Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Duże zmiany na Lipie Piotrowskiej

BO
Schemat trasy nowej linii autobusowej 111
Schemat trasy nowej linii autobusowej 111 Urząd Miejski Wrocławia
Miasto do 2020 roku planuje skomunikować Osiedle Kminkowe w obrębie Lipy Piotrowskiej z Różanką, placem Bema i Rondem Regana. W planach jest przebudowa trzech ulic, uruchomienie nowej linii autobusowej oraz budowa parkingu typu Parkuj i Jedź na przystanku kolejowym Wrocław Osobowice. Powstaną także nowe stacje i ścieżki rowerowe.

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej miasto przedstawiło kompleksowy program skomunikowania Osiedla Kminkowe w obrębie Lipy Piotrowskiej z Różanką, Promenadami Wrocławskimi, pl. Bema, aż do Ronda Regana. Chodzi o udostępnienie mieszkańcom alternatywy dla samochodów. Do 2020 roku miasto chce zmodernizować ulicę Obornicką, Pełczyńską i Zajączkowską. Będzie nowa pętla autobusowa i linia 111. Magistrat zamierza zbudować parking typu Parkuj i Jedź w pobliżu przystanku kolejowego Wrocław Osobowice. Powstaną nowe ścieżki rowerowe i stacja Wrocławskiego Roweru Miejskiego.

Ulica Obornicka, Pełczyńska i Zajączkowska

- Projekt przebudowy ciągu drogi wojewódzkiej 342 jest w trakcie opracowania - informuje Katarzyna Sarka z urzędu miejskiego. Prace powinny rozpocząć się w przyszłym roku. Fragment ulicy Pełczyńskiej (od Kominiarskiej w kierunku osiedla) jest w tej chwili w końcowej fazie modernizacji. Pracownicy MPWiK odtwarzają nawierzchnię oraz budują brakujące fragmenty chodników.

Nowa pętla autobusowa

Miasto ogłosiło już przetarg na realizację tego zadnia. Nowa pętla oraz połączenie ul. Cynamonowej z Pełczyńską ma powstać do 25 sierpnia 2017 roku. Głównym wykonawcą jest firma PRIB Export-Pribex z Warszawy. Autobusy mają zacząć jeździć od września.

Nowa linia autobusowa

Nowa linia autobusowa pojedzie z nowej pętli na osiedlu Cynamonowym, przez ul. Obornicką, Zachodnie Śródmieście, pl. Bema i dalej do Ronda Reagana. Po drodze zatrzyma się w ważnych miejscach przesiadkowych – najpierw przy przystanku Wrocław Osobowice, potem na ul. Bałtyckiej, następnie przy węźle przesiadkowym na Broniewskiego. Linia przejedzie przez miejsca przesiadkowe przy Wzgórzu Słowiańskim i na placu Bema, aby ostatecznie dojechać na Rodno Reagana.

Parkuj i Jedź na przystanku Wrocław Osobowice

W tym roku Wrocław otrzymał dofinansowanie na budowę systemu parkingów przesiadkowych Parkuj i Jedź. Jeden z nich miałby powstać przy przystanku kolejowym Wrocław Osobowice. Miasto zaznacza, że prace rozpoczną się nie wcześniej niż w 2018 roku. Powinny zakończyć się przed 2020 rokiem, ale najpierw trzeba pozyskać tereny należące do PKP lub Agencji Nieruchomości Rolnych.

Stacja rowerowa

- Najbardziej na północ wysunięta stacja rowerowa znajduje się obecnie przy skrzyżowaniu ul. Broniewskiego i Kasprowicza.
Żeby stacje rowerowe tworzyły spójny system, umożliwiający poruszanie się rowerem w zakresie 20 min przejazdu darmowego, powinny znajdować się w odległości nie większej niż 1 km - zauważa Katarzyna Sarka. Zdaniem miasta, dla obsługi osiedla Lipa Piotrowska najkorzystniejsze byłoby postawienie stacji w następującym układzie: w rejonie wojska przy ul. Obornickiej, potem na przystanku Wrocław Osobowice i ostatniej, w centralnej części osiedla np. w rejonie ul. Waniliowej. - Taki układ gwarantuje efektywne wykorzystanie systemu - zapewnia Sarka. O tym, jak będzie rozwijał się system Wrocławskiego Roweru Miejskiego, miasto ostatecznie zdecyduje w przyszłym roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Duże zmiany na Lipie Piotrowskiej - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska