Duże korki na Podwalu do pl. Orląt Lwowskich. Urzędnicy: Jedźcie Nabycińską

Weronika Skupin
Paweł Relikowski
Korki na Podwalu od placu Jana Pawła II do pl. Orląt Lwowskich to codzienność. Kierowcy z czterech pasów ruchu wjeżdżają na jeden. Kiedyś do dyspozycji były dwa pasy, ale teraz jeden z nich to buspas służący tramwajom, autobusom, taksówkom i pojazdom uprzywilejowanym. Urzędnicy tłumaczą, że korka nie da się rozładować zmieniając ustawienia świateł i zalecają jechać objazdem przez ul. Nabycińską.

Dyskusja o buspasie na Podwalu wróciła po tym, jak na przełomie roku przywilej jazdy po nim zyskali taksówkarze. Zdaniem niektórych, buspas ten powinien zostać zlikwidowany. – W tym miejscu są zawsze korki. Np. w niedzielę 28 grudnia było kompletnie puste miasto, a w tym miejscu korek! Parę razy dzwoniłem na policję w tej sprawie, nic się nie da zrobić – pisze nasz Czytelnik Przemysław Przystupa.

Wylicza, że samochody wjeżdżają tam z czterech pasów: dwóch od strony mostu Sikorskiego, jednego z Legnickiej i jednego ze św. Mikołaja. Jak pisze, światła na pl. Orląt Lwowskich przepuszczają tylko 4-5 samochodów. – Na skrzyżowaniu na placu Jana Pawła II bardzo często zostają samochody i czasem jest tam policja. Stworzenie buspasa na Podwalu powoduje korek nie tylko w tym właśnie miejscu, ale w konsekwencji na ulicy Legnickiej i to kilkusetmetrowego – dodaje Przemysław Przystupa.

Przyjrzeliśmy się sytuacji na Podwalu uważniej. Przez światła na pl. Orląt przejeżdża co prawda więcej niż 5 samochodów na cykl (kilkanaście), ale korek i tak wolno się rozładowuje. Często też za skrzyżowaniem na ul. Piłsudskiego jest taki sam korek ciągnący się aż do Dworca Głównego. Konsekwencją tego jest m.in. zator na Legnickiej.

CZYTAJ TEŻ: Wrocławscy taksówkarze chcą więcej przywilejów w mieście. Dostali buspasy, negocjują kolejne zmiany

Światłami sygnalizacji oraz Inteligentnym Systemem Transportu wspomagającym ich pracę opiekuje się Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta, ale decyzja o wydłużeniu cyklu należy do Wydziału Inżynierii Miejskiej. Jak tłumaczą urzędnicy, buspas jest konieczny, bo Podwalem na odcinku od placu Jana Pawła II do placu Orląt Lwowskich przejeżdżają cztery linie tramwajowe i trzy autobusowe w każdym kierunku. Przed wydzieleniem torowiska pojazdy te traciły na tym odcinku kilka, a czasem nawet kilkanaście, minut więcej niż obecnie.

Jak wyliczyli urzędnicy, długość światła zielonego na wlocie na plac Orląt Lwowskich od strony placu Jana Pawła II wynosi przeciętnie 40 sekund. – To pozwala na przejazd około 20 samochodów przez skrzyżowanie w ciągu jednego cyklu – wyjaśnia Katarzyna Kasprzak z Wydziału Inżynierii Miejskiej. W godzinę to ok. 700 pojazdów.

Urzędnicy przypominają, że dla pojazdów indywidualnych jadących od strony ulicy Legnickiej w kierunku placu Orląt Lwowskich jest przejazd alternatywny prowadzący ulicą Nabycińską do pl. Orląt Lwowskich. Wydzielono tam pas do jazdy w prawo z ulicy Legnickiej w Nabycińską oraz wyremontowano i poszerzono jezdnię placu Orląt Lwowskich.

Buspas zostaje, kierowcy i pasażerowie są podzieleni w tej kwestii. – To centrum miasta, jeździ tędy mnóstwo aut i to wręcz skandal, że jest tak wąsko – mówi Paweł z czerwonego renault, kierowca z kilkunastoletnim stażem. Marzena Sołtysik, pasażerka MPK, zauważa że za skrzyżowaniem, na ul. Piłsudskiego, też jest korek. – Całe miasto stoi, więc niech chociaż tramwaje i autobusy mają ten przywilej, żeby ominąć korek. Likwidacja buspasa nie jest tu rozwiązaniem, tak czy siak trzeba by znaleźć jakiś objazd, a Nabycińska jak widać nie wystarcza – mówi Marzena Sołtysik, która mimo posiadania prawa jazdy w ścisłym centrum wybiera komunikację miejską.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 78

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jasio
Mieszkam we Wrocławiu od urodzenia, prosta analiza.
Aut jest coraz więcej, ulice te same = korki. Znam swoje miasto. Jeśli wiem że gdzieś występują korki po prostu nie pcham się tam autem, w godzinach szczytu wybieram komunikacje miejską. Na zakupy jadę jak korków nie ma.
Ludzie odklejcie się wreszcie od siedzeń waszych aut!
W
Wroclawianin
w tych miastach jest bardzo przemyslalny ruch i transport sa duzo wieksze, maja duzo wieksze problemy i wiecej obszarow chroninych. Tylko ze tam pracuja kompetentni ludzie ktorzy pracuaj na rzecz wszystkich mieszkancow
W
Wroclawianin
Widzisz ze urzednicy robia wszystko by Tobie mieszkancu Wroclawia uprzykrzyc zycie. To nie jest tak ze to oni sie uwzieli na ciebie i wymyslaja co krok to gorsze pomysly. Ktos im na to pozwala a nawet karze to robic za to dostaja jeszcze premie. NIe win tych bezdusznych babeczek z wydzialu ruchu one tancza jak im orkiestra zagra
m
mw
"To centrum miasta, jeździ tędy mnóstwo aut i to wręcz skandal, że jest tak wąsko – mówi Paweł z czerwonego renault."
A czy pan Paweł ma świadomość, że to jest zabytkowe centrum, z zabudową z XIX i pocz. XX w.? Jak pan Paweł sobie to wyobraża, wyburzyć kamienice czy zasypać fosę, żeby mu zrobić miejsce?
b
bezrobotny
Na jakim ty świecie żyjesz? Nie ma czegoś takiego jak darmowa komunikacja miejska.
G
Gość
na razie, to we Wrocławiu jedynie sprawdza się prawo Murphy'ego - "Jeśli tylko coś może pójść źle, to na pewno pójdzie"
j
jah
Przecież to jest jeszcze bardziej zakorkowana droga, tylko dłuższa i podporządkowana...
Najpierw na pl Solidarności pas do skrętu w lewo - w szczycie cały zapchany, krótki czas na skręt. Potem Nabycińska też zapchana. Potem skręt w lewo do pl. Orląt, gdzie też sporo aut. Na koniec lądujemy pod fontanną gdzie światła mają cykl podporządkowany głównej drodze, czyli Podwale-Piłsudskiego.
Gdzie ta oszczędność czasu? Jechałem przez ten "skrót" (zamiast stać normalnie w korku na Podwalu) kilka razy i zawsze, niezależnie od natężenia ruchu i wielkości korka, wychodziło dłużej niż typowe stanie na Podwalu.
A moment, może chodzi o sytuację pt. niedziela o g. 19? Fakt, wtedy też jest korek na Podwalu i Nabycińską nadkładamy drogę ale się jedzie... Tylko czy omijanie niedzielnego korka to jest to o co chodzi wrocławianom?

Myślę że już nikt nie chce pamietać, że miał być wiadukt na Góralskiej i każdy kto z okolic Legnickiej chciałby jechać na Grabiszyńską, nie musiałby wjeżdżać w ścisłe centrum i nie zagęszczałby ruchu na JP2 i pl.Orląt, tylko po to by zaraz skręcić w Tęczową... Ale to przecież za proste. Lepiej realizować politykę "zniechęcania kierowców". Tylko że kierowcy już są zniechęceni, ale nie ma ich jak zachęcić. Jak pojechać komunikacją miejską z Popowic na Zaporoską? Ile to zajmie?
a
aston
Bo ludzie w tym mieście giną
j
jan z placu
Oto efekty kretyńskich pomysłów urzędników od organizacji ruchu! Co za ludzie bez grosza wyobraźni sa zatrudniani przez wodza ... Żenujące!
.
nie wyczułaś/eś ironii :) no chyba, że ja nie wyczułem :) pozdrawiam :)
...
marzy
j
jaco
Nic się nie da zrobić w tym mieście, za duże pieniądze tu grają role. Od ładnych paru lat utrudniają życie kierowcom i utrudniać nadal będą i nikogo to nie obchodzi. Ludzie popiszą pogadają ponarzekają a wybiorą Dutkiewicza, a on nawet rano jeździ mostami którymi nie powinien (wypadek z tramwajem). I nie sądzę żeby jego limuzyna stoi w korku na Podwalu. To miasto powoli wygląda jak wielki obóz, w którym rządzi komendant z garstką podwładnych a Ty zwykły ludku rób co Ci karzą i siedź cicho na d****
c
cv
Debilne przystanki jakies tam wenezuelskie, po co w ogóle te przystanki, światła, przejścia, zwężenia
r
rozbawiony do cna
Nie bedę stał w korku, jesli Dutkiewicz i kolesie rozbudują wreszcie taką infrastrukturę i dla aut i dla komunikacji, jaka jest w cywilizowanych miastach Europy.
Niestety ty nie masz o tym pojęcia.
r
rozbawiony do cna
i psa jeszcze masz, i psa. No i od dwóch lat z tą córką z i psem tylko tramwajem.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie