O budowie dwóch peronów zamiast jednego na nowym przystanku Wrocław Różanka zadecydowały względy techniczne i konieczność dostosowania przystanku do potrzeb osób niepełnosprawnych.
- Na budowę peronu wyspowego, inaczej dwukrawędziowego, na tym przystanku kolejowym nie pozwoliła zbyt mała szerokość międzytorza na całej długości przeszło 200-metrowego peronu - tłumaczy Bohdan Ząbek z PKP Polskie Linie Kolejowe. - Ponadto zbyt mało miejsca pod wiaduktem na ul. Osobowickiej i zbyt wąskie schody nie pozwoliłyby na poprowadzenie tą trasą dojścia dla osób o ograniczonej mobilności - dodaje Bohdan Ząbek.
Przypomnijmy, że peron przy cmentarzu Osobowickim to nowy przystanek kolejowy wybudowany w ramach modernizacji trasy do Poznania. Pierwsze pociągi zatrzymają się na nim od niedzieli, 14 czerwca, gdy w życie wejdzie korekta rozkładu jazdy.
Prace w ramach modernizacji objęły też remont m.in. przystanku Wrocław Popowice i stacji Wrocław Mikołajów.
O TYM PISALIŚMY: Przystanek Wrocław Różanka gotowy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?