Duży korek na AOW. Przez zwężenie spowodowane pracami drogowców

Michał Perzanowski
Michał Perzanowski
Korek na AOW w stronę Kudowy ma już pięć kilometrów. Utrudnienia potrwają co najmniej do godziny 15.
Korek na AOW w stronę Kudowy ma już pięć kilometrów. Utrudnienia potrwają co najmniej do godziny 15. Fot. Janusz WóJtowicz / Polskapresse
We wtorek, 15 listopada, kierowcy znów musieli zmierzyć się z 5-kilometrowym korkiem na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Od węzła Wrocław Stadion do węzła Wrocław Lotnisko w stronę Kudowy ruch jest spowolniony przez prace drogowe.

Drogowcy wracają po długim weekendzie do montażu wyższych barierek i stalowych siatek między prześwitami. We wtorek (15 listopada) rano na AOW ruch w stronę Kudowy jest mocno ograniczony.

Roboty zaczęły się tuż przed godziną 9 i zakończą się około godziny 15. W miejscu działań drogowców jezdnia będzie zwężona z trzech do dwóch pasów w obu kierunkach. Kierowcy mogą poruszać się tu maksymalnie do 80 km/h.

- Zgodnie z obowiązującymi przepisami, na obiektach inżynierskich montowane są, wyższe od zwykłych, bariery zabezpieczające przed zjechaniem pojazdu poza krawędź obiektu oraz przed upadkiem człowieka z wysokości. Bariera ochronna montowana w ciągu dróg krajowych ma najczęściej wysokość 75 cm. Natomiast na obiektach inżynierskich jej wysokość wynosi 110 cm. - przekazała Gazecie Wrocławskiej Magdalena Szumiata z GDDKiA.

Drogowy obiekt inżynierski to najczęściej obiekt mostowy lub tunel. Na nich bariery muszą być wyższe od standardowych. Do tej pory AOW nie posiadała takich barierek i nadszedł czas na zmianę.

Na obiektach inżynierskich jezdnie są przedzielone prześwitami. W ostatnich latach mamy udokumentowane wypadki drogowe, w których jadące z dużą prędkością pojazdy uderzają w barierki i wpadają w prześwity, co jest bardzo niebezpieczne.

- Na wiaduktach pomiędzy jezdniami montowane są wyższe bariery, które zabezpieczają przed zjechaniem pojazdu poza krawędź. Wyższe bariery mają także zabezpieczać przed upadkiem człowieka z wysokości. Niestety zdarzały się nieszczęśliwe wypadki, dlatego podjęta została decyzja o montażu stalowych siatek, które maja zabezpieczać przestrzeń pomiędzy jezdniami. Proces zabezpieczenia prześwitów trwa od zeszłego roku. Zabezpieczymy kilkadziesiąt obiektów, o łącznej długości ok. 12 km. - wyjaśnia pani Szumiata.

AKTUALIZACJA:
Przed południem ruch na AOW odbywa się normalnie. Możemy spodziewać się utrudnień w godzinach popołudniowych.

Korek w stronę Kudowy zaczyna się tutaj:

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Bilans polskiej akcji poszukiwawczo-ratowniczej w Turcji.

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W związku z takimi pracami powinien być zabroniony ruch pojazdów ciężarowych z długimi przyczepami / naczepami które przypominają wagony kolejowe (czyli TIRy). Kierowcy Tirów niech się udadzą na MOP albo na najbliższą rampę kolejową obsługującą ładunki towarowe (Cargo). Nie wolno dopuszczać by jeden pas drogowy aow służył "pociągowi" Tirów prowadzonych przez tirowców bezmógowców.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie