Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Duży korek na AOW. Przez zwężenie spowodowane pracami drogowców

Michał Perzanowski
Michał Perzanowski
Korek na AOW w stronę Kudowy ma już pięć kilometrów. Utrudnienia potrwają co najmniej do godziny 15.
Korek na AOW w stronę Kudowy ma już pięć kilometrów. Utrudnienia potrwają co najmniej do godziny 15. Fot. Janusz WóJtowicz / Polskapresse
We wtorek, 15 listopada, kierowcy znów musieli zmierzyć się z 5-kilometrowym korkiem na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Od węzła Wrocław Stadion do węzła Wrocław Lotnisko w stronę Kudowy ruch jest spowolniony przez prace drogowe.

Drogowcy wracają po długim weekendzie do montażu wyższych barierek i stalowych siatek między prześwitami. We wtorek (15 listopada) rano na AOW ruch w stronę Kudowy jest mocno ograniczony.

Roboty zaczęły się tuż przed godziną 9 i zakończą się około godziny 15. W miejscu działań drogowców jezdnia będzie zwężona z trzech do dwóch pasów w obu kierunkach. Kierowcy mogą poruszać się tu maksymalnie do 80 km/h.

- Zgodnie z obowiązującymi przepisami, na obiektach inżynierskich montowane są, wyższe od zwykłych, bariery zabezpieczające przed zjechaniem pojazdu poza krawędź obiektu oraz przed upadkiem człowieka z wysokości. Bariera ochronna montowana w ciągu dróg krajowych ma najczęściej wysokość 75 cm. Natomiast na obiektach inżynierskich jej wysokość wynosi 110 cm. - przekazała Gazecie Wrocławskiej Magdalena Szumiata z GDDKiA.

Drogowy obiekt inżynierski to najczęściej obiekt mostowy lub tunel. Na nich bariery muszą być wyższe od standardowych. Do tej pory AOW nie posiadała takich barierek i nadszedł czas na zmianę.

Na obiektach inżynierskich jezdnie są przedzielone prześwitami. W ostatnich latach mamy udokumentowane wypadki drogowe, w których jadące z dużą prędkością pojazdy uderzają w barierki i wpadają w prześwity, co jest bardzo niebezpieczne.

- Na wiaduktach pomiędzy jezdniami montowane są wyższe bariery, które zabezpieczają przed zjechaniem pojazdu poza krawędź. Wyższe bariery mają także zabezpieczać przed upadkiem człowieka z wysokości. Niestety zdarzały się nieszczęśliwe wypadki, dlatego podjęta została decyzja o montażu stalowych siatek, które maja zabezpieczać przestrzeń pomiędzy jezdniami. Proces zabezpieczenia prześwitów trwa od zeszłego roku. Zabezpieczymy kilkadziesiąt obiektów, o łącznej długości ok. 12 km. - wyjaśnia pani Szumiata.

AKTUALIZACJA:
Przed południem ruch na AOW odbywa się normalnie. Możemy spodziewać się utrudnień w godzinach popołudniowych.

Korek w stronę Kudowy zaczyna się tutaj:

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska