Dworzec PKS ogrodzony. Niedługo ruszy budowa galerii handlowej (WIZUALIZACJE)

Marcin Hołubowicz
materiały inwestora
Przy dworcu PKS postawiono metalowe ogrodzenie. Firma Unibail-Rodamco szykuje się do budowy galerii handlowej. Jednak najpierw ruszą wykopaliska archeologiczne.

Na ok. 4-hektarowej działce w kwartale ulic Suchej, Joannitów, Dyrekcyjnej i Borowskiej ma powstać galeria handlowa. Według planów, przestrzeń przeznaczona na handel wielkopowierzchniowy miałaby mieć powierzchnię 70 tys. mkw. Zanim ruszą prace, trzeba jednak sprawdzić teren.

- Przeprowadzenie prac archeologicznych to standardowa procedura przed rozpoczęciem faktycznej budowy - wyjaśnia Iwona Kowalska z firmy Unibail-Rodamco, inwestora - Potrwają one przynajmniej do końca 2014 roku zakładając, że archeolodzy zakończą - dodaje Kowalska. Budowa galerii handlowej rozpocznie się więc nie wcześniej niż w 2015 r., a zakończy - według wstępnego harmonogramu, do 2017 r. Prace archeologiczne wykona wrocławska firma Akme.

CZYTAJ WIĘCEJ:Galeria handlowa na dworcu PKS. Wrocławscy radni są za (PLANY)

A co z dworcem PKS? Prace archeologiczne nie będą zakłócać jego działalności, bo wykonywane będą poza jego obszarem. Jednak po ich zakończeniu dworzec zostanie zamknięty, a w jego pobliżu (na razie brak konkretnej lokalizacji) swoje tymczasowe postoje będą miały autobusy. Gdy powstanie galeria, dworzec PKS zostanie ponownie uruchomiony w tym samym miejscu.

Zmianie ma ulec natomiast przeznaczenie ul. Suchej: - Zgodnie z założeniami projektu chcielibyśmy ograniczyć ruch na ul. Suchej i tym samym ułatwić swobodne przejście pasażerom i pieszym pomiędzy dworcem PKP i PKS. Jest to jednak jak na razie pomysł, a jego realizacja nie zależy od nas - mówi Iwona Kowalska.

Aby prace w ogóle mogły się rozpocząć, radni miejscy musieli przegłosować nowy plan zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu.

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze 66

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

u
ursusu
A masz pieniądze na zakupy czy tylko będziesz oglądał wystawy z przyklejonym noskiem do szyby
u
ursus
Ciekawe k**** jak to jest Jak sam wytniesz swoje drzewo to ci dojebiom kare 100 tys a innym wolno wycinać pomniki przyrody.Gratuluje pomysłu pozbycia się dworca głównego pks a nowa lokalizacja gdzieś w d**** pasażerowie z dworca pkp będą szukać autobusu po całym Wrocławiu .Ciekawe kto na tym zarobił przydałaby mi się jakaś część tych łapówek .Dyrekcji Wrocławskiego pks pogratulować głupoty i nieudolności w zarządzaniu firmą
P
Pan Cogito
To ta sama firma, która postawiła ten koszmar Złote Tarasy w Warszawie. Precz z wrocławskim Magistratem, który nie szanuje Wrocławia, jego mieszkańców i tradycji.
p
pyrchewsky
A potem z zadupia, czyt. bielan zapiepszać do centrum? Zastanów się.
J
Jakub
Dęby już wyrżnięto, widziałem wczoraj, szkoda :(
g
gość
To wy_ierdalaj. Powodzenia!
b
booomba
Ludzie co z tego ze kolejna galeria stanie!!!!? Przynajmniej będą nowe miejsca pracy.
E
Eloooos
Co za idiotyzm w takim miejscu stawiac kolejna bezsensowna galerie???
A
Andrzej
A ja się przychylam do tej propozycji. Uważam, że bardzo dobrą lokalizacją dla dworca autobusowego byłoby bezpośrednie sąsiedztwo stacji Wrocław-Stadion pod pewnym jednak warunkiem. Być może dla wielu zabrzmi to jak herezja, ale uważam, że byłoby to udogodnienie dla podróżnych.
Takie rozwiązanie skróciłoby czas przejazdu przez Wrocław wszystkich autobusów tranzytowych, które korzystając z sąsiedztwa AOW nie musiałyby przeciskać się przez i tak zatłoczone miasto, stać w korkach i wydłużać z tego powodu czas przejazdu lekko licząc o godzinę.
Z tego miejsca łatwo byłoby zorganizować szybki dojazd do lotniska (a może w niedalekiej przyszłości powróci idea budowy linii kolejowej do lotniska?).
Korzystając z już istniejącej sieci komunikacyjnej tramwaju "Plus" umożliwiłoby to dotarcie do różnych regionów miasta w miarę szybko i bezboleśnie.
A co z tymi, którzy chcą się dostać do dworca kolejowego głównego i centrum?
Ano właśnie dla nich uruchomić połączenie kolejowe z Dworcem Głównym (nie ze Świebodzkim jak kiedyś planowano) funkcjonujące jak swoista linia metra kursująca z dużą częstotliwością z przystanku kolejowego bezpośrednio (!!!) przy dworcu autobusowym na Dworzec Główny ... i to jest ten warunek.
A
Andrzej
Po co tworzyć jakieś plany zagospodarowania przestrzennego skoro jak zaistnieje potrzeba, to się go przegłosuje i zmieni na kolejny "jedynie słuszny"
w
wrocławianiN
Czy jakiś oficjalny dendrolog Urzędu Miasta Wrocławia mógłby wypowiedzieć się na temat dozwolonej, bezpiecznej odległości prac budowlanych od rosnącego tam około 300-letniego dębu-pomnika przyrody
w
wrocłwianiN
Dąb Przewodnik ma w obwodzie 461 cm i rozpiętość korony sięgającą 30 metrów i może liczyć sobie około 300 lat.
Brońmy tego drzewa, przeżyło tyle lat, wiele wojen, wytrzymało atak spalin samochodowych przez ostatnie dziesięciolecia - należy mu się dalsze życie i nasza opieka.
Efektem prac budowlanych i wykopów obok tych dębów będzie naruszenie stosunków wodnych w systemie korzeniowym i prawdopodobnie za kilka lat, jak przeżyją to będą wyglądały tak jak dwa dęby na placyku od strony fosy przy DH RENOMA czyli zostanie "Dąb Przewodnik-kikut" lub "Dąb Przewodnik-ofiara budowlana".
e
emeryt
ale potem okaże się, że z uwagi na spaliny jest to niemożliwe.
p
pasażer
z uwagi na ograniczenia w emisji spalin tylko autobusy o napędzie elektrycznym a więc ruch będzie minimalny , jeśli w ogóle jakiś będzie.
p
pasażer
i jaja sobie z ludzi robisz
Dodaj ogłoszenie