Ciekawostką jest, że jeden z przystanków w Göteborgu znajduje się wewnątrz budynku, taka lokalizacja była możliwa m.in. dzięki cichej i bezemisyjnej pracy pojazdów.[/b]
Nowe Volvo 7900 Electric jest ciche i bezemisyjne, a także o około 80 procent bardziej wydajne energetycznie od porównywalnych autobusów z silnikiem diesla. Sprzedaż autobusu rozpocznie się w 2016 roku.
Na targach publicznego transportu, które odbyły się w tym roku w Mediolanie, Volvo Buses zaprezentowało jeden z elektrycznych autobusów koncepcyjnych, które od tego lata są częścią transportu miejskiego w Göteborgu. Natomiast na targach autobusowych w Kortrijk firma zaprezentowała nowy autobus elektryczny w wersji komercyjnej, który jest gotowy do wprowadzenia na rynek. - Jest to dla nas kolejny bardzo ważny kamień milowy na drodze do zrównoważonego transportu przyszłości, a także bardziej czystej i cichej przestrzeni miejskiej. Obecnie oferujemy pełną gamę produktów, które pozwalają stworzyć systemy zelektryfikowanego transportu autobusowego umożliwiające każdemu miastu na świecie wkroczenie w przyszłość - mówi Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.
12-metrowy cichy i bezemisyjny autobus
Nowe Volvo 7900 Electric jest ciche i bezemisyjne, a także o około 80 procent bardziej wydajne energetycznie od porównywalnych autobusów z silnikiem diesla. Pojazd wyposażony jest w akumulatory litowo-jonowe, które ładują się przy każdym hamowaniu oraz dzięki źródłom zasilania dostępnym na przystankach końcowych. Ładowanie za pomocą źródła zasilania trwa od trzech do sześciu minut*. Każda minuta ładowania pozwala na 5-10 minut jazdy. Autobus jest przeznaczony do jazdy na trasach o długości 10-20 kilometrów. Możliwość ładowania na końcowych przystankach pozwala na stworzenie infrastruktury autobusowej, która nie jest zależna od pojemności akumulatora. Dwuosiowy, 12-metrowy autobus posiada aluminiowe nadwozie, trzy pary drzwi, jest niskopodłogowy, a jego wnętrze jest jasne i przestronne.
Kompleksowa oferta zelektryfikowanych autobusów
Po wprowadzeniu na rynek Volvo 7900 Electric, Volvo Buses oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Oprócz najnowszego modelu, gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej) oraz elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2010 roku pierwszych hybryd, Volvo sprzedało w sumie ponad 2200 zelektryfikowanych autobusów. Trzy elektryczne autobusy koncepcyjne Volvo, które przewożą pasażerów na regularnej linii w Göteborgu są częścią ElectriCity, przedsięwzięcia, w którym przedstawiciele przemysłu, społeczeństwa oraz jednostek badawczych pracują razem, rozwijając zrównoważony transport publiczny przyszłości.
Informacje o Volvo 7900 Electric
- Nowy, w pełni elektryczny, dwuosiowy i niskopodłogowy 12-metrowy autobus miejski z trzema parami drzwi.
- Zużycie energii niższe o 80% od porównywalnego autobusu z silnikiem diesla.
- Cicha, bezemisyjna praca.
- Pojazd wyposażony w silnik elektryczny oraz litowo-jonowe akumulatory.
- Ładowanie akumulatorów na końcowych przystankach zajmuje od trzech do sześciu minut.
- Możliwość ładowania akumulatorów uniezależnia długość trasy autobusu od pojemności akumulatorów.
- Aluminiowe nadwozie wykonano zgodnie z koncepcją opatentowaną przez Volvo.
- Jasne i przestronne wnętrze.
- 85 pasażerów.
- Ergonomia pracy kierowcy dzięki indywidualnym ustawieniom deski rozdzielczej oraz kierownicy.
- Hamulce Volvo, elektroniczny układ hamulcowy EBS, zintegrowany system hamulcowy, system wspomagania ruszania pod górę i wiele więcej.
źródło: Volvo Polska Sp. z o.o.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?