadził czy sam się zrodziłeś?

a
andy
2019-08-01T11:42:47 02:00, Gość:

Według obliczeń magistratu we Wrocławiu nie ma korków

2019-08-01T14:53:57 02:00, Gość:

W magistracie, to oni mają korki w du..e. Ze względów bezpieczeństwa.

2019-08-01T15:05:36 02:00, Gość:

Jeśli się inwestuje w komunikacje indywidualną to korki muszą się pojawić.

Tu nie potrzeba jasnowidzów tylko sięgnąć do wiedzy jak rosły korki na zachodzie i co wymyślili aby to zatrzymać

Są dwa problemy , pierwszy to jak przepchać duże pojazdy z których 95% wiezie jedna osobę a drugi to co zrobić z tymi pojazdami jak one stoi przez 97% doby i zwykle stoją tam gdzie inni by chcieli stanąć

Znaleźć miejsce pod drogi to jest problem do rozwiązania choć to marnotrawstwo 30% powierzchni miasta.

Niestety nie ma pomysłu na usprawnienie parkowania

2019-08-01T16:30:17 02:00, Bartek:

Miasto samo stwarza problemy tym ze szuka dzury w całym zamiast wziasc sie za inwestycje drogowe. Bylo zle ? To teraz jest jescze gorzej. Tak jest jak się latami nie buduje dróg. Nie myśli przy projektowaniu o ich możliwych rozbudowach za pewien czas. A wiesz dlaczego sie tego nie robi? Bo z góry panuje założenie ze i tak miasto na to nie ma pieniędzy. Wymyśla sie farmazony w stylu nie jedź autem tylko rowerem do pracy a dzieci i zakupy to sobie chyba na ramę zapanuj. Mowi sie tez ze trzeba walczyć ze smogiem podczas gdy największym trucicielem jest... miasto( miejskie kam8enice latami nie remontowane i nie przyłączono do elektrociepłowni Oddanej obcemu kapitałowi za kilka groszy) Okropna polityka robienia z ludzi durniow. Pięknie ktos powiedzial ze PeŁo kreuje własną rzeczywistość i tak jest we Wrocławiu. Ta ich pseudo rzeczywistość ma odwracać uwage od ICH zaniedbań przez całe lata i tuszowac najwazniejsze problemy. Ale jak mieszkancy zagłosowali tak będą mieć.

Przypomnę, że Sutryk ani Dutkiewicz nie są z PO. Jeżli sugerujwsz, że PiS dałby nam coś lepszego to nie mogę się z tym zgodzić bo to sekta mająca inne priorytety

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3