Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dwa perony zamiast jednego na nowym przystanku kolejowym. Dlaczego nie powstał jeden?

Marcin Walków
mat. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
- Dlaczego peron stacji kolejowej przy Cmentarzu Osobowickim nie został wybudowany pośrodku pomiędzy torami? Przecież w przyczółku wiaduktu znajdują się gotowe schody na nasyp - pisze Rafał Kaleta, nasz Czytelnik. Odpowiedzi na pytanie szukał Marcin Walków, reporter Gazety Wrocławskiej.

O budowie dwóch peronów zamiast jednego na nowym przystanku Wrocław Różanka zadecydowały względy techniczne i konieczność dostosowania przystanku do potrzeb osób niepełnosprawnych.

- Na budowę peronu wyspowego, inaczej dwukrawędziowego, na tym przystanku kolejowym nie pozwoliła zbyt mała szerokość międzytorza na całej długości przeszło 200-metrowego peronu - tłumaczy Bohdan Ząbek z PKP Polskie Linie Kolejowe. - Ponadto zbyt mało miejsca pod wiaduktem na ul. Osobowickiej i zbyt wąskie schody nie pozwoliłyby na poprowadzenie tą trasą dojścia dla osób o ograniczonej mobilności - dodaje Bohdan Ząbek.

Przypomnijmy, że peron przy cmentarzu Osobowickim to nowy przystanek kolejowy wybudowany w ramach modernizacji trasy do Poznania. Pierwsze pociągi zatrzymają się na nim od niedzieli, 14 czerwca, gdy w życie wejdzie korekta rozkładu jazdy.

Prace w ramach modernizacji objęły też remont m.in. przystanku Wrocław Popowice i stacji Wrocław Mikołajów.

O TYM PISALIŚMY: Przystanek Wrocław Różanka gotowy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska